K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2013, 06:32   #1
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Danskerne vil lade kontanthjælpsmodtagere arbejde

http://www.b.dk/nationalt/danskerne-...tagere-arbejde

"Kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for pengene. Det mener er stort flertal af danskerne ifølge en ny måling, som Rambøll/Analyse Danmark har foretaget for Jyllands-Posten."

Man kan jo så sidde helt for sig selv og gætte men ..
Fortsættelse..

"78,2 procent af de adspurgte vælgere svarer, at de bakker op om, at jobklare kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for pengene. "

Altså.. hvis mennesker kan gøre noget er det rimeligt at de rent faktisk gør noget.
Ok.. det kan alle vel være enige om, uden at få noget i klemme (gad vide hvem der udformer de spørgeskemaer).

Og fortsat:

"Opbakningen går på tværs af de politiske skel, og blandt alle folketingspartiernes vælgere, er der flertal for at lade kontanthjælpsmodtagerne tage nyttejob. Opbakningen er dog ikke overraskende mindst blandt SFs og Enhedslistens vælgere."

Fantastisk.. det er ikke kun folk fra LA og V der mener at mennesker der KAN arbejde også SKAL arbejde for at få penge fra fælles kassen.

Endnu en ikke-nyhed der følger et mønster om at udgrænse mennesker på overførselsindkomster.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 09:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
2 modstridende synspunkter fra Ole Pass, citeret fra Jyllandsposten.

"»Det er positivt, at en så stor del af vælgerne bakker op om den grundlæggende sunde tanke, at folk skal arbejde for deres penge, hvis de er i stand til det. Det er kun rimeligt og betyder, at vi måske kan få løst nogle samfundsopgaver, som ellers ikke ville blive gjort,« siger han til Jyllands-Posten."

og

"»Personligt synes jeg godt, at man kunne gå endnu hurtigere i gang med de stærkeste kontanthjælpsmodtagere. Det største problem er efter min mening de svageste kontanthjælpsmodtagere, som der ikke er nogen lette job til,« siger Ole Pass."

Var det IKKE kun de jobklare, der skal tilbydes/tvinges til dette?

Har derfor svært ved at se påstået problem, medmindre at alle skal tvinges?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 12:19   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan da ikke tvinge nogen til noget de ikke kan?

Kan man ikke, jamen så kan man ikke!

Ole Pass siger ,,folk skal arbejde for deres penge, hvis de er i stand til det''

Det lyder jo rimeligt.

Og han fortsætter ,, Det største problem er efter min mening de svageste kontanthjælpsmodtagere, som der ikke er nogen lette job til''

Man kan da sagtens være svag og alligevel kunne lave ét eller andet og have et ønske om, at få et lille nemt job.

Dem der ikke kan, de kan jo ikke. Men der er da en masse andre, både stærke, ressourcestærke, og enormt svage der har andre issues end ikke at kunne arbejde, som derfor vil hænge fast, fordi der simpelthen ikke lige findes et job de kan udføre.....

Omvendt tror jeg også man skal passe på med - på forhånd - gøre ALLE kontanthjælpsmodtagere til ofre og gøre dem til sådan nogle dumme dovne personer der bare ikke vil og som nu skal tvinges. Mange vil rent faktisk gerne.

Jeg er helt enig i, at der er to grupper - dem der kan.
Og dem der ikke kan.

At jeg så grundlæggende ikke er enig i at kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for kontanthjælpen (men i stedet bør få et reelt job) er så en hel anden diskussion. De vil jo blive en form for skruebrækkere alle sammen og komme til at tage arbejdet fra nogen, som til at begynde med, havde det job og fik reel løn for det.....

Jeg er modstander af slavearbejde og lave lønninger, som en kontanthjælp jo vil være.

Sidst redigeret af Ninja; 29-03-2013 kl. 12:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 12:45   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Jeg er så træt af den envejs kommunikation der foregår med befolkningen og journalister og spørgere på det ene og det andet.

Man får jo aldrig af vide hvad og hvordan der er spurgt.?

Engang var det et problem at folk på kontant hjælp gik ud og lavede nytte job, de tog arbejdet fra andre.

Hvor mange job mangler der reelt i dette land? Det er det store spørgsmål som endnu ikke er blevet løst.

Ja du kan komme i job med løntilskud et halvt år, men hvem gavner det?

Kommunen som får tilskud af staten til dette?

Det hele er jo et stort joke nummer, FOR DER ER IKKE ARBEJDSPLADSER NOK TIL ALLE.! Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 13:36   #5
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg støtter ikke tankerne bag et sideløbende underbetalt arbejdsmarked.
Udover den fornedrende følelse det må opleves for de direkte implicerede , er det tillige også stærkt undergravende for hele det ordinære arbejdsmarked.

Udfører man et reelt stykke arbejde , skal man også tilbydes en rimelig løn. En rimelig løn er som minimum den løn der er fastsat ved overenskomst for pågældende område ( mindstelønnen ).

Det princip bør vi ikke afvige fra.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 13:57   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er jo ikke tale om at øge den offentlige sektor, men at få udført nogle af de oceaner af småting, som vil få vort samfund til at fungere bedre. Noget for noget er nok et godt princip.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 14:19   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Halse skrev:
Citat:
sideløbende underbetalt arbejdsmarked
God formulering, Halse!

Om jeg fatter, at den danske befolkning går ind for dette. Det er jo et direkte snigløb af mindstelønnen! Og også mange kontanthjælpsmodtagere står nærmest på skuldrene af hinanden for at være artige og underdanige og gøre nytte.

Nytte... Et lille uskyldigt ord, for de flestes vedkommende med en positiv betydning. Godt fundet på af Fru Frederiksen og spindoktorene i Beskæftigelsesministeriet at bruge dette ord. For man kan da ikke have noget imod at gøre nytte, vel...?! Hvad MF & co så bare glemte at fortælle var, at de blot havde slettet "ud-" foran nytte: Kh'erne vil blive UDnyttet til at udføre et næsten fuldtidsjob, men uden samme løn og rettigheder som folk i almindelige lønjob. Allerede i dag udfører de aktiverede kh'er job, som kunne og - i mine øjne - burde være almindelige lønmodtagerjob. Det gælder fx havearbejde, snerydning og vedligeholdelse af grønne områder. Tænk hvis MF havde brugt ordet "udnytte" i forbindelse med reformen; så havde folk nok lugtet lunten, og holdningen i befolkningen være en helt anden...

Tænk på alle de arbejdspladser, der kunne skabes, hvis der igen var en hjemmeserviceordning, hvor fx pensionister kunne få tilskud til at få udført de samme opgaver, som kh'erne laver i dag, men under ordnede løn- og forsikringsforhold...

Alternativet skulle være, at kh'erne fik en ekstra løn oven i kh'en, når de bliver aktiveret - altså løn som fortjent. Men dét sker nok næppe... Det er pligternes tidsalder - og rettighederne fejer vi bare ind under gulvtæppet...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 14:54   #8
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Noget for noget er nok et godt princip.
Det er vi enige om. Bare ærgerligt regeringen ikke selv efterlever princippet.
Når man udfører et stykke arbejde skal man naturligvis også aflønnes derefter , det kaldes noget for noget.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hvad MF & co så bare glemte at fortælle var, at de blot havde slettet "ud-" foran nytte: Kh'erne vil blive UDnyttet
Det var sgu meget godt set. Og du har fuldstændig ret , nytte er i modsætning til udnytte , et positivt ladet ord. Men i virkeligheden er der jo tale om ganske grov udnyttelse.

Sidst redigeret af halse; 29-03-2013 kl. 15:00.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 15:00   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det vil så betyde endnu flere arbejdsløse når kontanthjælpsmodtagere skal arbejde gratis............ For hvorfor ansætte en, når de kan få en kontanthjælpsmodtager gratis............... Stop dog al den aktivering, det fører intet godt med sig.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 19:30   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg syntes nærmere de skulle definerer de arbejds parate... for med Brug for alle projectet de pt har gang i er selv match 3 nu arbejdsparate...
Så hvem er det egentlig de så vil trække rundt???
Det er det spørgsmål der er problemet at de ikke spørger.. Syntes du det er rimeligt at lade svært syge borgerer blive tvangs aktiveret eller få deres penge trukket fra dags dato?
For der er jo reelt ingen klage mulighed.. jo hvis du kan undvære dine penge i ½ år... og hvem kan det..??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? Danskerne er forrykte Abraxus Politik og Samfund 6 19-03-2013 07:40
Ikke at lade sig gå på ASR Accept fra vores omgivelser 17 18-01-2012 00:21
Danskerne som stikkere buster Politik og Samfund 11 14-11-2010 22:46
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Det kan lade sig gøre!!!!!!!!! Bea Din historie 4 13-02-2007 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension