K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2012, 17:24   #1
NKLJSN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
NKLJSN er ny på vejen
Flytning til anden kommune

Hej
Jeg er ny her på sitet men jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med et par spørgsmål.
Jeg er så heldig at jeg lige er blevet godkendt til fleksjob. Desværre bor jeg i "udkantsdanmark" hvor der ikke findes så mange arbejdspladser og slet ikke nogen fleksjob.
Så jeg tænker på at flytte til Århus hvor jeg tror jobmulighederne er større og de er lettere at komme til med bus.
Er der nogen der ved om man bare sådan uden videre kan flytte til Århus kommune og få sin fleksjobgodkendelse og ledighedsydelse med sig? Eller skal man kontakte Århus kommune først? Hvem skal man så kontakte?
Jeg håber at der er nogen der ved det. Det vil gøre det hele lidt lettere at vide noget på forhånd.
På forhånd tak
NKLJSN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 17:31   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo generelt meget svært at finde et fleksjob, så måske du kan finde jobbet inden du flytter?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 17:43   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan bare flytte, når du er flyttet , skal du lige gøre jc opmærksom på du er til, så de kan hjælpe dig og så er du også sikker på, at dine penge kommer uden pause.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:03   #4
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Tænker om du bare skal vente med at flytte til du finder et flexjob og så kan du flytte efter hvor det ligger.... Du kan jo søge i det midtjyske hvis det er aarhus du gerne vil flytte til..... ;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:13   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg vil tro at det er sværere at finde noget at bo i, i en storby, end det er at overtale en lokal arbejdsgiver til at etablere et fleksjob.

Hvis du absolut vil flytte, så find en kommune der har et ordentligt jobcenter, og som er kendt for at hjælpe borgerne.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:48   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
ved ikke hvad du kunne tænke dig at lave, men prøv at tag et kig på jobnet...

https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/Res...ng&format=json
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:15   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NKLJSN Se meddelelser
Hej

Er der nogen der ved om man bare sådan uden videre kan flytte til Århus kommune og få sin fleksjobgodkendelse og ledighedsydelse med sig? Eller skal man kontakte Århus kommune først? Hvem skal man så kontakte?
Det bør være din nuværende kommune, som du skal kontakte, før du flytter til Århus.... For din nuværende kommune skal sørge for at papirerne er i orden, og at der bliver skabt kontakt i Århus. Det bør være på det tidspunkt, hvor du 100 % har besluttet det og har fundet lejlighed der i den nye kommune.

Ledighedsydelsen vil du bevare.

Ja mulighederne er gode i Århus, har jeg lagt mærke til. De har ofte stillinger på jobnet i modsætning til mange andre steder i landet.

Husk du også bare kan søge uformelt. Det er bare om at være kreativ, når man vil ud og søge jobs.... Held og lykke med det hele.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:44   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I almennyttigt boligbyggeri mener jeg, at der er noget, der hedder differentieret udlejning, eller noget i den stil.

Det handler om, at man gerne vil gøre det lettere for folk med arbejde, at skifte bolig alt efter hvor de får job.

Dette kan du måske få glæde af hvis du finder et job og mangler en bolig.

Jeg har ikke lige tid og overskud til, at finde noget om det, men måske kan du selv eller også er der måske andre den ved noget eller kan finde noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 14:50   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I almennyttigt boligbyggeri mener jeg, at der er noget, der hedder differentieret udlejning, eller noget i den stil.

Det handler om, at man gerne vil gøre det lettere for folk med arbejde, at skifte bolig alt efter hvor de får job.

Dette kan du måske få glæde af hvis du finder et job og mangler en bolig.

Jeg har ikke lige tid og overskud til, at finde noget om det, men måske kan du selv eller også er der måske andre den ved noget eller kan finde noget.
Dette kommer ikke i spil så længe man får en offentlig ydelse, hvilket ledighedsydelse er.

Hvis man er i job er man ofte omfattet af den regel.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 21:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Dette kommer ikke i spil så længe man får en offentlig ydelse, hvilket ledighedsydelse er.

Hvis man er i job er man ofte omfattet af den regel.
Jamen hvis NKLJSN finder et fleksjob i en anden kommune, så er jo li'som også i job, ik'
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning til anden kommune. MarianneNM Alt det andet 4 21-05-2012 08:08
Hvad sker der ved flytning til anden kommune ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-03-2012 19:36
Hjælp til flytning til anden kommune? Mark Alt det andet 14 22-01-2012 19:48
flytning til anden kommune på førtidspension hinkesten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-08-2010 13:02
Flytning til anden kommune - flexjob Manus Spørgsmål ang fleksjob 1 26-02-2008 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension