K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2009, 12:57   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Virksomhedspraktik????

Hej Alle

Jeg vil lige høre om nogen kan give mig et godt råd??
Jeg er kommet i praktik med henblik på at vudere min arbejdsevne.
Jeg skal til at begynde med være der 3,5 time om dagen.
Men jeg har nu været der i 3 uger og jeg har det virkelig dårligt og faktisk fået det værre efter at være begyndt

Men jeg er bange for, at hvis jeg spørger dem om jeg må gå hjem før tid, at de så siger nej og kommunen tager mine sygedagpenge fra mig
Jeg føler virkeligt at jeg ikke kan være bekendt at gå derfra inden de 3,5 time er gået, men jeg har det bare så skidt

Hvad skal jeg gøre???????

Jeg lider af fibromyalgi, tennisalbue,piskesmæld og hypermobile led
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 13:22   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal for det første sørge for at skrive job dagbog og smertedagbog dernæst SKAL du faktisk sørge for at gå hjem når du ikke kan mere , hvergang du går hjem skriver du samtidig til din kontaktperson på kommunen så denne også ved det ....

Det er faktisk ret vigtigt at du siger fra , hvis ikke du gør det ja så vil det jo netop være ud fra den tid du er der at de sætter et timeantal for de kan ikke vide bedre ... og højst tænkeligt vil de også søge at øge dine timeantal så du skal sige fra , ellers går det galt ...

dine sygedagpenge kan de ikke tage da du netop er der for at blive afklaret hvis du vil være på den sikrere side så kan du skrive til din sagsbehandler at du er nød til at bede om at blive sat ned i tid da det er alt for meget og du ikke magter det så¨er hun også varslet .... men frem for alt lyt til dig selv og din krop
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 13:49   #3
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hej hejdien.
Mange tak for hurtig svar

Jeg skriver også jobdagbog, det har jeg læst herinde at man skulle

Det er lidt sjovt at du skriver at jeg SKAL gå når jeg ikke kan mere, for min sagsbehandler sagde engang at hvis man ikke kom hver dag eller man gik før tid, ja så kunne man ikke blive afklaret

De har det da vist med at bilde folk en masse løgn ind

Nu ved jeg ihverfald at jeg vil lytte til min krop og gå når jeg ikke kan mere.

Syntes heller ikke, at det kan være rimeligt, at når jeg kommer hjem, så er jeg så smadret at jeg ikke kan andet end ligge på sofaen og se på at mine børn leger
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 15:56   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Mouse..

Gå endelig hjem, nærmest inden det bliver for meget.. jeg blev også længere end jeg burde, og troede det ville være til min fordel at de kunne se at jeg virkelig havde forsøgt at være der... men ak nej, det eneste de så på var mit timeantal, hvilket de endda har sat til 5-10 timer for meget pr.uge.
på den anden side var det besluttet på forhånd at jeg bare skulle vippes af sygedagpenge, så de kunne komme af med mig i den kasse.
nu sidder jeg ca 1 år efter arbejdsprøvningen og er ikke kommet videre, har en klage i beskæftigelsesankenævnet.. og venter og venter.. men nu må de gerne vente til næste uge, så jeg kan bevare humøret bare lidt imens vi skal holde min største søns 18 års dag.
pas på dig selv og dit helbred. de kommer sku ikke og takker dig fordi du slider dig op.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 17:56   #5
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hejsa

Jeg har længe kigget med på sidelinjen.. og er i samme situation som Mouse.

Jeg er også lige startet i arbejdsprøvning, 4 timer pr dag dog med fri de første 3 onsdage, så skal jeg så op på 20 timer efter det. Skal efter 4 uger ha opfølgnings samtale med jobkonsulent og en læge ude fra klinikprojektet. Ved allerede nu at de ikke mener at jeg høre ind under flexjob ( det har de oplyst mig, selvom jeg jo synes det er mærkeligt, når jeg endnu ikke har været gennem arbejdsprøvningen, er det ikke ligesom det man skal finde ud af) De går også ud fra at jeg kan blive raskmeldt efter endt praktik...

Jeg synes det er hårdt, og har svært ved at gå hjem, når jeg får det skidt.. men prøver...Spurgte faktisk om hvad jeg skulle gøre hvis ikke jeg kunne holde til de timer.. JA hvis bare jeg gik hjem for at sætte mig så kunne jeg jo lige så godt blive derinde Ja hvis man går hjem er det jo fordi man ikke kan mere

I skriver noget med at man skal skrive jobdagbog og smertedagbog? hvad skal de indeholde?

Nåå nu fik jeg lige luft
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 22:23   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For 2 år siden var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og det var sandelig ikke velset, at jeg gik "i utide", og til slutevalueringen fik jeg nærmest en reel skideballe af sagsbehandleren for at have sagt fra, for det var sandelig da værkstedslederne der skulle have kunnet se på mig, når jeg ikke kunne klare mere, og så give mig lov at gå hjem.
Generelt blev jeg behandlet som om at jeg havde "ondt i livet".

Til trods for at jeg endte med et fremmøde på 6-9 timer pr. uge, og et liv der IKKE hang sammen, så blev jeg visiteret til flex, 20 timer pr. uge.

Da jeg så endelig fik bedt om aktindsigt, kunne jeg se, at sagsbehandleren havde oplyst arb.prøvningsstedet om, at jeg ikke har nogle somatiske lidelser.
(Jeg har en reel ryglidelse, som er forværret igennem godt 20 år.)

Nu er jeg så i praktik (3 mdr.), og inden jeg startede spurgte jeg sagsbehandleren, om det så er tilladt at sige fra når jeg ikke kan mere, hvorpå hun skrev i journalen, at jeg har lov at sige fra overfor opgaver der ikke harmonerer med skånehensyn, og da jeg spurgte ind til det i tlf. fik jeg at vide, at det skal forstås bredt, altså også når det "bare bliver for meget".
Ligeledes spurgte jeg jobkonsulenten, som skulle finde praktikken, og er "mellemmand" på det her, om hvad jeg skal gøre hvis jeg en dag er nødt til at gå i utide, hvortil han svarede, at jeg så skal sige det til chefen i virksomheden, og derefter ringe til ham (altså jobkonsulenten).
Jeg har nu 3 uger tilbage af min praktik-periode, og er der 1-2 timer (alt efter opgaver), 4 dage om ugen.
Fra start af var det meningen at jeg skulle være der 4 timer, 4 dage om ugen, så jeg er faktisk i tlf.kontakt med jobkonsulenten 4 gange om ugen (fordi jeg jo går i "utide"), og jeg har på intet tidspunkt oplevet nogen form for pres.

Sagsbehandleren sagde helt af sig selv, at jeg jo også skal have overskud til mine børn, og lignende meldinger har jeg jævnligt fået fra jobkonsulenten.

Det er vigtigt at møde op hver dag, hvis man altså er i stand til det, om det så bare er for at sige godav, og farvel igen.

Men jeg har i mange år haft indtryk af, at resultatet af en arb.prøvning ofte er aftalt på forhånd, mellem sagsbehandler og arb.prøvnings-sted.

Så hvis i oplever at blive behandlet som om at i er fulde af løgn, el.l., så vil jeg helt klart anbefale en MP3'er, og hav god kontakt med jeres læge.
Hvis i møder en påstand der lyder underlig, så er den sandsynligvis underlig, bed derfor om at få det på skrift.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 23:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror der er en kæmpe forskel alt efter hvilke mennesker man støder ind i , selv går jeg og venter på arbejdsprøvning det er ikke kommunen men et reva sted der står for den men den skal være ekstern ....

Jeg har beskeden fra både reva og fra kommune gå når det bliver for meget ring eller skriv til sagsbehandler /kontakt person på reva og sig det til din chef , det de så går mest op i er at jeg kommer uanset hvordan jeg har det, men de erkender også at det har noget med transport at gøre , skal jeg arbejde en halv time væk fra hvor jeg bor så kommer jeg helt klart ikke en af de dage hvor jeg har migræne så jeg ikke kan kigge ud af øjene ...

Jeg er en af dem med stress og som kan finde ud af at sige fra over for kommune men kan ved gud ikke hitte ud af det på jobbet ... har aldrig kunne derfor har min sagsbehandler (kommunen ) skrevet i mine journal akter til reva centeret at når deres jobkonsulent kontakter en virksomhed så skal de have klar besked om at jeg ikke er god til at sige fra og at de skal være klar over at jeg måske i sær i starten har svært ved at honnore de timer jeg skal være der (de satser på 15 timer ) og at det kan være nødvendigt at starte ud med mindre....

da jeg i sidste uge var til samtale på reva med sagsbehandler og jobkonsulent der var der heller ikke nogen dikkedar , vi sad og snakkede i 5 kvater og de oplyste mig da også om at de havde svært ved at forstå at jeg havde så dårlig hukommelse og koncentration ud fra den måde jeg snakker på , men de var også godt klar over at en samtale på 5 kvater kan kræver så meget af mig at jeg ikke kan noget et par dage efter ....

Samtidig gjorde de meget ud af at fortælle mig om mine muligheder sådan som at jeg kunne få hjælpemidler hjemme så jeg kunne klare et job ( oki jobkonsulenten foreslog et boblebad ja tak ) men ellers var der mange måder de mente at de kunne hjælpe mig for at bibeholde mig på arbejdsmarkedet om ikke andet så 15 timer , da jeg skulle gå fulgte sagsbehandleren mig ud og på vejen ud sagde hun til mig ....

Efter at have snakket med dig vil jeg gerne give dig et råd , du er ikke typen der skal gå hjem når du ikke kan mere, du skal lære at gå 10 % før du ikke kan mere og det er helt ok du har et hjem et barn du skal leve og fungere når du kommer hjem også , livet er andet end arbejde ....

Så med det hold jeg har nu (ved ikke hvorfor det er at det er nødvendigt med flere sagsbehandlere og flere jobkonsulenter må være meget besværlig he he ) kan jeg ikke klage , det vil sige indtil videre man kan nogen gange blive overrasket over hvordan det udvikler sig så klog af skade kan jeg ikke klage for nu ....

Men jeg kender udmærket godt de jobkonsulenter (som jeg syntes er de værste) som i omtaler her

Men skriver man sin jobdagbog (og evt smertedagbog ) så har man noget dokumentation .... (smerte dagbog er noget ala jobdagbog man bruger den bare på smerte i stedet for, beskriv på en skala fra en til ti hvordan du har det når du står op , list steder på kroppen op der er slemme brug en smilie ordning til at fortælle om du har det god mellem godt eller helt af h til ) og skriv så hvordan du har haft det i løbet af dagen hvad skete der og hvornår blev smerter værre hvad med træthed osv )

Hvis man kommer ud for dem som påstår at man ikke må gå hjem fordi man så ikke kan måle smerter , så sender man hver uge sin jobdagbog og smertedagbog til dem , beder om at få lagt det i sin sag ,beder om at få på skrift at man ikke må gå hvis man har det dårligt og finder et sted at sætte sig ned ,siger til sin chef det går ikke det her , jeg må ikke gå siger kommunen men jeg kan ikke mere, jeg bliver desværre nød til at sætte mig her ...

GÅ ikke hvis kommunen siger at du ikke må , de kan stoppe din forsørgelse på det , men skriv i stedet hvordan du har det , bed om lov til at gå ned i tid forklar at du ikke magter andet og er svaret nej bed om at få det på skrift ...

og både afslag på at gå hjem og anmodning om at gå skal ind i sagen sammen med alt andet ...

På den måde kan man forhåbentligt dokumentere at det ikke er det reele timeantal som kommunen skriver man er kommet op på ,, mange chefer er faktisk villig til at støtte en hvis de kan se at man har det af h til , jeg har selv arbejdet hvor vi havde folk i arbprøvning og hvor chefen desideret nægtede at lade nogen af de mennesker komme og gav dem et brev hvor hun skrev hvordan hun oplevede dem , så kunne de lægge det ind i deres sag ...
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 23:19   #8
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Hej Mouse.

Du skal lytte til din krop, ved godt man frygter afslag, nederlag og værst af alt at kommunen rammer der hvor det gør mest ondt...... men men men det er jo en praktik hvor de skal vurderer hvad og hvor meget du kan klare... Flexjob er jo til for at man skal kunne arbejde og samtidig opretholde sit glade væsen derhjemme.

Få fat i din jobkonsulent eller sagbehandler ( alt efter hvem der har din sag nu) og forklar dem situationen, tag en snak med din arbejdsgiver og start måske med at prøve kun at gå 30 min før tid, hvis du kun møder modgang ja så henvend dig til din egen læge og få ham/hende til at tage affære evt en sygemelding.

Gå aldrig på kompromis med dit helbred - og ved godt det er svært for man føler sig tit presset til at gøre LIDT mere end man egentlig vil.

Jeg har været i 3 flexjob - det 1. (en café -køkkentjans) sled mig ned mentalt pga jeg fik ny chef som behandlede mig som L.... - det 2.(frokost café med mad ud afhuset) blev jeg presset op på 20 timer ellers ville hun ikke ansætte mig... men var der gerne mere da vi ikke var ret mange ansatte og vi havde travlt.. så gik jeg på barsel og under der blev jeg mere og mere angst for at skulle tilbage.. det fysiske pres som min krop slet ikke kunne klare - begyndte at søge job og lige pludselig fik jeg mulighed for at få et job med meget frie tøjler, hvor jeg fra dag til dag kunne arbejde det antal timer jeg kan, stor respekt fra chefen + kommende kollegaer vedr. mit helbred, så 2 dage før jeg skulle tilbage på cafeen sagde jeg op - tog de 2 hårdeste mdr der og nu har jeg et job som er tilpasset den jeg er både fysisk og mentalt.

Savner da de andre job og kollegaer men når jeg ser mig selv idag og hvor meget mere energi jeg har fået til mine små børn ja så er jeg glad for at jeg lyttede til min krop.

Disse job skift har min jobkonsulent være med i hele vejen - da jerg valgte under barsel at søge nyt job kontaktede jeg ham og forklarede ham sagen.

Nå men håber du kunne bruge det til lidt ( blev vist en lidt lang smørre sorry)

Stol på dig selv Lyt til dig selv gå ikke på kompromis med andre end dig selv med mindre det er til gavn for dig ( det er okay at være lidt egoistisk)

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 23:47   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Hedi siger; be om at få det på skrift. Få evt lægen om at udtale sig vedr overanstrengelse. dernæst indføjer du, at de er ansvarlig i forhold til enhver forværring der må komme som følge af en overanstrengelse/belastning.
Du får dem simpelhen til at skrive under med dato, der hvor du gør opmærksom på, at du er for træt og har for mange timer. Husk at indføje, at du bliver tvunget til at være det et givent antal timer, eller allerbedst, skriv spørgende om, hvordan du forholder dig vedr afklaring, som du bliver oplyst ikke kan finde sted på mindre antal timer, kva din helbredssituation.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 00:53   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er det RENE VRØVL når sagsbehandlere siger, at det er vigtigt man bliver de aftale antal timer, for ellers kan man ikke blive afklaret.
Den eneste afklaring der kommer ud af dét, er at sagsbehandleren siger, jamen det gik jo fint med de timer...

Aklaringen ligger netop i, at man skal finde ud af HVAD man kan, og HVOR LÆNGE man kan. Er aftalen 3 timer om dagen, så kan det være at afklaringen ligger i, at man kun kan være der 1,5 time om dagen.

Ellers ville arbejdsprøvning og pratik jo være fuldstændig ligegyldig, hvis kommunen bare siger et antal timer, og så klare klienten dem....for ellers kan de ikke blive afklaret TÅGESNAK!!!!!

Som de andre siger, så må man ALDRIG ALDRIG!!! Overdøve sine smerter for at tilfredsstille kommunen - det bliver ris til egen R** i sidste ende, for så har de jo ikke noget korrekt afklaringsgrundlag. For de er ligeglade om du skal trille ind på morfin og rulles hjem på en båre, for kan du være der 4 timer, jamen så kan du være der fire timer!!!
Man må søreme tage skeen i egen hånd og passe på sig selv, for der kommer ingen fra kommunen og trøster efterfølgende. Det er DIT ansvar at passe på DIG. Og det ved de også godt på kommunen, de kan altså ikke plukke håret af en skaldet, og kan klienten ikke, jamen så kan klienten ikke. Færdig.
Men melder klienten ikke ud, jamen så tror de jo at alt er vel forvaret....

Så kan du risikere at du bliver sendt til en ny arbejdsprøvning med lidt flere timer, for det gik jo så godt første gang.

Træd varsomt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
virksomhedspraktik ottosen47 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-10-2011 16:45
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik boteis Alt det andet 6 13-02-2009 21:25
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension