K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 08:42   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Estatningsansvar/Civilt søgsmål

Kommunens og det sociale nævns langsommelige sagsbehandling og ugyldige afgørelse (ankestyrelsens afgørelse 119-10) betyder at jeg har mistet de fleste af mine tænder og at de tilbageværende ikke kan bevares.

Kort om sagen:

Da jeg søgte kommunen om hjælp til betaling af tandlæge, havde jeg alle tænder på nær en i behold.

Mine tænder kunne have været behandlet og kunne have holdt i mange år endnu. Udgift 30.000.

Afslag på afslag, gjorde at jeg var tvunget til at klage til ankestyrelsen, så alt i alt inden ankestyrelsens afgørelse gik der knap to år.

Herefter skulle jeg starte forfra med at søge, der er indtil nu, siden ankestyrelsens afgørelse, gået over 7 måneder.

Jeg er blevet oplyst om at jeg som førtidspensionist er berettiget til hjælp til et gebis, men det er jeg ikke tilfreds med, 1) mine egne tænder kunne have været behandlet, og 2) jeg vil få problemer med et gebis, og jeg mener kommunen har et erstatningsansvar, og at kommunen burde erstatte det tabte, med det der kommer nærmest mine egne tænder.

Derfor vil jeg gerne spørge om der er nogen her der kender til sager om civilt søgsmål, med erstatningskrav pgr. af kommunens sagsbehandling med eller uden ugyldige afgørelser?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 09:19   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg kan ikke hjælpe. Men er virkelig ked af at høre om din situation. Hvor er det forfærdeligt
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 11:25   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg er i NØJAGTIG.....gentager lige NØJAGTIG ... samme situation som dig .... jeg har ikke et sted i kæften hvor 2 tænder støder sammen........ (fandme FLOVT....) ... jeg kan nada tygge ... moser ALT... medicinen ødelægger tænderne fuldstændigt...

jeg har også fået afslag ..... jeg har sideløbende haft 2 sager kørende...(den ene en straffesag) hvor jeg er blevet pure frifundet for bedrageri......

den anden er min kæphest v. ankestyrrelsen vedr: erstatning ......(regner jeg ikke med og vinde).....

SÅ RAGDOLL........ finder du de vise sten må du meget gerne lige give mig et praj.......

jeg har desværre haft 0 i overskud.... og pløkkerne er bare knækket og smuldret ud af kæften på mig .....

lidt synd ..... især for min avisdelerske.... da jeg jo aldrig vil med nogle steder (ud og spise etc etc ).... jeg kan jo ikke sidde og mose en pizza.... vel... nej det er sku noget **** når man ikke kan tygge maden .... og hvad værre er ...... rødderne sidder der jo stadig ... med lidt infektion og andre lækre sager deri..... jæææææævel også...

er sku endt som en bitter gammel mand........ er jeg .......... sorry jeg brugte din tråd..

(du napper bare et hjørne af min en dag ved lejlighed)

mvh eders ace dk......
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 12:04   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
.... Derfor vil jeg gerne spørge om der er nogen her der kender til sager om civilt søgsmål, med erstatningskrav pgr. af kommunens sagsbehandling med eller uden ugyldige afgørelser?
Hvis du har en indboforsikring kan du få hjælp fra din forsikring til betaling af sagsomkostninger til Byretten.

Men der skal foreligger en klar tvist i sagen, dvs. du skulle have krævet et konkret beløb fra kommunen før du kan anlægge sagen, hvis forsikring skal betaler sagsomkostningerne.
Det er det som du skal starte med.
Hvis kommunen svarer ikke eller vil ikke betale, så har du tvist sagen.

Hvis du vil kræve max 50.000 kr. kan du køre sagen alene uden en advokat, som en småsag.

Hvilke sager er småsager
Hvordan forløber en småsag

Retshjælpsdækning i småsager - blanket

Sidst redigeret af Karo; 21-01-2011 kl. 12:24.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 12:20   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå til information

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...805/808898.pdf

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13472

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok..../244/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20091/almde...805/808898.pdf

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:24   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Et foreløbigt tak til alle der har svaret, og du kan tro jeg skal nok give besked ACE, for det her er urimeligt.

Jeg har endda været ved Overtandlægen på Kæbekirurgisk afdeling (som jo ikke har nogen økonomisk interesse i sagen) på Sønderborg sygehus der blandt andet skriver:

Diagnoser: Subluxatio disci TMJ dx. (Temporo Manibular Joint Disorder)
Myosis musculi misticatorica (Myosis i tyggemusklerne)

Patientens tandsystem bør saneres for at opnå stabilitet i sammenbiddet, anbefaler at patientens tandsystem opbygges til mangepunktskontakt (dvs. implantater) tryklåsprotese eller bro på implantater.


Kommunens tandlægekonsulent mener dog at det vil være uansvarligt at lave implantater og mener et gebis kan løse problemerne.

I tilfældet med et gebis vil det være nødvendigt at fjerne et implantat som jeg allerede har, og som kan bruges til at lave fast protese på.

Jeg kan kun spørge om hvorledes han mener at det kan være uansvarligt, når alle andre tandlæger i dag mener at implantatbaserede løsninger i de allerfleste tilfælde er den bedste, og den mest holdbare løsning med færrest gener for bæreren.

Men det sidste er ikke sagt i denne sag.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:28   #7
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
desværre

Da jeg arbejdede med enkeltydelser var reglen at man kunne søge til alm vedligeholdelse - dermed lå implicit at man skulle have passet de nødvendige eftersyn - altså ikke en total renovering. Næsten igen var berettiget p.g.a rådighedsvurderingen.

Derudover kunne man søge smerte behandling hvis det var der den var.

Sååå desværre - jeg var i samme situation og der var kun Polen eller tandlægehøjskolen som mulighed.

Ellers er der dukket nogle billigere danske tandlæger op som køber kroner m.m i udlandet - en sådan er jeg endt op med af den simple årsag jeg fik noget erstatning der gjorde det muligt.

Jeg har haft klienter som jeg henviste til tandlægehøjskolen ( århus og KBH ) som fik en godt resultat - men det tager tid.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:32   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg fatter ikke at du ikke har henvendt dig på Tandlægehøjskolen.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Kommunens og det sociale nævns langsommelige sagsbehandling og ugyldige afgørelse (ankestyrelsens afgørelse 119-10) betyder at jeg har mistet de fleste af mine tænder og at de tilbageværende ikke kan bevares.

Kort om sagen:

Da jeg søgte kommunen om hjælp til betaling af tandlæge, havde jeg alle tænder på nær en i behold.

Mine tænder kunne have været behandlet og kunne have holdt i mange år endnu. Udgift 30.000.


Ragdoll
Der kunne du have været heldig at få behandling mod kun at betale materialepris.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 20:30   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

@ Ukken,

Der er ikke tvivl om at jeg er berettiget til hjælp, og har også fået bevilliget hjælp til gammeldags gebis, knuden ligger i at det finder jeg ikke tilfredsstillende, og kommune og det sociale nævn har truffet ugyldige afgørelser der betyder at jeg mistede tænder der kunne have været reddet.

Uden at skulle ind i lange forklaringer, så er det et helbredsmæssigt problem forårsaget af sygdom og medicin, og jeg er derfor som sådan ikke selv skyld i situationen.

@ Zastrow

Jeg har været på tandlægehøjskolen i Århus og de ville også gerne hjælpe mig, men da al behandling der foregår i vinterhalvåret, og mit helbred på den årstid er værst, har jeg simpelthen ikke de fornødne kræfter til at stå op kl 4 om morgenen, køre godt 2 timer til Århus og godt 2 timer hjem igen, og hvis vejret er som det var sidste vinter og her i december kan jeg påregne 3½ time hver vej, desuden har jeg end ikke økonomisk råderum til at betale materialer, da jeg er på brøkpension og får 8.125 før skat om måneden. Så det kan simpelthen ikke hænge sammen. Jeg får ikke andre tilskud, såsom boligydelse eller andet.

Den oprindelige udgift mente kommunen at jeg kunne spare op til, men igen der skal være et økonomisk råderum til at spare op af, og det er der ikke når man er på førtidspension, og endnu mindre når man er på brøkpension.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 22:13   #10
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hvad hedder den paragraf man kan søge om tandlægehjælp i?? jeg er på kontanthjælp og kan ikke finde de ca 5000 kr det koster at få nedopereret en tand der bliver sidende selvom jeg har fået trukket den foregående ud.(udtrukket en mælketand som 27 årig, ja det lyder tosset, men der r en ny fin tand deroppe, men den blir ikkeved at være fin hvis der ikke snart gøres noget, det er jo snart 3 år siden jeg fik den trukket ud)

ellers er jeg bange for det måske kan gå så galt som i skriver om her.

min tand sider lige så man ser et stort gabende tomt hul hver gang jeg smiler- det gør ikke underværker for selvtilliden kan jeg love for
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension