K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2018, 22:01   #1
Krellef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
Krellef er ny på vejen
Question Forklaring af regler for løn ved 2 fleksjob

Hej forum.

Jeg er i den situation, at jeg efter opstart på ny medicin måske bliver i stand til at øge mit timeantal i fleksjob.

Samtidig får jeg måske - hvis jeg kan holde til det - mulighed for at tage et job mere.

Det nuværende timeantal jeg er godkendt til, er 8 ugentligt. Jeg er ansat i udviklingsfleksjob, og vil med de 2 nævnte jobs kunne øge timetallet til 11 timer ugentligt.

Jeg er naturligvis også interesseret i at høre, hvordan, hvis overhovedet det kommer til at gavne mig økonomisk at påtage mig 2 jobs på én gang.

Det eneste jeg har kunnet finde om emnet, er her fra siden, hvor jeg har sakset følgende forklaring:

Der er nu kommet en officiel redegørelse vedr. flere fleksjob.

Den fortæller at såfremt en fleksjobber har FLERE fleksjob, så er det det det job som er BEDST lønnet ( omregnet til fuld tid ) som sætter "lønloftet"

Har man fx. 3 fleksjob, så skal nedenstående følges:

Job 1 = 100 kr/time = 16033 kr/md

Job 2 = 125 kr/time = 20041 kr/md

Job 3 = 115 kr/time = 18437 kr/md

Altså er det job 2 som sætter lønloftet, uanset timetallet.

Job 1 og 3 indtægten skal derefter blot modregnes som ekstraindtægt, og lønloftet rammes ikke før end ved 20041 kr/md


De dele jeg ikke forstår, er:

1: Der står at ekstraindtægt skal modregnes. Betyder det, at jeg får 0.-, eller endda et minus ud af at påtage mig endnu et job?

2: Lønloft - hvad menes der med det?

På forhånd tak.
Krellef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2018, 22:09   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
" § 3. Kommunen udbetaler fleksløntilskud til personer i fleksjob som supplement til den løn, der udbetales af arbejdsgiveren.

Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. af lønindtægten, indtil indtægten inkl. arbejdsgiverens og den ansattes pensionsbidrag pr. måned før skat udgør 14.116 kr. (2017-niveau). For den lønindtægt, der ligger over 14.116 kr. (2017-niveau) pr. måned før skat, nedsættes fleksløntilskuddet med 55 pct.

Stk. 3. Fleksløntilskuddet efter stk. 2, og løn udbetalt af arbejdsgiveren, jf. § 1, stk. 1, nr. 1, kan tilsammen højest udgøre et beløb, der svarer til den løn, der udbetales for ansættelse på fuld tid på ordinære vilkår inkl. tillæg m.v. i den pågældende stilling, jf. arbejdsgiverens oplysning herom. Hvis fleksløntilskuddet og lønnen tilsammen udgør mere end lønnen for fuld tid i den pågældende stilling, nedsættes fleksløntilskuddet med det overskydende beløb. "

"Stk. 5. Hvis en ansat i fleksjob har anden lønindtægt eller indtægt fra selvstændig bibeskæftigelse, finder stk. 2 og 3, tilsvarende anvendelse. "

Du har jo i princippet "anden lønindtægt" i form af et ekstra fleksjob.

Så kort fortalt:
Det du tjener ved job nr 2, beregnes på samme måde som første job.
Lad os sige at du fra job A får i alt 2000 kr før skat fra arbejdsgiver (inkl pension), og i job B får du 3000 kr før skat fra arbejdsgiver (inkl pension).
Så vil de i alt 5000 kr modregnes med 30% i dit flekslønstilskud.

Lønloft:
Det fra arbejdsgiver + flekslønstilskud kan ikke overstige det du havde fået, hvis du var ansat på fuld tid.
Derfor beregner man ud fra den timeløn og pension du får, hvad du havde fået hvis du var ansat fuld tid. Lad os sige at du ved ansættelse på fuld tid havde fået 16.000 kr før skat, så kan det fra arbejdsgiver + flekslønstilskud ikke overstige 16.000 kr.

Lad os sige at job A ville have givet 16.000 kr på fuld tid, og job B ville have givet 18.000 kr på fuld tid. Så skal de gå efter det højeste beløb, dvs de 18.000 kr.
Så i så fald kan det fra arbejdsgiverne + flekslønstilskud, ikke overstige 18.000 kr
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension