K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2013, 15:34   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvorfor hyre en flexjobber

Jeg har længe været leder af et meget stort projekt. Jeg havde tænkt på at starte et underfirma op i Danmark og planen var dengang at det skulle primært skabe arbejdspladser for handicappede (da jeg selv er det), det kunne være til stor fordel for dem og også være en fordel for firmaet. Men nu sidder jeg bare og tænker at det jo slet ikke kan betale sig efter den nye reform.

Firmaet vil få store udgifter til handicap udstyr og skånehensyn og masser af ekstra arbejde for at koordinere og sætte arbejdsplads/IT/Kontier op. Og nu skulle vi endda betale fuld løn per time og risikere at få mindre motiverede medarbejdere.

Kan ligeså godt bruge pengene på raske medarbejdere, de skal ikke have handicap udstyr og har ikke skånehensyn (eller risikerer mere sygefravær)

Det er da godt nok ærgeligt hvor reformen har skudt det hele i sænk.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 16:22   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ikke helt rigtigt, hjælpeudstyr betaler kommunen også opsætning, når de tager en flekser har de jo en medarbejder der ikke smutter , når de finder et fuldt tids job.

Men ja ellers blver det svært at finde job, når der nu ikke er mangel på arbejder.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 17:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Enig i at det bedst vil kunne betale sig at få en rask medarbejder....forudsat at man kan finde en der kan så få timer hvis det er de job der er tale om...

Hvis en flekser skal bruge specielle ting...så skal kommunen stadig betale for det....eller låne firmaet udstyret...

Samt lur mig om ikke firmaer hurtigt vil finde ud af at presse en ny medarbejder til at have lidt mindre effektive timer på jobbet så der alligevel er en gulerod ved at ansætte flekseren....

Personen vil godt nok få lidt mindre i løn....men hvis man på den måde kan lokke en arbejdsgiver til at ansætte en...tja...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 17:33   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det virker til det er relativt begrænset siger kommunen ihvertfald. Risiko for flere syge/pleje dage, ikke mulighed for extra arbejde, chefen skal sætte sig ind i hver enestes problem stilling og sygdom, og skal forsøge at få dem op i tid. Osv.

Der er godt nok næsten ingen grunde til at hyre en flexjobber over en almindelig arbejder der vejer op for ulemperne.

****ereform.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Enig i at det bedst vil kunne betale sig at få en rask medarbejder....forudsat at man kan finde en der kan så få timer hvis det er de job der er tale om...
Så er det jo kun nyttigt hvis man kun skal bruge meget få timer og ikke kan få andre til det.

Citat:
Hvis en flekser skal bruge specielle ting...så skal kommunen stadig betale for det....eller låne firmaet udstyret...
Fik at vide af kommunen at det ikke var alt de dækkede. Har ikke søgt så meget videre, da det ikke rigtigt virker til længere at være besværet værd i sidste ende.

Citat:
Samt lur mig om ikke firmaer hurtigt vil finde ud af at presse en ny medarbejder til at have lidt mindre effektive timer på jobbet så der alligevel er en gulerod ved at ansætte flekseren....
Hvordan skulle det være en gulerod at få mindre effektive timer? Eller mener du at flexeren arbejder 15 timer, men kun får løn for 10?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 17:55   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis du går ud til en arbejdsgiver og siger til ham at du kan arbejde feks 15 timer....effektivt.....

Men over for jobcenteret kan man arbejde 15 timer men kun de 12 af dem er effektive timer....

Ja så får arbejdsgiveren 3 gratis timer ud af det.....du får dog selv 3 timers mindre løn...altså kun løn for 12 timer....men folk gør jo meget for bare at få et job i disse tider...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 18:10   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker også som Web at det bliver ret udbredt at sætte sin effektivitet så arbejdsgiveren får noget ud af at ansætte en, selvom det betyder mindre udbetalt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 18:13   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det samme nummer kan man jo gøre med almindelige mennesker også.

Nu når du snakker om "effektive timer", ja, så er der jo endnu et problem, netop at mange flexjobbere ikke vil kunne arbejde så flexibelt og effektivt i den samme time. Det er jo kun en fordel hvis flexjobberen kan arbejde 100% så effektivt som en almindelig medarbejder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg tænker også som Web at det bliver ret udbredt at sætte sin effektivitet så arbejdsgiveren får noget ud af at ansætte en, selvom det betyder mindre udbetalt.
Det er jo så om det er en fordel at få 3 gratis timer om ugen, hvis personen f.eks. kun er 80% effektiv.

Jeg kender desværre ikke engang en virksomhed hvor det ville kunne bruges til noget, specielt fordi det skulle foregå "under bordet". Men ja, der er vel også en grund til at de har sagt stop for nye flexjobbere. (kun beholdt dem der ikke er blevet fyret allerede)

Jeg står ofte i en position at skulle bestemme arbejdspladsers udformning og hvem der skal ansættes og jeg må sige at selv ikke engang med de nuværende argumenter på K10, kan jeg simpelthen ikke nogen grund til det. (andet end en eller anden masochistisk grund til at skabe arbejde for mig selv)

Heck, jeg kan nærmest ikke engang finde gode grunde til at gå i flexjob selv.

Måske en dag kommer "Argumentet" over alle argumenter. Ud over at man skal være sød og "social ansvarlig".
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 18:51   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ja du kan selvfølgelig kun lave det nummer hvis du kan arbejde 100 % effektivt....det giver vel sig selv....ellers er der jo ikke noget i det for arbejdsgiveren...

Spørgsmålet er om vi ser det de anden vej...at arbejdsgivere som prøver at få folk til at gøre sådan for at få jobbet...

Nu skal man måske også passe på med at se det hele for sort..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 20:55   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
ja du kan selvfølgelig kun lave det nummer hvis du kan arbejde 100 % effektivt....det giver vel sig selv....ellers er der jo ikke noget i det for arbejdsgiveren...

Spørgsmålet er om vi ser det de anden vej...at arbejdsgivere som prøver at få folk til at gøre sådan for at få jobbet...

Nu skal man måske også passe på med at se det hele for sort..
Man kan jo også forestille sig at komuneren vil sælge os for hvad som helst.bare de kan spare lidt på ledighedsydelsen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 22:17   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
der er også den store fordel at flexjobbenren typisk er billigere pr time end en alm arbejder og så kan der bruges deltidsansatte dem er der ikke mange af på det ordinære arbejde og skal man hyre it folk så er timelønnen altså ofte langt over 250 kr pr time og det tilbyder de sikkert ikke ledige flexjobber så jo der er mange fordele for arbejdsgivere stadig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Jeg har set mig nødsaget til at hyre en privat socialrådgiver! nala Politik og Samfund 19 03-01-2012 20:15
Patienter hyre advokater sun-lady Det er da strengt ! 11 15-07-2009 01:17
Er der nogen, der som jeg har måtte hyre en advokat.. Kirsten Marie Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2008 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension