K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 15:12   #1
Fedora
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 16
Styrke: 14
Fedora er ny på vejen
Nyt svar fra lægekonsulent

Jeg har tidligere skrevet om min sag i denne tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16737

Sagsbehandler har sidenhen bedt autismecenteret være mere konkret og præcis i deres vurdering af mig, så autismecenteret har lavet en tilføjelse til min rapport, hvor de virkeligt har penslet det ud for kommunen.

Kommunens lægekonsulent har derefter skrevet følgende:

"Med de yderligere tilføjelser taget i betragtning vurderes det, at pågældende er mere begrænset af sin lidelse end før antaget, og der gives klart udtryk for, at man ikke forventer, at pågældende har ressourcer til fremtidig arbejdsmarkedstilknytning under nogen form. Endvidere gives der klart udtryk for, at forsøg på arbejde vil kunne forværre tilstanden. Udsigterne i relation til fremtidig arbejdsmarkedstilknytning synes således yderst beskedne."

Er det det samme som at sige, at min arbejdsevne er ubetydelig?
Fedora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 15:15   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Sådan ville jeg tolke det....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 15:18   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Efter min bedste overbevisning - ja ..

Men hvis du tænker på førtidspension er det jo pensionsudvalget der i sidste ende skal vurdere din sag som du så kan anke. Men jeg syntes at du står forholdsvis godt med den vurdering..

Good luck
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 00:39   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fedora Se meddelelser
Jeg har tidligere skrevet om min sag i denne tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16737

Sagsbehandler har sidenhen bedt autismecenteret være mere konkret og præcis i deres vurdering af mig, så autismecenteret har lavet en tilføjelse til min rapport, hvor de virkeligt har penslet det ud for kommunen.

Kommunens lægekonsulent har derefter skrevet følgende:

"Med de yderligere tilføjelser taget i betragtning vurderes det, at pågældende er mere begrænset af sin lidelse end før antaget, og der gives klart udtryk for, at man ikke forventer, at pågældende har ressourcer til fremtidig arbejdsmarkedstilknytning under nogen form. Endvidere gives der klart udtryk for, at forsøg på arbejde vil kunne forværre tilstanden. Udsigterne i relation til fremtidig arbejdsmarkedstilknytning synes således yderst beskedne."

Er det det samme som at sige, at min arbejdsevne er ubetydelig?
Den konklusion står også klokkeklart i mine udredninger. Lægekonsulenten ser dog åbenbart ikke så godt i min kommune. Har overvejet at sende ham et par læsebriller

Dejligt for dig, at lægekonsulenten har forstået alvoren. Jeg håber, dette betyder enden for din lange 'rejse'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:52   #5
Fedora
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 16
Styrke: 14
Fedora er ny på vejen
Pensionsudvalget, som i sidste ende skal vurdere min sag mht. førtidspension, er det et udvalg som er lokalt i min egen kommune, eller er det folk som sidder et helt andet sted i landet, og som aldrig har mødt mig, eller kender mig?
Fedora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 10:11   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Pensionsudvalget sidder i din kommune - de har aldrig mødt dig - men du får mulighed for at tale din sag for dem ! Se min historie !
Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar fra lægekonsulent ang ansøgt § 100 Indiansummer Alt det andet 3 28-11-2012 11:40
kommunes lægekonsulent tilbage svar nielsen69 Alt det andet 9 16-04-2012 21:15
Svar-frist fra forsikringens lægekonsulent Frue.Hansen Alt det andet 3 07-07-2011 13:10
Hvor længe skal jeg vente på svar fra lægekonsulent? Sivtop Lægekonsulenternes Rolle 8 20-09-2010 19:01
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension