K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 16:18   #11
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
tak for det.

det er rigtig og flot skrev fra jer.

jeg skal prøve det..

da jeg søgte i novembar. så få jeg kun den her svar.

If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.


ikke anden..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:31   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
tak for det.

det er rigtig og flot skrev fra jer.

jeg skal prøve det..

da jeg søgte i novembar. så få jeg kun den her svar.

If. Retsikkerhedsloven § 10, har kommunen ansvaret for, at sagerne er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at der kan træffes en forsvarlig afgørelse.


ikke anden..
Ja det er rigtigt, at sagen skal være tilstrækkeligt oplyst før en afgørelse, men når du SELV søger på FORELIGGENDE, så bør de ikke indhente flere oplysninger eller lignende, men bare afgøre efter det der er... !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 21:11   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ja det er rigtigt, at sagen skal være tilstrækkeligt oplyst før en afgørelse, men når du SELV søger på FORELIGGENDE, så bør de ikke indhente flere oplysninger eller lignende, men bare afgøre efter det der er... !
dvs. at de kan holder borgere hele livet i arbejdsprøvninger uden nogen afgørelse..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:22   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør be om kort redegørelse efter retsikkerhedsloven §6 og/eller §7/(husker ikke lige), men en helhedsvurdering.

Herunder SKAl der ligge en KLAR beskrivelse af, hvorfor du igen skal forlænges(Job-plan), hvad man mangler, og hvorfor der IKKE kan tages stilling til fleksjob, nu.

Husk skriftlig.
Forlang evt. svar inden 8 dage, da du ellers vil videresende til borgmester og andre relevante, overhoveder i kommunen.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 26-05-2011 kl. 10:13.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:38   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
ja det kan de, for de er faktisk heller ikke forpligtede til at se nærmere på din fleks ansøgning, det er nok de svare dig ved at... vi mener ikke vi kan tage stilling uden yderlig afklaring.

Men det gode ved det er så at du kan betragte det som et afslag, dog vil du sikkert ikke få ret meget ud af at anke det, til gengæld har du fået et afslag du kan bruge sammen med helsingørdommen til en §17 foranliggende FP, for du vil også få afslag på en FP pga manglende afklaring, = du havner mellem de 2 stole, det er slået fast at du ikke vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked (det viser arbejdsprøvningen, og div erklæringer jo tydeligt) du kan ikke få fleks, det har du jo afslag på (faktisk må du betragte det som et afslag på fleks allerede fordi du ikke har hørt noget... har man ikke det efter 4 uger, er det at betragte som afslag, men tag nu lige for en sikkerhedsskyld, så du får noget skriftligt, det kunne jo være) og FP kan du heller ikke få, det er du for god til, og så siger dommen faktisk at du SKAL! tilkendes fleks, også selv om at du endnu ikke er helt afklaret.

For at blive fleksvisiteret skal man som udgangspunkt være afklaret, MEN hvis det er tydeligt at man aldrig vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked, behøver man ikke være færdig afklaret (det er indført i lovens §70 omkring tilkendelse af fleks)

Jeg har selv sådan en i BAN lige nu, altså både afslag på fleks og FP, hvor det er tydeligt at jeg ikke kommer tilbage, det er længe siden det blev afgjort at jeg ikke gør det. Da jeg fik afslaget på §17 lagde de op til fleksvisitation, og den kunne jeg have valgt at gribe, men der er SÅ mange ting i min sag som er en stor gang bæ (læs lovbrud, jeg har mindst 3 ting der gør at sagen hører til en hjemsendelse) og fordi jeg ønsker at få ryddet op, og ønsker at kommunen får et slag over næseryggen (for mig er en hjemvisning 2/3 sejer, og det er der jo meget stor chance for vil ske) har jag valgt at anke §17 afslaget frem for at gribe deres åbning til fleks.

En åbning jeg er rimelig sikker på nævnet gav fordi jeg smed Helsingørdommen i nakken af dem (det kunne jeg ellers sagtens have ventet med at gøre til anken) sammen med afslaget på fleks, og beviserne på at jeg aldrig vender tilbage.

MEN det er dumt at søge §17 foranliggende hvis man modtager sygedagpenge og de ikke lige står til forfald, for afslag på FP giver automatisk at man hører til på KHJ. (det er vel ud fra devisen at en sygedagpenge modtager ikke har noget at brokke sig over??)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Venter på afgørelse fra kommune idag mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 25-09-2011 18:42
Tvinge til operation Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 16:39
Venter på afgørelse fra kommune! missme23 Spørgsmål ang fleksjob 5 30-05-2011 08:03
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension