K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 12:13   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Aktindsigt

Pyha jeg sidder og forsøger at finde hoved og hale i min sag som er endt ved anden aktør end kommunen.
De trækker virkelig min sag i langdrag og jeg har nu bestemt mig for at gøre et forsøg på at være aktiv og holde på mit men desværre nemmere sagt end gjort.

Jeg var til opfølgnings samtale d. 28 juni og bad om aktindsigt for 120 gang. Jeg fik kopi af ny ressource profil som skal opdateres samt kopi af ny læge vurdering.

Men akt jeg har endnu ikke fået kopi af notater fra mødet d. 28 juni. ???

Der må da også være svarfrist på dette??

Hold da op hvor jeg cykles rundt i manegen, så irriterende når man i forvejen har det svært.

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 12:19   #2
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Forresten er der en lov der siger at jeg skal vente på svar/agtindsigt fordi sagsbehandleren holder sommerferie??? Jeg må jo ikke holde sommerferie......hihi blot en tanke jeg lige fik nu jeg er i krigshumøret
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 12:20   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
CHNEVIDE.
Ifølge lovgivningen skal du modtage aktindsigt senest 10 kalenderdage efter din forespørgelse.
Klag til borgmesteren. Check på din kommunes hjemmeside om de har offentliggjort disse frister her ellers skriver du til din sagsbehandler om hvor du kan få dem at se.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 20:50   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Jamen hvad hvis det IKKE drejer sig om aktindsigt, men "bare" er ganske uskyldigt referat? Burde dette ikke komme pr. automatik? for at man er til et møde og hvad der skrives kan fra tid tilanden være ret så forskelligt, og man burde da skrive notat så man ved det om 10 år når der har været 50 sagsbehandlere m.fl. inde i sagen hvor skal de da vide fra hvad der dengang skete?
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 21:59   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Calamityjane
Du efterlyser referat som er det samme som (notat)pligt. Absolut intet bliver tilsendt dig automatisk. Det er din egen pligt at sørge for at få aktindsigt i alt hvad der ligger i din sag. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 22:41   #6
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Exclamation vedr. referat

AHA meeeeeeeeget interssant! Se jeg har været til to møder,
1. Med lederen for pensionsområdet og vores to sagsbehandlere
2. med vores socialdirektør og lederen for ældre og handicapområdet
Vedr. begge disse møder har jeg selv måtte bede om referatet, dog med mangler og usandheder, dette bad jeg om at få via lederen af pensionsområdet og lederen af pensionsområdet, faktisk tror jeg ikke at disse ligger i min journal? Hm må vist se at få aktindsigt igen
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 23:54   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare et tip, for at undgå fejl i referat mm, er det en fordel at optage disse møder med mobil/optager/diktafon osv, for så har man det hele ordret, og ingen kan bagefter sige ,,at det har jeg aldrig sagt''......

Husk når man får aktindigt, at man IKKE kan få udleveret interne notater, samt korrespondance mellem sagsbehandlere, sagsbehandler/læge osv.
Man kan KUN få de papirer de SKAL skrive efter endt møde (opdateringerne). Hvilket i sig selv kan være frustrerende, da man véd de beholder alle papirer 'med kød på'.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 00:08   #8
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jeg har ved alle møder jeg har været til sagt at jeg havde aktindsigt og ønskede kopi af alle nye oplysninger så det kan ikke komme bag på dem at jeg ønsker kopi af referat og lign.
Holder de deres notat pligt burde mit ønske om agtindsigt også være skrevet i min sag:-)

Det jeg savner er hvad i andre har gjort for at sagsbehandlerne skal overholde så simpel en regel/lov??

På forhånd tak.
MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 00:36   #9
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Nu har jeg lige lavet et udkast til brevet jeg sender afsted:-)
Har i gode råd osv. eller ser fejl så sig endelig til:-)



Tak for behageligt møde torsdag d. 25.06.09
Jeg skulle have været til møde med .... men grundet sygdom foregik mit møde med ....

Vi aftalte at der i forbindelse med min sag skulle indhentes ny psykolog vurdering da jeg fortsat går hos min psykolog(indhentes af AS3)

Vi gennemgik lynhurtigt min ressource profil.
Da denne havde, fejler og mangler rettes disse og sendes til mig til gennemlæsning.
I og med at min aktindsigt ikke er blevet overholdt fik jeg på mødet udleveret kopi af ressource profil(som skal rettes) samt kopi af ny helbredsattest fra egen læge.

Vi talte om min sidste arbejdsprøvning på Mou skole hvor alle skånehensyn var til gode set.
Jeg savner skolens og jobkonsulentens kommentarer til denne arbejdsprøvning.
Der må foreligge notater og udtalelser fra både Mou Skole og jobkonsulenten.

Vi var inde på trusler om kontant hjælp pr. telefon(1 gang) og personligt møde (1. gang)
Dette kunne du ikke forstå og jeg heller ikke da jeg mener at Retssikkerhedsloven § 7A siger noget andet.

Ud fra tidligere møder og vore samtale kunne jeg forstå at notat pligten ikke er overholdt i min sag. bla. I spørgsmålet vedr. fleksjob.
Dette er på tidligere møder drøftet med daværende sagsbehandler og ikke skrevet/noteret i min sag.

Efter mødet d. 25.6.2009 burde jeg allerede nu have haft alle akter og kopiér til gennemlæsning da fristen for dette ifølge loven er 10 dage fra mødets afholdelse.
Skulle der være hindringer, naturligvis med rimelig grund skulle jeg have modtaget en skriftlig begrundelse om hvorfor aktindsigten ikke er blevet overholdt.

Da jeg af uforstående grunde åbenbart har svært ved at få kopier/referat af opfølgnings møder og lign. fremsender jeg hermed en aktindsigtserklæring.

MVH og God sommer
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 07:05   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Chnevide.

Det er skrevet i en sober tone, hvor man dog ikke kan undgå dine berettigede anklager.
Flot brev. Men endnu engang bliver det understreget at alt forgår på skrift og ingen mundtlige forespørgelser eller tlf-snak.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 29-03-2009 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension