K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2007, 13:51   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs down Retssikkerhed ifølge Socialministeriet

Fik lige lyst til at "genopfriske" noget om retssikkerhed.

Læs her:

Citat:
Retssikkerhed

Regeringens mål

Regeringen har med kommunalreformen skabt faglige og økonomiske bæredygtige kommuner, der giver en bedre service og tager hensyn til borgernes retssikkerhed

Regeringen har stillet større krav til de kommunale afgørelser efter serviceloven og har forbedret klagemulighederne for brugere af kommunale servicetilbud


Indsatsområder

Med ”den lille reform” er der siden den 1. januar 2007 stillet krav til kommunernes afgørelser, sådan at de skal indeholde oplysninger om den konkrete indsats, som iværksættes, og formålet med indsatsen. Det betyder, at borgeren kan læse sort på hvidt, hvilken indsats kommunen vil iværksætte.
Tilbudsportalen sikrer åbenhed og gennemskuelighed for borgeren
VISO samler landets ekspertviden på det sociale område og på specialundervisningsområdet og er et gratis tilbud til om rådgivning til kommuner og borgere.
Handicaprådene i de enkelte kommuner vejleder kommunerne om de handicappedes behov

Citat:
Regeringen mener
Borgernes retssikkerhed er, helt generelt, en af de bærende piller i det danske velfærdssamfund. Reglerne om retssikkerhed sikrer borgerne, og forpligter de offentlige myndigheder til at efterleve lovgivningens ånd og bogstav.”
http://www.social.dk/Modernisering/Retssikkerhed.html


Ja, retssikkerhed er måske mulig, HVIS man har råd til en advokat.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 15:36   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Wink

hej herfra...

Jeg vil lige komme med en kommentar her til indlægget at nu må vi ikke gå helt i panik og tænke at vi skal ud og hyre en advokat som koster en bondegård i morgen ( bare et godt råd )...det er ikke nødvendigt i alle sager og vi har jo K10 til at "snakke ting igennem" og mange har da fået hjælp til at skrive breve klager og gode råd og der er muligheder ved netop at bruge loven og fagforeninger og andre steder nogle gange , til at få sin ret så hold modet oppe ...det gør jeg så godt jeg kan og det hjælper også at gøre det...for en selv trods alt.

Retsikkerheden er i fare for borgerne og vi skal i den grad tage os af vores sager selv og det kan være udmattende og i nogle sager kan det være nødvendigt med en advokat , men ikke I alle sager...det ville jeg lige sige.

Knus fra

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 15:45   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er rigtigt, Stella.

Nogle gange kan man lade sig rive med, hvis man læser for mange historier om ulykkelige skæbner, der trækkes rundt i systemt.

Selvfølgelig er det IKKE meningen, at man skal hyre en advokat.

Og netop herfor er k10 god.

Jeg må vist hellere se at få et mere optismistisk syn på det.

Knus

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 16:06   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter Hansen fra Dragør som har skrevet den mail herinde i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=111

Har kæmpet en kamp af den anden verden og han har ladet mig følge med fra sidelinjen , så jeg ligger inde med en masse skrivelser og oplysninger, de kommer på siden på et tidspunkt , men indtil da syntes jeg det er en god ide at opfriske emnet som Zuza gør og minde om at kommunerne ikke engang sørger for så meget som følge ressikkerhedesloven som §3 siger at de skal gøre.

Det den siger er

Derfor skal kommunen i henhold til § 3

¤ behandle spørgsmål om hjælp hurtigt,

¤ fastsætte en generel frist for, hvornår der skal være truffet en afgørelse; fristerne kan afhænge af de enkelte sagstyper,

¤ give borgeren besked, hvis fristen i en konkret sag ikke kan overholdes,

¤ og oplyse om, hvilke frister som gælder i kommunen og amtskommunen.

På Peter Hansens foranledning har vi jo her på siden prøvet at få kommunerne til at opfylde noget så simpelt som offentliggørelse af behandlingsfrister og det sparsomme resultat af hvilke kommuner der gør det kan ses her

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Jeg ved at hver evig eneste mail som Peter Hansen har sendt til presse til kommuner til mig og til alle andre OGSÅ er sendt til Eva Kjer Hansen UDEN effekt...

store ord er nemme og flotte ord er nemme, men er der ingen intentioner om at gøre noget ved det når kommunerne ikke vil (skriver vil for der er ikke andre grunde til at de ikke skulle) opfylde loven og der ikke er vilje fra minister side til at skride ind, så er alle regeringens fine ord og skrevne love ikke andet end luftkasteller ..

Så jeg tror det er en rigtig god ide at tage fat i det her emne.

Jeg har fat i det jeg er ved at være færdig med en opdateret liste om kommunernes offentliggørelse af svarfrister desværre ser det ikke ud til at der er viljen hos kommunerne til at gøre noget ved den problematik...

Så derfor har vi besluttet at også de kommuner som IKKE har deres sagsbehandlingsfrister offentliggjort kommer med på side , om ikke andet så som officielle skod kommuner uden respekt for borger eller lovgivning.

Eva Kjer Hansen kan vi så betegne som en skod minister der ikke har lyst og evne til at varetage borgernes tarv, men som kun er intresseret i at klister til sin taburet med sin fede minister løn til følge , en løn som gør at hun aldrig kommer til at sidde og have brug for den service som regering og kommune roser sig selv så meget af ....

Næ de minsitere skulle prøve at komme ud i virkeligheden til os andre og se hvordan der er at leve uden for deres luftkasteller ...

så det her citat fra http://www.social.dk/Modernisering/Retssikkerhed.html

Citat:
”Borgernes retssikkerhed er, helt generelt, en af de bærende piller i det danske velfærdssamfund. Reglerne om retssikkerhed sikrer borgerne, og forpligter de offentlige myndigheder til at efterleve lovgivningens ånd og bogstav.”
Det kan vist kun komme under betegnelsen LØGN
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 17:15   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Eva Kjer Hansen kan vi så betegne som en skod minister der ikke har lyst og evne til at varetage borgernes tarv, men som kun er intresseret i at klister til sin taburet med sin fede minister løn til følge , en løn som gør at hun aldrig kommer til at sidde og have brug for den service som regering og kommune roser sig selv så meget af ....
citat

Ja...

nå men det jeg mente med det jeg sagde var at hvis vi alle skal ud og hyre en advokat så gør vi jo lige det regeringen gerne vil have ...og advokaterne skal til at tjene penge på os som ingen penge har...

det var bare det jeg mente...og angående retsikkerhed i dagens DK så kan min tro på den ligge et meget lille sted..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 18:23   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella ved godt at det bare var det du mente
og nej selvfølgeligs skal vi ikke det, det bedste vi kan gøre er at kæmpe vores egen sag og så stemme anderledes ved det næste valg
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 19:20   #7
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Eva Kjer Hansen kan vi så betegne som en skod minister der ikke har lyst og evne til at varetage borgernes tarv, men som kun er intresseret i at klister til sin taburet med sin fede minister løn til følge , en løn som gør at hun aldrig kommer til at sidde og have brug for den service som regering og kommune roser sig selv så meget af ....
Du glemte lige en ministerpension, der ydes fra 60-årsalderen, stigende om et par år til 62-årsalderen.... mens for almindelige borgere vil pensionsretten, til den tid, først tilgå fra 67-årsalderen. "Politikerne skal altså arbejde fem år mindre end de skatteydere, der forsørger dem."

Hvis en minister samtidigt også er medlem af Folketinget - vil ministeren oppebære en livsvarig pension, der udgør 523.290 kr. pr. år. Det svarer til over 43.000 kr om måneden.

Flere gode informationer i samme "genre" findes her: http://www.politikerlede.com/penge.htm

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ja... nå men det jeg mente med det jeg sagde var at hvis vi alle skal ud og hyre en advokat så gør vi jo lige det regeringen gerne vil have ...og advokaterne skal til at tjene penge på os som ingen penge har...
Kun hvis sagsøgeren taber.... Vinder sagsøgeren - punger modparten ud også for sagsomkostningerne..... Men det er rigtig nok - advokaterne tjener penge under alle omstændigheder. På den anden side: lad dem bare, hvis de kan banke de offentlige, omvendte socialbedragere på plads, selv om det er nødt til at foregå i hver enkel sag, inden der bliver så mange vandte sager, at det vil begynde at påvirke den generelle praksis.
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 19:20   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg har ALDRIGstemt på VC og o....

nå som I nok har set på tv så er valget i fuld gang !!!

De lover i hoved og røv...velfærd velfærd de bruger de stakkels kræftsyge til at få stemmer ( man kunne spørge sig selv hvorfor der ikke er gjort noget for længe siden )...og så selvfølgelig den gamle skrøne...skattelettelser
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 19:35   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tilbage til retssikkerheden...

Advokater har da ikke nyttet hos nedenstående - endnu.

Benny Gerhard?

http://www.ladk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=995


Lena?

http://bistandsbums.dk/hvem_skal_sor...iver_overholdt
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2007, 22:48   #10
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
RIGTIGT god erfaring med advokathjælp.

Har som nævnt andetsteds været på "sygedagpenge" i ni år,og har haft 3F til at hjælpe,men de var værdiløse...Blev så truet med kontanthjælp sidste efterår,og da jeg lige oven i det andet havde fået en blodprop i hjernen,så valgte jeg at kontakte erstatningsadvokaterne i Århus,og skal lige love for det har givet bonus...Lige pludeseligt blevALT snak om kontanthjælp glemt,og er nu igang med en pensionssag som ser rigtigt godt ud ifølge brev modtaget idag
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Obs: P1 i dag ang lægekonsulenter, Socialministeriet og Ombudsmanden buster Lægekonsulenternes Rolle 3 10-01-2012 22:13
De nye ministre ifølge DR Webmaster Politik og Samfund 5 03-10-2011 10:26
Takster 2009 - Socialministeriet zuza Et godt link! 0 18-11-2008 13:05
Her er Morten Birket-Smiths rapport til socialministeriet Ninja Politik og Samfund 7 09-08-2008 11:00
Socialministeriet væk !!!! Stella Politik og Samfund 0 26-11-2007 13:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension