K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 10:01   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100

Hej. Jeg har endnu engang fået afslag på min ansøgning om merudgifter § 100.

Grunden til afslaget er at jeg kan klare personlig pleje, lettere rengøring, samt indkøb.

De 2 andre punkter er jeg godkendt i. Der er milevid forskel på hvordan jeg oplever min hverdag, og hvordan kommunen får vendt og drejet mine ord til deres fordel.

Jeg modtager rigtig meget hjælp fra mit netværk, og jeg kan kun klare disse ting fordi jeg vil selv kunne noget, selvom det koster mig både smerter og udtrætning. Jeg lider af fibromyalgi og andre ting. Og så har jeg min scooter som jeg handler ind på, de dage jeg kan køre på den.

Jeg skal bruge jer, til at komme med rigtig gode forslag til hvad jeg skal skrive i min anke til Det Sociale Nævn, så de forstår at jeg faktisk ikke kan disse ting, men gør det for at have et liv. Jeg får hj hjælp hver 14 dag til rengøring. Og jeg har været til fys på Frederiksberg hospital, som vurderede at jeg kompenserede meget, og havde brug for daglig hjælp.

Jeg er blevet tiltagende dårligere, både mobilt og motorisk, og er startet på varm vands bassin træning udenom det kommunale regi, for der kan jeg ikke får nogen hjælp, da jeg stadig kan gå.

Nogen som har nogle gode forslag? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 11:14   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
læs bekendtgørelse, vejledninger og div p-afgørelser fra ankestyrelsen.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 11:17   #3
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
LimoGert er ny på vejen
Til Indiansummer.

Kontakt mig via private meddelelser.

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 11:18   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Jeg har da lidt erfaring - så måske skulle du

Hey Indiansummer

Jeg går ud fra, at kommunen har fulgt sags proceduren ved ansøgning af merudgifter jf. § 100 og tilsendt dig et samtaleskema ( funktionsevne skema ) som du har udfyldt alene / med din sagsbehandler.. Den skal jo ligge til grund for de handikap kompencerende ydelser samt synliggøre den merudgifter du måtte have..

Det er her vigtig for dig, at du sætter din grundig ind i, hvordan dette skema udfyldes korrekt. Her er det også vigtig, at du kommentere alle de punkter hvor sagsbehandleren og dig er uenige om din funktionsevne.

I din anke til nævnet - henviser du så til disse punkter og evt. uddyber dem. Hvis du kan dokumentere dine argumenter med udtalelser fra sundhedspersonale , læger mm. er det også et + ....

Kort sagt, skal du synliggøre dit handicap overfor nævnet.

Hvis du har udsving i din funktionsevne er det også meget vigtig, at du synliggøre dette.

Læs evt .... http://www.hmi.dk/media/Sagsbehandli...ktionsevne.pdf

Og forsiden til samtaleskemaet.

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 18:25   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Tak for svar. startede med at søge i 2008.

Det er 3 gang jeg får afslag, og alle ting er fulgt, udfyldt samtale skema, funktionsevnebeskrivelse og hvad det alt sammen hedder. Jeg har gjort indsigelser til SB, nogen gange lykkes det at få det ændret, andre gange skriver jeg med en dør.

Den er 2 gange henvist tilbage til min kommune fra Det Sociale Nævn, for at rette op på tingene fra kommunens side.

Denne gang blev de bedt om status attest fra lægen, hvilket er noget pjat i følge mig, for det er ikke min egen læge som har behandlet mig eller stillet diagnosen fibromyalgi.

Her kunne jeg måske skrive, at hvis man ønskede mere oplysning om min sygdom og hvordan den påvirker mig, så skulle man henvende sig der hvor jeg er diagnostiseret og de har forstand på denne sygdom.?

Det har min læge altså ikke, ikke for at sige noget grimt om ham, han er okey.

Problemet har været, at jeg har sagt jeg kan mere end jeg faktisk kan, fordi jeg ikke ønsker tusind mennesker ind i mit liv fra kommunen. Det er rigeligt med hj hjælp hver 14 dag.

Og det har taget mig lang tid, at indse denne sygdoms omfang og hvordan den påvirker mig i min daglig dag. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
det sociale anke nævn ?? henningv Alt det andet 3 16-02-2012 19:03
Så kom afslag fra Det Sociale Nævn om § 100 Indiansummer Alt det andet 1 08-11-2011 23:34
Det sociale nævn, og anke Mariepigen Alt det andet 6 06-08-2011 12:10
Skal skrive anke til afslag, gode råd ønskes tbbe At søge førtidspension 9 21-04-2008 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension