K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 14:50   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fratagelse af personligt tillæg?

Hmmmm, ja, nu blir jeg da endnu engang i tvivl -kender i det

Når man er på den gamle ftp ordning, ja, da har man mulighed for at få noget der hedder: Personligt tillæg

-dette tillæg er afhængigt af forskellige ting og udfra dette beregnes en procentsats, fra 100% og nedefter

-og udfra procentsatsen beregnes diverse tilskud mv

Hm, så er mit 100 kr´s spørgsmål:

Når og hvis man bliver tilkendt et sådan personligt tillæg -kan det så fratages borgeren igen?

-forstået på den måde, at det er muligt at økonomien ændrer sig for borgeren men det handler vel også om, om borgeren er blevet mere rask(på mirakuløs vis) -eller hva?

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:36   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
psst, hiver liiiiige tråden op igen, i håbet om at nogen kan svare...taaaaak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 01:33   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg er lige med på en kigger for det eneste jeg kender til den gamle ordnign er heldbredstillæger som de bruger når man søge tandlægehjælp osv.hvis en på gamle ordning sammelever med en på kontanthjælp ledigshedsydelse eller enda lønnet arbejde op til 220.000 kroner så er heldbredstilæget=o kroner men det er nok ikek det du tænker på.så jeg er lige med på en kigger.men bliver økomonien bedre bordfalder beviling osv sådan har jeg forstået det men stadig med på en kigger kunne væe man kunne få en kroner extra
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 07:40   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære buster

Det er svært at finde steder, der kan besvare dit spørgsmål,
og du har sikkert selv googlet emnet og fundet dette :
http://www.penst.dk/Pension/Foertids...pensionen.aspx

så jeg er ikke sikker på, at det er oplysningerne i dette link,
du søger, men prøv selv at kigge.

Der står f.eks. :

Udgifter til børn
Udgifter til forsørgelse af pensionisters børn kan dækkes efter reglerne om personligt tillæg,
hvis pensionisten har forsørgelsespligt over for dem, og betingelserne i øvrigt er opfyldt.


Så hvis I har børn, der er flyttet hjemmefra,
kan det være årsagen til at tillægget nedsættes eller bortfalder.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 10:16   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg ved at ældresagen har mange nyttige svar. men ved ikke om du har været der inde ellers har jeg også fundet lidt andet..

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

http://www.penst.dk/Regler-og-tal/Sa...nfoer2003.aspx

http://www.landbrugsinfo.dk/Jura/Soc...dspension.aspx

http://gratis-hjaelp.blogspot.com/20...dspension.html

giv lige en tilbagemelding hvis noget kan bruges i dit tilfælde. for jeg ved ikke om dit spørgsmål kun går på personligt fradrag eller om der er en partner med ind over..

Sidst redigeret af maja-bell; 08-02-2011 kl. 10:24.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 10:48   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak alle sammen, for jeres bidrag

-men suk, ja, de link i giver er også selv dem jeg har næstuderet, hm....

Jeg er specifikt ude efter en evt §(ja ja, Peter jeg lever fortsat op til mit kælenavn ) der sir at man ikke kan fratages en ydelse når først man ER tilkendt den en gang hm....

-lidt a la, når først du ER tilkendt hjemmehjælp ja, så SKAL der en individuel vurdering til før man kan ændre hjælpen -og denne kan jo selvsagt kun fratages igen HVIS man er blevet rask!

Håber jeg har gjort mig lidt mere forståelig

Jamen, i må da gerne vide lidt mere om det da dette fortsat handler om hvordan Sorø Kommune regner skatten og ftp mv ud, for både min mands og mit vedkommende...

Kan kun sige, Herre Jemini det må være et krav for at være i det job at man absolut ikke kan lægge to og to sammen!

Nu er der vist ingen der er i tvivl om at vi er rimeligt trætte af at rende dem på dørene, forsøge at tale fornuft til dem og vente på AFTALER der ikke bliver overholdt!

-til gengæld vil Sorø Kommune rigtig gerne "holde" vores penge for os, for de har åbentbart mere brug for dem end vi har

(Suk, lige nu venter jeg på svar på en mail og forventer ikke at jeg får svar, før jeg sender et brev til chefen for afd eller Borgmesteren, suk!)

Nå men, jeg afventer og ser om der er andre der kan hjælpe med mit spørgsmål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 11:25   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
skal det forstås sådan at i er tilkende hjælp som udebliver. på grund af spidsbelastning. også bliver i vurderet til dem med mindst behov...

for så står det jer frit at ansætte et familie medlem eller en ude fra. som kommunen skal godkende og lønne.. det har alle ret til og oftest køre det også bedst på denne måde..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 13:14   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære buster

Forsøger lige lidt igen
Citat:
Når og hvis man bliver tilkendt et sådan personligt tillæg -kan det så fratages borgeren igen?
PÅ : https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20931

står der :
114. Kommunen kan efter ansøgning yde personligt tillæg til pensionister, der modtager pension efter loven.

Personligt tillæg, § 17, stk. 2
Kommunen kan efter ansøgning træffe afgørelse om et personligt tillæg til pensionister,
hvis økonomiske forhold er særlig vanskelige, se lovens § 17, stk. 2 og pkt. 117.
Tillæggets størrelse er ikke afhængigt af den personlige tillægsprocent.

Konkret, individuel afgørelse
117. Kommunen skal træffe afgørelse om personligt tillæg efter en nærmere konkret, individuel vurdering af pensionistens økonomiske forhold....
Læs selv videre

Løbende ydelse
118. Personligt tillæg kan ydes som et engangsbeløb eller som en løbende ydelse,
hvis betingelserne ved hver udbetaling fortsat er til stede.
Træffer kommunen afgørelse om at yde personligt tillæg som en løbende ydelse,
skal kommunen følge pensionistens forhold,
fx
ved samtidigt med afgørelsen at fastsætte tidspunkt for ny vurdering af sagen.

Kender jeg dig ret, HAR du allerede læst dette her,
men synes lige jeg ville smide det herind.

__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 15:08   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak endnu engang, begge to

Hmm...næææh, jeg kommer det nok ikke nærmere end det vi indtil nu ved.

Maja bell, i denne omgang handler det ikke om den praktiske hjælp men om økonomien, men tak for din oplysning

Der er blot SÅ mange "ting" i den nye udregning af ftp til os begge som er os totalt uforståelige OG ikke at forglemme: UIGENNEMSKUELIGE

Det korte af det lange er, vi kan STADIG ikke hverken få oplyst, se eller udregnet ALLE regnestykkerne for HVORDAN de gør det

-og indtil videre kan vi heller ikke få oplyst HVEM der gør det

Som sagt, totalt uigennemskueligt -og der er flere ting der virker dybt besynderlige i dette "regnskab" -eller hva vi nu ska kalde det!

Suk, hvor er jeg træt af inkompetance, for jeg kan ved den søde grød ikke betegne det som andet, beklager.

Problematikken opstår også, for vores vedkommende, når vi på grundlag af oplysninger(HVILKE) evt kan søge fx varmehjælp MEN når vi ikke kan få oplyst hvad, hvordan og hvorledes, ja så er det dælme svært at vide hva man ka

Hm, kan kun sige og konstatere, hvis ikke vi kommer igennem denne gang heller, ja, så må vi jo nok bede vores advokat endnu engang at træde i karakter -suk! (hm, nogen der ved hvor vi kan trække hans salær fra på års opgørelsen? -mon vi ka spørge Sorø Kommune! )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 15:55   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Problematikken opstår også, for vores vedkommende, når vi på grundlag af oplysninger(HVILKE) evt kan søge fx varmehjælp MEN når vi ikke kan få oplyst hvad, hvordan og hvorledes, ja så er det dælme svært at vide hva man ka

Hm, kan kun sige og konstatere, hvis ikke vi kommer igennem denne gang heller, ja, så må vi jo nok bede vores advokat endnu engang at træde i karakter -suk! (hm, nogen der ved hvor vi kan trække hans salær fra på års opgørelsen? -mon vi ka spørge Sorø Kommune! )
Det er hos din sagsbehandler som sidder med personligt tillæg, der kan give dig varmehjælp som personligt tillæg....

Ved ikke, hvad du har fået frataget i personligt tillæg, men mener ikke det betyder, at du ikke kan få hjælp til andet som personligt tillæg. F.eks. varmehjælp som personligt tillæg.....


Her en brochure om personligt tillæg. På side 14 kan du læse lidt om beregning af personligt tillæg (et eksempel): http://www.pensionisternessamvirke.d...refter2009.pdf

Hvis der er noget, du/I ikke forstår i en afgørelse, hvad en sagsbehandlere skriver (såsom hvor man søger varmehjælp), så spørg den person, som har lavet afgørelsen...

Sidst redigeret af curls; 08-02-2011 kl. 16:01.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tillæg til SU Abraxus Politik og Samfund 13 13-08-2013 08:26
Beslutningsforslag om rådighedsbeløb ved personligt tillæg og enkeltydelser brøkpensionist Politik og Samfund 9 15-11-2009 14:44
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension