K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2016, 07:56   #1
Sphenoidbone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2015
Indlæg: 32
Styrke: 10
Sphenoidbone er ny på vejen
Flytning til konventionslande udenfor EU

Såvidt jeg har forstået, kan man tage fortidspension med til f.eks USA,Chile, Sydkorea og Australien, da det er konventionslande. Men på socialpension.dk ser det ud som at man skal være statsborger i pågældende land for at kunne tage fuld fortidspension med. Er det rigtigt?
Sphenoidbone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 01:32   #2
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sphenoidbone Se meddelelser
Såvidt jeg har forstået, kan man tage fortidspension med til f.eks USA,Chile, Sydkorea og Australien, da det er konventionslande. Men på socialpension.dk ser det ud som at man skal være statsborger i pågældende land for at kunne tage fuld fortidspension med. Er det rigtigt?
jeg ved i hvertfald man kan tage den fulde pension med til Tyrkiet om du så er pære Dansk burde det så ikke være det samme i de andre lande.

god weekend
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2016, 10:31   #3
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Handy, det er jo direkte forkert hvad du skriver. Du bedes derfor venligst dokumentere din viden, tak!


På borger.dk står der klart og tydeligt under spørgsmålet som lyder noget i retning af: Kan jeg få pensionisttillæg?

"Bor du i et EU/EØS-land, Schweiz, USA, Indien, Sydkorea eller Filippinerne kan du få udbetalt den højeste førtidspension.

Bor du udenfor de nævnte lande, kan du kun få udbetalt den højeste førtidspension, hvis du den 31. december 2012 fik udbetalt din pension i landet og siden har boet der uafbrudt."

I øvrigt undrer det mig, at samme spørgsmål bliver stillet igen og igen. For under en måned siden var akkurat den samme problematik om Tyrkiet, og jeg skrev at man ikke kunne tage pensionsttillægget med, men jeg anbefalede lige at ringe eller skrive til Udb. Danmark, hvilket vedkommende ville gøre, men tilsyneladende endnu ikke fået svar eller ikke har ønsket at dele med os andre.

Om man er berettiget til pensionisttillæg har normalt ikke noget at gøre med om man er statsborger i det ene eller andet land.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 09:52   #4
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
[QUOTE=Moreo;346601]Handy, det er jo direkte forkert hvad du skriver. Du bedes derfor venligst dokumentere din viden, tak!


På borger.dk står der klart og tydeligt under spørgsmålet som lyder noget i retning af: Kan jeg få pensionisttillæg?

"Bor du i et EU/EØS-land, Schweiz, USA, Indien, Sydkorea eller Filippinerne kan du få udbetalt den højeste førtidspension.

Bor du udenfor de nævnte lande, kan du kun få udbetalt den højeste førtidspension, hvis du den 31. december 2012 fik udbetalt din pension i landet og siden har boet der uafbrudt."

I øvrigt undrer det mig, at samme spørgsmål bliver stillet igen og igen. For under en måned siden var akkurat den samme problematik om Tyrkiet, og jeg skrev at man ikke kunne tage pensionsttillægget med, men jeg anbefalede lige at ringe eller skrive til Udb. Danmark, hvilket vedkommende ville gøre, men tilsyneladende endnu ikke fået svar eller ikke har ønsket at dele med os andre.

Om man er berettiget til pensionisttillæg har normalt ikke noget at gøre med om man er statsborger i det ene eller andet land





Har du ikke nogen telefon måske du skulle ringe til dem selv !!!!
__________________

Sidst redigeret af handy; 12-09-2016 kl. 09:56.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 13:19   #5
Sphenoidbone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2015
Indlæg: 32
Styrke: 10
Sphenoidbone er ny på vejen
stort tak!

Stort tak! Jeg har læst socialpension.dk og burde selvfølgeligt også læst borger.dk. Men jeg har tidligere fået forkerde oplysninger på borger.dk og udbetaling Danmark. Jeg mente derfor at K10 var bedre istand til at give korrekte oplysninger. Tak!
Sphenoidbone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension