K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2020, 11:21   #1
gylden74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
gylden74 er ny på vejen
Udbetaling af supplerende kontanthjælp

Hej

Jeg er stødt ind i et STORT problem, jeg er deltids ansat i en virksomhed, og får samtidig supplerende kontanthjælp, jeg indsender hver måned min lønseddel til kommunen så de kan modregne og udbetale kontanthjælp.
Det har jeg også gjort for December 2019, men jeg har ikke fået udbetalg kontanthjælpen endnu (2/1-2020), så nu er min konto i minus, og jeg har fået besked fra banken om at de betalinger der skulle laves idag ikke vil blive udført, hvis ikke der kommer penge på kontoen inden kl. 16 idag. Og at jeg iøvrigt vil få et gebyr på 100 kr. for at stoppe betalingerne.

Jeg har lige ringet til udbetalingen i min kommune og talt med en MEGET nedladende personage, der ikke kunne/ville hjælpe med det mindste, min kontanthjælp vil først komme ind på kontoen imorgen, for den var først "kørt" ud af deres system idag!! For som hun sagde, så havde de jo ikke været på arbejde før idag.

Jeg er virkelig rasende og ked af deres (manglende) behandling af mig.

Er det virkelig en "normal" procedure de har gang i, jeg troede at kontanthjælpen skulle være på kontoen den sidste bankdag i måneden, så man undgik disse ting.

MvH

René Birk Gyldenvang
gylden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2020, 21:35   #2
gylden74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2018
Indlæg: 5
Styrke: 0
gylden74 er ny på vejen
Hmm, er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål?
gylden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2020, 22:26   #3
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Om det er en hjælp ved jeg ikke, men din problematik med kommunen er desværre ikke en enlig svale.

mange kommuner kører tingene som de endnu engang syntes, og økonomi er en af deres hjertebørn, uanset konsekvenser for borgerne de rammer.

De må ikke bare "glemme" at udbetale. Din ordning er ikke noget unikt, så deres "forglemmelse" er sløseri og helt og aldeles grotesk.

Jeg vil råde dig til at indsende en klage til denne instans øverste leder, og sætte Borgmesteren på som CC, men rette den til lederen/chefen og i din klage skrive dato og tid for opkaldet, og måske kan du huske navnet på vedkommende du kontaktede. Du kan også i samme vending nævne, at de altid kan tjekke i deres tlf.log for at de kan se, at du virkelig har rettet henvendelse - for kommuner har nemlig en form for logbog for alle henvendelser.

Du skal selvfølgelig spørge om, hvem der skal dække de yderligere omkostninger der nu kommer på osv.

Du skal forvente at de vil gøre deres for at tale udenom, og komme med alverdens undskyldninger (nærmere beklagelser), men dem kan du jo ikke betale dine regninger med!

Hold en god tone, men en skarp tone. Hold din klage kort og præcis og nem overskuelig.

Klagen sendes til kommunen via Eboks ...

- Håber mit svar måske kan hjælpe lidt!

Sidst redigeret af fatternada; 02-01-2020 kl. 22:31.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension