K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2007, 12:22   #11
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: så er det i morgen det sker.........

Ja du har ret. Det er meget hårdt at høre eller se beskrivelse af sig selv. Men jeg er jo i næsten samme situation og kan sagtens forstå hvor hårdt du har det. Jeg er af mange blevet fortalt at hvis man først får pension og accepterer det, kommer man til at slappe af og finde en indre ro. Uanset hvor hårdt det er, er jeg sikker på at du kommer gennem det, men du har nok brug for al den hjælp og støtte du kan få. Jeg ønsker dig held og lykke.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2007, 00:43   #12
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: så er det i morgen det sker.........

Det er så flot, at du har gennemført mødet, når du nu har været så bange for det. Har lige været igennem samme tur, og tro mig - jeg var så bange for det, at hvis jeg havde været en hund, havde jeg gjort noget grimt i pelsen. Stor respekt for dig

Vel er det hårdt at høre, hvad psykologen har skrevet. Det bliver lige pludselig helt tydeligt og meget meget virkeligt. Jeg synes, det er så mærkeligt at høre sig selv beskrevet på den måde, og så af en person, man ikke engang kender.

Jeg synes, at jeg i dit indlæg kan spore en masse tvivl om, hvorvidt du skal søge pension eller ej. Ud fra mit begrænsede kendskab, tror jeg det vil være en god ide. Det lyder som om du trænger til ro i dit liv.

At tage beslutningen om at søge pension er jo ikke lige noget, man bare gør. Det tager tid at bearbejde, en proces der skal have den tid, den kræver. Jeg tror på, at det er ganske naturligt at være i tvivl. Det er en stor beslutning, men den er jo ikke en dødsdom - heldigvis B)

Jeg tror også på, at du kommer igennem det her, og jeg håber, at du får det bedre

Held og lykke og pas godt på dig selv
Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2007, 12:50   #13
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Hej alle.

Nu vi jeg lige følge op på min tråd!
først og fremmest tak til jer alle sammen for jeres støtte og varme ord det glæder mig at så mange giver deres mening til kende, på trods af forårsol og hvad deres ellers lokker

Der har været lidt tvivl om hvorvidt jeg ville søge en pension eller ej,og det kan jeg godt fortå at nogen har været i tvivl.fordi jeg netop selvom har været så meget i tvivl!

Men jeg har besluttet af lade fornuften og ønske om at få mere ro på mit liv.Og at få styr på min økonomi kan være med til at give mig mere ro og forhåbentligt mere overskud vinde!!!!!!!!

Så dvs at jeg altså har besluttet at søge en førtidspension på trods af mine mange forbehold og det at jeg stadig har svært ved at se mig selv som førtids pensionist som 28 årig (men hvem ved det kan være jeg når at blive 29 inden der kommer afgørelse min sag !)

Jeg var jo til møde med min psykolog d 13/3 hvor jeg fik læst det op som hun have skrevet.
Det var som jeg frygtede ikke særligt sjovt at få læst op!
Jeg syntes heller ikke at det var særligt godt skrevet der var direkte flere fejler og mangler.Så hun skulle lave en del rettelser.
Jeg have så regnet med at jeg ville få mulighed for at læse det igennem med rettelser og godkende det inde det blev sendt af sted.........men sådan det blev det desværre ikke

For et par dage senere snakkede jeg med min sagsbehandlder som sagde at hun have modtaget papierne fra min psykolog.:@
Det var jeg ret utilfreds med, for jeg ville jo gerne have set dem inden!
Så jeg vil gerne vide om der er andre her på siden der har oplevet det samme? og det er i orden at hun bare sender papierne afsted inden jeg har set rettelserne,må hun godt bare gøre det?????????

Nå men nu var de så sendt afsted og så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne sige til min sagsbehandler at jeg have besluttet at jeg gerne ville søge en pension ! (indtil da have vi jo bare aftalt at hun skulle undersøge mine muligheder inden jeg besluttede mig.men jeg tænkte at når jeg nu have besluttet mig kunne jeg lige så godt sige det til hende! så var det gjort, istedet for at undskynde det længere!)

D.27/3 modtog jeg så et brev fra min min sagsbehandler om at hun nu have drøftet de helbredsmæssige oplysninger med deres sosiallæge, og at hun også var enig med hende i at der er en sag at gå videre med.Og at der kunne sættes en ansøgning om en førtidspension igang.
Og så understreger hun at dette ikke betyder det samme som at jeg kan være sikker på at få en førtidspension ! (men det vidste jeg jo desværre godt i forvejen !)
Og at der skal laves ressourceprofil!(det vidste jeg tilgengæld ikke ret meget om??????)

Jeg har siden kontakt hende for at høre næmmere ressource profilen.
Og sagde at jeg have læst (her på siden ) at der højest må gå 3 måneder fra ansøgningen sættes igang og til jeg får svar!
Men det har hun sagt at jeg ikke kan regne med..........KAN DET VIRKELIG PASSE AT JEG IKKE REGNE MED DET, FOR DET SVARE DA IKKE TIL DET JEG HAR LÆST HER PÅ SIDEN????????

Men hun sagde til mig at hun have en del sager, så hun kunne ikke noget om hvornår hun fik tid til at tage stilling til min og hvornår vi skulle lave den der resource profil (for det var vidst noget vi skulle lave sammen,el er det ?)??????+hmm!

Jeg fortalte hende også at jeg syntes at der have været en del fejl og mangler i det føreste jeg have læst på psykologen.Men at jeg jo ikke vidste hvordan det hun have modtaget så ud, da jeg ikke har læst det igennem der er blevt sendt inden det blev sendt, og stadig ikke har set det!

Men så sagde hun at det skulle jeg ikke bekymre mig så meget om, fordi jeg også vil få mulighed i den der resource profil til at komme med egen oplysninger.........men ved ikke helt hvordan det foregår?
Så jeg kunne virkelig godt tænke mig at få nogle erfaringer fra andre(jeg har godt nok allered fået nogen) men kunne virkelig gerne tænker mig nogen flere (især posiktive) så jeg ikke behøver bekymre sig så meget om hvordan det skal gå ?

Vil især gerne høre hvor lang tid det har taget for jer og hvordan det med resource profilen foregår??????

Det irrirete mig også rigtigt meget at jeg ikke ved om jeg skal ud og arbejds prøves eller hvornår hun får tid til at kigge på min sag??????
Jeg noget bekymret over hele forløbet og hvordan det komme til at foregå.

Det ville berolige mig noget hvis der jeg viste noget mere om hvad jeg kan forvente mig.

Jeg har snakket med min læge for at høre hvad hun syntes om min beslutningen om at søge en førtids pension.
Det syntes hun var en rigtigt god ide!
Og jeg snakkede med hende om at selvom jeg søger en førtids pension pga psyken,så syntes jeg også det var en god ide at skrive nogle af de små skavanker jeg har fysisk på,bla har jeg konstant ondt i hele min krop og alle mine led!
Hun sagde at det ville hun meget gerne være med til at bakke op om, og hvis hun modtog noget fra min sagsbehandler ville hun gerne udfylde det samme med mig.

Og Jeg har kontaktet mig sagsbehandler og sagt at jeg har snakket med mi læge, så nu håber jeg at hun sender noget til min lægen.
Men jeg ved ikke om det er en god ide.
Jeg tænkte bare hun kunne lige så godt få det hele med, altså både det fysiske og det psykiske.........men jeg ved ikke om jeg tager fejl.
Kan man sende for mange oplysninger med?
Og var det overhovdet mig der skulle kontakte min sagsbehandler og sige at hun også skal sende noget til min læge, når det nu er dem der skal sørge for at indhente oplysninger og ikke mig, er det så overhovdet min opgave?

Og hvornår får man af vide om man skal forbi reva og arbejds prøves, eller om man slipper for det?

Hilsen Line
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2007, 12:54   #14
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Ps rettelse det var d 20/3 jeg var til møde med psykologen og ikke d13/3 som jeg skrev. (det var fordi det var bevet rykket en uge!)
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2007, 13:53   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: så er det i morgen det sker.........

Citat:
cirkeline skrev:
Hej alle.

Nu vi jeg lige følge op på min tråd!
først og fremmest tak til jer alle sammen for jeres støtte og varme ord det glæder mig at så mange giver deres mening til kende, på trods af forårsol og hvad deres ellers lokker

Der har været lidt tvivl om hvorvidt jeg ville søge en pension eller ej,og det kan jeg godt fortå at nogen har været i tvivl.fordi jeg netop selvom har været så meget i tvivl!

Men jeg har besluttet af lade fornuften og ønske om at få mere ro på mit liv.Og at få styr på min økonomi kan være med til at give mig mere ro og forhåbentligt mere overskud vinde!!!!!!!!
Hej Cirkeline noget af et langt indlæg men jeg vil prøve at svare dig så godt som jeg kan og glemmer jeg noget så må du bare skriver igen , og ikke sikkert at jeg har det endlige svar på det hele, men jeg giver det et forsøg her kommer det

Jeg tror at det er fornuftigt af dig ud fra de ting du har skrevet herinde og hvem ved får du det bedre , så er det jo altid tilladt at prøve med et skånejob , og bliver det så halt fantastisk så kan man jo også give det et forsøg med fleksjob, det er ikke svært at komme væk fra en førtidspension , kun at komme på en førtidspension

Citat:
Jeg var jo til møde med min psykolog d 13/3 hvor jeg fik læst det op som hun have skrevet.
Det var som jeg frygtede ikke særligt sjovt at få læst op!
Jeg syntes heller ikke at det var særligt godt skrevet der var direkte flere fejler og mangler.Så hun skulle lave en del rettelser.
Jeg have så regnet med at jeg ville få mulighed for at læse det igennem med rettelser og godkende det inde det blev sendt af sted.........men sådan det blev det desværre ikke

For et par dage senere snakkede jeg med min sagsbehandlder som sagde at hun have modtaget papierne fra min psykolog.:@
Det var jeg ret utilfreds med, for jeg ville jo gerne have set dem inden!
Så jeg vil gerne vide om der er andre her på siden der har oplevet det samme? og det er i orden at hun bare sender papierne afsted inden jeg har set rettelserne,må hun godt bare gøre det?????????
Dem som jeg kender til (inkl mig selv ) som har været hos psykolog har også fået lov til at se deres udtaler igennem og komme med evt rettelser af fejl, men heller ikke her er det blevet sådan at de kunne se den igennem igen, det er vel fordi man må formodes at stole på at psykologen kan gøre det rigtig anden gang

Hvis der er ting i dine papir som du ikke er enig med psykologen om så er der muligheder for at få det med i ressourceprofilen og igennem der påtale det
Citat:
Nå men nu var de så sendt afsted og så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne sige til min sagsbehandler at jeg have besluttet at jeg gerne ville søge en pension ! (indtil da have vi jo bare aftalt at hun skulle undersøge mine muligheder inden jeg besluttede mig.men jeg tænkte at når jeg nu have besluttet mig kunne jeg lige så godt sige det til hende! så var det gjort, istedet for at undskynde det længere!)
Og det har du så ganske ret i , man kan lige så godt komme i gang med det samme, når beslutningen er truffet og det har også en formidabel evne til at tære på ens sparsomme ressourcer når man har sådan en sag igang , og jo før du siger det højt jo før ved kommunen hvad de skal arbejde hen imod

Citat:
D.27/3 modtog jeg så et brev fra min min sagsbehandler om at hun nu have drøftet de helbredsmæssige oplysninger med deres sosiallæge, og at hun også var enig med hende i at der er en sag at gå videre med.Og at der kunne sættes en ansøgning om en førtidspension igang.
Og så understreger hun at dette ikke betyder det samme som at jeg kan være sikker på at få en førtidspension ! (men det vidste jeg jo desværre godt i forvejen !)
Og at der skal laves ressourceprofil!(det vidste jeg tilgengæld ikke ret meget om??????)

Jeg har siden kontakt hende for at høre næmmere ressource profilen.
Og sagde at jeg have læst (her på siden ) at der højest må gå 3 måneder fra ansøgningen sættes igang og til jeg får svar!
Men det har hun sagt at jeg ikke kan regne med..........KAN DET VIRKELIG PASSE AT JEG IKKE REGNE MED DET, FOR DET SVARE DA IKKE TIL DET JEG HAR LÆST HER PÅ SIDEN????????
At sociallægen også mener at der er noget at arbejde med i relation til en ftp er gode signaler , og at din sagsbehandler siger at det ikke er ensbetydene med at du får den, ja det siger de altid, men når der sker noget ja så er det gode tegn og ender man ud med et afslag ja så er der muligehed for at få andre og mere friske øjne til at se på ens afslag ved hjælp af anke og det skader bestemt aldrig, dertil kommer jo også at giver de dig afslag , ja så skal de begrunde den og pege på hvad der kan gøres for at få dig på arbejdsmarkedet , og hvordan de vil gøre det et afslag er dermed ikke bare et afslag.

At de ikke har lavet din ressourceprofil endnu det er dybt kritisabelt, det burde være det alleførste de går i gang med sådan er det ifølge loven, jeg tror du er på kontanthjælp nu ? og dermed er du i en match gruppe, den kan de slet ikke sætte dig i uden at du har fået udarbejdet en ressourceprofil..

Ressourceprofilen er jo det værktøj som giver dem en mulighed for at se hvem du er som en samlet person, hvor er dine ressourcer henne (dem skal de finde ved hjælp af profilen som navnet også antyder ) så hvordan de kan undlade at have en sådan på dig det er for mig en gåde og meget sjusket og dårligt arbejde ( som vi jo desværre ser så tit her på siden) havde de sørget for at få lavet din ressourceprofil så havde du været fri for den ventetid du nu kommer ud i og ville meget hurtigere kunne være gået i gang med ansøgningen af ftp da det kun ville kræve en opdatering af ressourceprofilen... :@

Hvad ang ansøgningen af pension så har du ganske ret, det må maks tage tre måneder, tager det længere end det så skal de skrive til borgeren , og det skal begrundes hvorfor det tager længere tid, problemet er bare i dit tilfælde at din sagsbehandler indstiller dig til førtidspension og det gør hun så først når ressouceprofilen forligger og har HUN ikke tid, ja så kan der komme til at gå tid med at vente på hende inden i kommer i gang og inden du bliver indstillet til ftp.

Du kunne så vælge at søge selv, men desværre vil det lige netop i dit tilfælde ikke gavne meget , da din sag ved en evt anke vil blive tilbage sendt til kommunen med besked om at få den lavet ordentligt og dermed igen ressourceprofilen. :@

Så jo det passer med hvad du har læst på siden, en pension skal være afklaret inden for tre måneder fra den søges af, men din sagsbehandler søger den ikke til dig før hun er færdig med de ting hun så klumpet ikke har fået lavet som det skal i din sag

Citat:
Men hun sagde til mig at hun have en del sager, så hun kunne ikke noget om hvornår hun fik tid til at tage stilling til min og hvornår vi skulle lave den der resource profil (for det var vidst noget vi skulle lave sammen,el er det ?)??????+hmm!
Det her er et af de steder hvor jeg syntes at du selv kan gøre noget, du kan feks sætte dig ned og skrive til hende, at du meget gerne ser at i kommer igang med din sag og at få lavet din ressourceprofil, skriv til hende at den skulle have været lavet SAMMENLØBENDE med at din sag skred frem, du kan evt lige læse lidt mere om hvordan man laver en ressourceprofil ude i bjælken til venstre, under nyttige link, du finder det under det link der hedder bog om hvordan man vudere arbejdsevne...

Du kunne også overveje at lade en bemærkning falde til borgmesteren i form af en klage over at din ressourceprofil endnu ikke er startet op og at hele din sag nu forlænges og forhales til stor skade for dit mentale helbred, at du ikke kan magte mere ventetid osv...

At i skal lave ressourceprofilen sammen det er ganske rigtig , men da den er udformet som 12 punkter, så kan du foreslå din sagsbehandler at hun sender dig ressourceprofilen og så kan du udfylde de ting du kender (og det er jo dem alle sammen da det er dine ressourcer) det der så hernæst sker , er at din sagsbehandler skal skrive ind med kommentar til det du skriver, hvis du feks skriver lad os sige et eksempel... mener ikke at jeg har nogen sociale kompentacner pga det og det.. så kan de sagsbehandler gå ind og skrive, at hun mener du har socalekompentencer pga det og det.. hernæst skal du så igen have den til godkendelse og skrive evt kommentar ind til hendes, og så er det lavet...

Ved det lyder enkelt og meget nemt , men sådan en ressourceprofil tager tid og er meget hård for psyken også at lave, netop fordi man når man er færdig med den sidder og tænker ... kors er det hvad der er tilbage i mig .. men det går alligevel ..

Men udfra at det er så omstændigt at lave en ressourceprofil og ikke noget der bare må jappes igennem af hensyn til den syge borger, så vilje jeg finde det mest logisk at din sagsbehandler afleverede profilen til dig og du udfyldte din del, sendte den til hende og hun udfyldte sine kommentar og gav dig en tid, sådan at i sammen kunne sætte jer ned og få afklaring på det sidste og så få afsluttet den profil

Citat:
Jeg fortalte hende også at jeg syntes at der have været en del fejl og mangler i det føreste jeg have læst på psykologen.Men at jeg jo ikke vidste hvordan det hun have modtaget så ud, da jeg ikke har læst det igennem der er blevt sendt inden det blev sendt, og stadig ikke har set det!

Men så sagde hun at det skulle jeg ikke bekymre mig så meget om, fordi jeg også vil få mulighed i den der resource profil til at komme med egen oplysninger.........men ved ikke helt hvordan det foregår?
Så jeg kunne virkelig godt tænke mig at få nogle erfaringer fra andre(jeg har godt nok allered fået nogen) men kunne virkelig gerne tænker mig nogen flere (især posiktive) så jeg ikke behøver bekymre sig så meget om hvordan det skal gå ?

Vil især gerne høre hvor lang tid det har taget for jer og hvordan det med resource profilen foregår??????

Det irrirete mig også rigtigt meget at jeg ikke ved om jeg skal ud og arbejds prøves eller hvornår hun får tid til at kigge på min sag??????
Jeg noget bekymret over hele forløbet og hvordan det komme til at foregå.

Det ville berolige mig noget hvis der jeg viste noget mere om hvad jeg kan forvente mig.
Hun har helt ret i at det med psykologen kan rettes op i profilen, og det bedste jeg kan anbefale dig er at læse under det link jeg før omtalte der er det meget detaljeret skrevet (til sagsbehandler ) hvordan man laver den profil ...

jeg kan sige så meget at jeg har været bisidder ved en ftp hvor der først kom afslag, men da vi havde gennemarbejdet den ressourceprofil gik ftp igennem..

I ressourceprofilen finder de jo netop dine ressourcer, og den sag jeg var med i feks, der var det en ressource at personen kunne en del med computer, og derfor mente man at der kunne varetages en job med computer, men når så kan vise at det ikke kan lade sig gøre da vedkommen led af sygdom med smerter og mangelde søvn til følge blev det jo sådan at personen ikke kunne tage på arbejdet da person ikke kunne gå til bussen og kom personen dertil ja så ville vedkommen bare falde i søvn i bussen...
Så¨ressourceprofilen skal du ikke frygte , den er det bedste værktøj der er pt .. men tilgengæld skal du ikke finde dig i inkompetente sagsbehandlere der sætter dit liv på standby fordi de ikke har lavet deres arbejde ordentligt fra da 1 :@

Citat:
Jeg har snakket med min læge for at høre hvad hun syntes om min beslutningen om at søge en førtids pension.
Det syntes hun var en rigtigt god ide!
Og jeg snakkede med hende om at selvom jeg søger en førtids pension pga psyken,så syntes jeg også det var en god ide at skrive nogle af de små skavanker jeg har fysisk på,bla har jeg konstant ondt i hele min krop og alle mine led!
Hun sagde at det ville hun meget gerne være med til at bakke op om, og hvis hun modtog noget fra min sagsbehandler ville hun gerne udfylde det samme med mig.

Og Jeg har kontaktet mig sagsbehandler og sagt at jeg har snakket med mi læge, så nu håber jeg at hun sender noget til min lægen.
Men jeg ved ikke om det er en god ide.
Jeg tænkte bare hun kunne lige så godt få det hele med, altså både det fysiske og det psykiske.........men jeg ved ikke om jeg tager fejl.
Kan man sende for mange oplysninger med?
Og var det overhovdet mig der skulle kontakte min sagsbehandler og sige at hun også skal sende noget til min læge, når det nu er dem der skal sørge for at indhente oplysninger og ikke mig, er det så overhovdet min opgave?
Jeg syntes det er en god ide at få det hele med fra din læge og dejligt at din læge bakker op om dig, og nej det er ikke din opgave, men gør det at din sag går hurtigere og at der ikke pludselig mangler et stykke papir så gør endelig alt det du selv kan også selv om det ikke er dit arbejde...

Citat:
Og hvornår får man af vide om man skal forbi reva og arbejds prøves, eller om man slipper for det?
Jeg ville tolke det at du ikke allerede har fået besked på at du skal forbi reva eller arbejdsprøves som at det skal du ikke, din sag har jo været forbi sociallægen og hun mener også der er en sag, men for at være på den sikker side (man kan jo aldrig vide) så syntes jeg da at du skulle skrive det hele ned til din sagsbehandler, så må hun lige tage sig tid til at svare dig og gør hun det ikke, så syntes jeg bestemt at du skulle klage over det til borgmesteren , jeg ved at de har det hårdt sagsbehandlerne lige nu, men derfor må de ikke sætte borgernes liv på stand by til det passer ind i deres kram .. de må gøre som alle andre steder i samfundet... de må gøre noget ved deres egen situation og tage deres urimelige vilkår op med deres arbejdsgiver... i stedet for bare at smide aben videre til de svagest borger B)

Håber at du kan finde hoved og hale i det jeg svare, ellers må du lige skrive igen
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2007, 16:41   #16
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Hej Heidien.

Mange tak for dine svar
Nu er jeg godt nok blevet noget kloger.........men også noget overrasket!

Er i chok over at høre at der egetligt skulle ha været lavet en resource profil på mig DET ANEDE JEG DA INGENTING OM OVERHOVDET!

DET VAR DA LIGE GODT UTROLIGT!!!!!!!!!!:@

Tænk engang jeg har været på kontanthjælp i over 7 år...........og det har der aldrig været nogen der har sagt til mig!!!!!!!!.........er det ikke lidt vildt????????

Lidt om min sag.
Jeg kom på reva for halvandet år siden FORDI JEG SELV HAVE BEDT OM DET?:|
Fordi at jeg gerne ville ha at der skete noget, finde ud af hvad jeg rent faktisk kunne holde til og komme igang med noget!
inden da lavede jeg ikke noget!

Der sker så det at jeg ryger ned på det fordi jeg ikke kan klare presset i at blive vuderet!
Og får derfor aldrig gennemført reva!:|:|

Jeg aftaler med den sagsbehandler jeg har på det tidspunkt, at jeg skal starte på en daghøjskole, som kan være kompetance givende i forhold til en revalidering.

Men der sker så det at jeg ryger fuldstændig ned........og jeg bliver meget syg.
Min imunforsvar er fuldstændig nede.......så samtidig med at jeg har det dårligt psykisk.Får jeg det ene og andet oven i bla blærebetændelse som så sætter sig til nyre bækken betændelse som jeg døjer med i flere måneder.og får angst oven i ! det er ganske forfærdeligt, ikke spor sjovt!:|
Og uanset hvor meget pencilin jeg får, så hjælper det ikke
(er også ved at være fuldstændig afkræftet og imun pga alt det pencilin jeg har fået.Det giver mig så flere sygdomme oven i!)

Efterfølgende går jeg ned med en depresion (bla over at føle mig så mislykket over at jeg ikke kunne klare det forgående dag skole forløb) og fuld af selv bebrejdelser pga det, og at jeg bliver ved med at slå mig selv oven i hovdet, med at det var for dårligt og at jeg så må være en fiasko som igenting kan!

Efter sommerferien har jeg det nogenlunde fysisk (selvom jeg endnu ikke er 100% ovenpå!)
Jeg starter igen på nogen daghøjskole, dog en der ikke stiller lige så høje krav som den jeg gik på før sommerferien, hvor der var meget hjemmearbejde ud over skolen.
Men igen presser jeg mig selv alt for meget.
Og igen sker der det samme som før sommerferien, at jeg bliver syg igen.
Og med udsigten til at blive så syg igen (og det frustrende i at føle at man bare slet ikke kan komme oven på igen).........ja så udvikler jeg så meget angst.
Havde angst og lidt angst anfald før !
MEN NU BLIVER DET MEGET VÆRRER!.:|

Til sidst er det bare så slemt at jeg tænker at det her kan jeg ikke holde ud at leve med.........så noget må jeg gøre (hvis jeg ikke skal gøre en ende på det hele!)

jeg vælger at jeg ikke vil gøre en ende på det hele, istedet ender jeg med at søge hjælp (hvilket var meget svært for mig at gøre !)
Det er noget af det sværeste jeg har gjort at tage derud,men samtidig have jeg det også bare sådan at noget måtte jeg gøre.JEG VAR NØDT TIL AT GØRE NOGET!

Fra psykiatisk skadestue bliver der sat skub i lokal psykiatrien , at nu må de altså gøre noget for mig.Og jeg vælger også at starte på medicin (hvilket også var meget svært for mig, men den i dag er jeg glad for at jeg gjorde det)
Det var jo noget jeg have kæmpet med i mange år, at jeg bare ikke ville, og at jeg bare SKULLE klare det uden.jeg ville jo helst klare det selv uden hjælp......alt andet ville være et nederlag og en fiasko.:@
Så stramt ser jeg heldigvis ikke på det i dag (selvom jeg stadig kan have svært ved at tage imod hjælp)

Det var på det tidspunkt dvs efter jeg har været ude på psykiatisk skadestue i starten af septemper (og efter jeg har meldt daghøjskolen fra,fordi jeg ikke kunne klare det)
At lokal psykiatrien begyndte at snakke om førtidspension.:|
Det er første gang jeg høre det nævnt i forhold til mig!
(det er også der jeg starter på k10for at undersøge hvad det er for noget!)
Det var godt nok en midlertidigpension de forslår, men den eksitere jo ikke mere!

Jeg tager så kontakt til min sagsbehandler, for at høre mulighederne for en førtids pension i forhold til mig........
Men det slår mig helt ud da hun siger at det kan hun slet ikke se realistisk i mit tilfælde......og jeg får af vide at så skal alle muligheder være udtømte i forhold til job markedet og at jeg så skal vuderes og bla bla.
Min frygt for at komme ud på reva og gå helt ned med flaget igen :|(lige som det skete året før) afholder mig helt fra ar gå videre med sagen.......og jeg opgiver det helt!:|
de efterfølgende måneder har jeg det ikke godt og jeg er meget opgivende og deprasiv og lider urtoligt meget af angst som bare bliver værrer og værrer.:|

Efter nogle måneder beslutter jeg at jeg altså er nødt til at gå videre med det!
Og med bævernde stemme og rystende knæ kontakter jeg min sagsbehandler igen.....det får jeg ikke noget ud af hun ensistere bare på at der ikke er noget der heder en midlertidig pension!
Og hun vil ikke mødes med mig.........:@:|
Selvom jeg egetligt have opgivet på forhånd .......jeg så har jeg alligevel fundet noget i mig selv til at kæmpe.
Min bostøtte have også forsøgt at få et møde i stand med min sagsbehandler, også uden held.:@
Hun ville ikke mødes med mig, det have hun altså ikke tid til, hvis der var noget kunne det vel odnes i telefonen.:@

Men jeg blev ved og jeg ensiteret på at jeg ville mødes med hende.........til sidst lykedes det mig alligevel at få et møde igennem lige jul.

Mødet tog en overaskende drejning da hun ikke ikke ret langt henne i mødet sagde at hun syntes at jeg skulle søge en pension! og at hun alligevel syntes at jeg skulle søge en pension!
Jeg var ikke bare forvirret........jeg var urtoligt lettet og glad.
Ja jeg var faktisk ret glad........det var som en stor sten var faldet fra mit hjerte.

Så gik der ikke mere end par dage og jeg begyndte at skekulere over det........og hvad så nu osv.......og have jeg så noget at leve for hvis jeg skulle ha en pension osv.Så var mit slut.........og andre sorte depreminde tanker!
Så endnu engang måtte jeg en tur ud forbi psykiatisk skadestue!
Og det blev derværre der jeg måtte holde min juleaften.......det var jo ikke lige planen!

Jeg har så nu haft nogle måneder til forholde mig til mig tanken om en førtids pension........og er nu nået der til hvor jeg tror og håber på at jeg godt kan leve med en førtids pension.
Jeg er någet dertil at det er jeg nødt til for at få mere ro på mit liv, så jeg kan få det bedre og få mere overskud.

Men jeg er ret bange..........for det har godt nok været en lang sej kamp at nå her til.......og jeg er meget bange for der skal ske nu?

det slår mig ret meget ud at tænke på at der ligger så meget foran mig, og nogle dage tænker jeg at jeg ikke orker at kæmpe mere!

Så det slår mig også ud at høre om den manglende resource profil.
Jeg selvfølgelig glad for at du fortæller mig mine rettigheder heidi........MEN JEG ER GODT NOK SKUFFET OVER MIN SAGSBEHANDLER OG SYSTEMT.
NÅR JEG IKKE FÅR NOGET AF VIDE OM MINE RETTIGHEDER.......OG MIN TRO TIL SYSTEMET ER HELLER IKKE STOR........FOR JEG SYNTES DET ER FOR DÅRLIGT AT DER IKKE ER NOGET TJEK OG AT DER IKKE ER NOGEN DER OPLYSER MIG OM MINE RETTIGHEDER.!

Det syntes jeg er for dårligt og det er jeg gal over.......dumme dumme sagsbehandler.!

Jeg glæder mig til at det her er overstået og spekuler meget på om jeg kan klare det her forløb,det har også været en af mine skekulationer i forholdt til om jeg så skulle søge en førtids pension.

Fordi jeg er bange for om jeg går i stykker.......og om jeg overhovdet kan holde til mere OG OM DET OVERHOVDET NYTTER NOGET!

Så lige nu føler jeg mig svigtet af min sagsbehandler og systemetet over den manglende resource profil.

Jeg er ret skuffet og syntes nu det virker lidt håbløst.......for jeg troede de 3 måneder galt fra nu?????????
men det går de ikke.......forstår det ikke helt?
gælder de så først fra den skide profil er skrevet eller hva???????

det er sgu da noget møg .......det er for dårligt syntes jeg........for kommer det så til at tage længe tid eller hva????????

Jeg frygter den resource profil så meget .........og nu frygter jeg også om jeg kan holde til det tidsmæssigt.......og jeg kan klare at gå så længe?????+
hvad har andre gjort......og har i erfaringer for om det hjælper at skreive et brev som du forslår heidi.......FOR JEG SYNTES BARE IKKE JEG ORKER AT KÆMPE MERE.ved ikke om jeg kan.......hvis det alligevel ikke nytter noget ?:|

Line
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
Til nyt møde i morgen. p.m.o. Alt det andet 32 21-05-2010 14:33
på arbejde i morgen.... Odense66 Dit og Dat 12 04-08-2009 23:43
Samtale i morgen kl. 12 Tullee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 30-06-2009 13:32
Så er det i morgen det sker TULLE5AA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-12-2006 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension