K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2018, 14:55   #1
Chilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2016
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 4
Styrke: 0
Chilla er ny på vejen
Førtidspension med revision

Hej.
Jeg fik for 7 år siden en førtidspension med revision efter fem år. Nu efter to år på den anden side af denne dato, har jeg stadig intet hørt fra kommunen. Hvor lang tid har i andre gået, inden de tager sagen op? Det her er Herning kommune. De sagde udtrykkeligt til mig, at jeg intet skulle foretage mig, jeg skulle nok høre fra dem. Nogle gange overvejer jeg at kontakte dem, men på den anden side er jeg bange for hvor meget jeg skal igennem igen. Syntes det var hårdt både fysisk og psykisk sidste gang. Jeg har bestemt ikke fået det bedre mht smerter, men derfor er jeg stadig påvirket af hvad de kan finde på.
Chilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2018, 15:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan tage den helt med ro...de gør ikke “noget” i den stil som da du søgte pension...

Hvis du ikke har fået det bedre...ja så vil de lave en afgørelse der siger at du får din pension fremover...

Det de skal....det er at få opdateret din ressourceprofil....og så vil de bede om et sammentykke til at de kan indhente en status attest fra din læge...

Hvis lægen skriver at du ikke har fået det væsentligt bedre...ja så vil der ikke ske mere end at de træffer en afgørelse ud fra det...

Det er kun hvis man har fået det væsentligt bedre...at man kan risikere at skulle videre i systemet...arbejdsprøvning, lægebesøg osv osv...

Så hvis der ikke er nogen bedring...ja så har du intet at frygte...

Bemærk at din sag at SKAL behandles efter de gamle regler....altså de regler der var på tidspunktet da du fik din pension...

Sagen SKAL IKKE behandles efter de nye regler....

Vær forberedt på at de kan finde på at sige at sagen skal behandles efter de nye regler....men det skal den altså ikke...

Det er ren og skær uvidenhed fra sagsbehandlers side hvis de siger sådan...

Når de har indhentet den statusattest fra din egen læge....så skal den som regel lige forbi kommunens lægekonsulent...og derefter vil de træffe en afgørelse...

Så du kan roligt selv henvende dig på kommunen og spørge om ikke det snart er på tide at sagen kommer for...

Jeg går ud fra at du ikke har det særligt godt med at sagen hænger uden en egentlig afgørelse....sådan har de fleste det...man vil meget gerne have det overstået så man ved hvad man kan regne med...

Men du kan altså tage det helt roligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2018, 20:47   #3
Chilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2016
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 4
Styrke: 0
Chilla er ny på vejen
Ja, jeg har det rigtigt dårligt med at spekulere på hvad det hele ender med. Jeg har desværre fået en læge efter jeg har fået min pension, som jeg ikke altid ved hvor jeg har. Hun mener man skal arbejde bare 10 min hver dag, hvis man kan. Selvom jeg havde fået min pension, var det som om hun ikke stolede på hvordan jeg har det, så hun sendte mig til scanning igen. Men da hun fik svaret, stolede hun endelig på hvor skidt jeg har det. Men er selvfølgelig utryg ved en som man ikke lige ved om man har opbakning ved. Derfor har jeg svært ved at overskue det skal gåes igennem igen, selvom jeg ved hvordan jeg har det. Det tog utrolig hårdt på mig sidst. Undre mig bare om det er normalt man ikke har hørt fra dem efter to år, gad vide om de kan “glemme” at kalde en ind, eller det pludselig kommer en dag. Jeg burde nok selv henvende mig, men er bange for det. Tak for de opbakkende ord.
Chilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2018, 23:04   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Følg Web`s råd: tag det roligt Chilla....

... og bliv her på din tråd, hvis der dukker uventede problemer op.

Jeg fornemmer, at du ikke har fået bevilget førtidspension pga alvorlige psykiske diagnoser, som ikke må bevilges førtidspension, med revision.

Blot til din information og som du kan se, er du ikke den eneste, som sidder og er nervøs og forstår ikke kommunen henvender sig.

Ankestyrelsen dec 2013 Førtidspension med revision
http://www.k10.dk/showthread.php?p=291178

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2018, 00:15   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror ikke at det er helt normalt at de glemmer en....

Men omvendt...hvis de har rigtig travlt...ja så er en revurdering...som normalt altid ender med at borgeren får fast pension....jo sådan en sag som godt kan gemmes om bag bunken...

Har du det fint med at sagen hænger som den gør nu...ja så kan du sagtens bare lade være med at gøre noget....det er og bliver kommunens ansvar at sætte gang i den revurdering..-

Så du gør ikke noget forkert ved at undlade at gøre dem opmærksom på det...

Det var mere for din egen skyld jeg skrev det...så du kan slippe for at tænke om du er købt eller solgt...

Det med lægen..-.det er ikke nok at hun eller han tænker sit eller om vedkommen tror på dig...

Lægen skal kunne dokumentere at du har fået det væsentligt bedre...før kommunen vil gå videre med den...

Så længe dokumentationen siger at du ikke har fået det væsentligt bedre...eller der ikke findes nogen dokumentation for forbedring...ja så har du intet at frygte.....uanset om du så kontakter dem eller om du lader være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2018, 21:34   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hej Chilla,
Jeg fik i 2011 pension med “kontrol”, og jeg er bosat i Herning kommune.

Ved ikke om jeg er til meget hjælp, vil blot fortælle om mit forløb.

Måneden før min pension “udløb” fik jeg et brev fra min sbh. I brevet stod der, at jeg skulle forbi lægen, og have udfyldt en formular. Jeg havde ligesom dig fået ny læge, så jeg var meget nervøs. Lægen tog en kort snak med mig, og spurgte til min hverdag. Jeg fortalte kort, at jeg ikke havde fået det bedre. Lægen kontaktede kommunen, og kort efter skrev Herning kommune, at jeg ikke længere havde “kontrol” i min pension.

Det gik yderst smertefrit, jeg mødte på intet tidspunkt min sbh, alt kontakt foregik på skrift.

Kan sagtens forstå du er bange, det var jeg også! Men som web skriver, du har intet at frygte
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2018, 21:00   #7
Chilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2016
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 4
Styrke: 0
Chilla er ny på vejen
Hej Picasso.
Det er jeg meget glad for at høre, nu det er samme kommune vi er fra. Det beroligede lidt. Jeg må prøve at samle mod, og selv kontakte dem. Tillykke med din sag. Men skulle du ikke ind og have udfyldt din ressourceprofil ved dem?

Sidst redigeret af Chilla; 18-01-2018 kl. 21:05.
Chilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2018, 22:22   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hej igen,
Nej, jeg mødte på intet tidspunkt min sbh! Jeg var i dialog med hende på skrift, hun spurgte på skrift, om jeg havde noget at tilføje til min resource profil, og det havde jeg ikke. Jeg havde i løbet af de fem år, været ved et par speciallæger, jeg vedhæftede deres udtalelser, som begge understøttede, at jeg ikke havde fået det bedre. Det gik virkeligt smertefrit, ikke bare noget jeg skriver. Min sagsbehandler, var en rigtig sød og professionel pige.
Da hun første gang kontaktede mig efter de 5 år, spurgte jeg på skrift, om hun ville uddybe hvad der nu skulle ske. Hun svarede retur med det samme, at jeg skulle forbi egen læge, for at få udfyldt et stykke papir, og når hun har modtaget svar fra lægen, ville hun sende min sag videre til teamet. Tror der gik 6 uger fra jeg første gang hørte fra sbh, til min pension var i hus
Forstår virkeligt at du er bange, men jeg har kun godt at sige om Herning kommune.

Held og lykke
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 14:26   #9
Chilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2016
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 4
Styrke: 0
Chilla er ny på vejen
Hej.
Så er jeg endelig kommet igennem, med at få kontrolleret min pension. Så nu er der ingen kontrol. Jeg henvendte mig i feb, de sagde de godt vidste der er nogle der er blevet glemt, da de er overgået til nyt system. Jeg skulle hos lægen have lavet en lang lægeattest, dernæst blev den godkendt af kommunens lægekonsulent og tilsidst af deres udvalg. Så efter 4 nervøse måneder, fik jeg den glade besked, at nu har jeg min førtidspension uden kontrol mere. Tak til jer herind, som skrev. Dette var medvirkende til at jeg fik taget mig sammen, og selv kontaktede kommunen, for at komme på den anden side af det.
Chilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2018, 15:01   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dejligt at du så har ro fremover og ikke skal tænke mere på det.....det er en forfærdelig tid når man venter på om man er købt eller solgt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension