K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 17:14   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Tager de min pension????

I næste uge spiller regeringen ud med en reform af førtidspension. Den går kort sagt ud på, revurdering af førtidspensionisterne hvert 5. år, med tilhørende arbejdsprøvninger.

Jeg kan ikke klare arbejdsprøvning. Jeg bliver simpelthen mere syg af det. Betyder det så, at de tager min førtidspension fra mig, fordi jeg - før jeg når ud af døren - bryder sammen?

Jeg lider af en cocktail af:

Skizofreni, ocd, angst og depression. Jeg fik min førtidspension før jeg fik diagnosen "skizofreni", men det var alene på baggrund af negative symptomer på skizofreni, som man på det tidspunkt ikke vidste var skizofreni.

Siden har jeg udviklet hallucinationer, som jeg dog er i behandling for, og som holdes væk med medicin. Men jeg er stadig plaget af utryghed og negative symptomer. Jeg har simpelthen brug for det netværk som er stillet op omkring mig. Jeg kan f.eks. ikke lave mad selv. Hvordan skal jeg så kunne klare en arbejdsprøvning? Jeg kan ikke engang tage med bussen alene!

Men jeg har da hobby. Jeg kan læse og skrive. Men ikke ret mange timer ad gangen, så skal jeg hvile. Har tænkt mig at blive forfatter. Er dette baggrund nok til at tage min pension fra mig?

Jens Vibjerg (V) og Bent Bøgsted (DF) har sagt til mig, pr. telefon, at nuværende førtidspensionister muligvis ikke rammes. Men de siger samtidig, at de ikke ved hvordan forhandlingerne ender.

Sidst redigeret af logikeren; 28-11-2010 kl. 17:20.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 17:28   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvad du lider af, så bliver du ikke ramt. Men det bliver nok starten på enden for FP, som man kender det i dag.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 17:38   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
I næste uge spiller regeringen ud med en reform af førtidspension. Den går kort sagt ud på, revurdering af førtidspensionisterne hvert 5. år, med tilhørende arbejdsprøvninger.

Jeg kan ikke klare arbejdsprøvning. Jeg bliver simpelthen mere syg af det. Betyder det så, at de tager min førtidspension fra mig, fordi jeg - før jeg når ud af døren - bryder sammen?

Jeg lider af en cocktail af:

Skizofreni, ocd, angst og depression. Jeg fik min førtidspension før jeg fik diagnosen "skizofreni", men det var alene på baggrund af negative symptomer på skizofreni, som man på det tidspunkt ikke vidste var skizofreni.

Siden har jeg udviklet hallucinationer, som jeg dog er i behandling for, og som holdes væk med medicin. Men jeg er stadig plaget af utryghed og negative symptomer. Jeg har simpelthen brug for det netværk som er stillet op omkring mig. Jeg kan f.eks. ikke lave mad selv. Hvordan skal jeg så kunne klare en arbejdsprøvning? Jeg kan ikke engang tage med bussen alene!

Men jeg har da hobby. Jeg kan læse og skrive. Men ikke ret mange timer ad gangen, så skal jeg hvile. Har tænkt mig at blive forfatter. Er dette baggrund nok til at tage min pension fra mig?

Jens Vibjerg (V) og Bent Bøgsted (DF) har sagt til mig, pr. telefon, at nuværende førtidspensionister muligvis ikke rammes. Men de siger samtidig, at de ikke ved hvordan forhandlingerne ender.
Det eneste der indtil videre har været på tale er, at dem der allerede HAR fået pension, fortsætter med deres pension. Men, at de nye regler skal gælde de nye ansøgere, og specielt de nye 'unge' under 40.....

Så nu må vi se omreglerne bliver en slags før 2003, efter 2003 og før 2010 efter 2010

Det kan være jeg er naiv, men jeg har ikke frygtet det mindste selv. Men gruer godt nok for alle dem der er påvej mod pension....

S og SF har sagt de ikke vil støtte nogle af regeringens foreslag, så lad os nu se hvad de kan få flertal til at udrette
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 17:56   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan være helt rolig.

Dem som allerede har fået bevilget førtidspension vil ikke blive ramt af de nye love og regler bare sådan lige.

Man skal ikke stilles ringere.

Nye love vedr. førtidspension som bliver oprettet gælder som regel for de nye ansøgere som vil søge førtidspension.

Man skal huske på, at der er nogen førtidspensionister, der senere efter flere år har fået det bedre og vil arbejde igen.
Dem på den gamle førtidspension-ordning har f.eks. i dag fået mulighed for at overgå til fleksjob - og det er kun, hvis de selv vil. Kommunen tvinger dem ikke.
Personligt har jeg haft en bekendt, der som ung fik førtidspension. Hun kæmpede i mange år for at få lov at arbejde igen. Men jeg tror ikke, det gik. Hendes helbred kunne vist ikke klare det alligevel.

Sidst redigeret af curls; 28-11-2010 kl. 17:59.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 18:33   #5
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Det er ret svært at spå om fremtiden.
Dermed sagt er der ingen af os som ved hvad det ender med.

Hvad der bliver halet frem og vedtaget må tiden vise, men jeg er ret sikker på vi kommer til at se nogle gevaldige stramninger fremover både hvad angår FP og fleksjob.

Jeg tror så personligt at ´der for de unge pensionister ( under 40 ) vil blive lavet så FP bliver midlertidig og skal genvurderes med jævne mellemrum og jeg tror det kommer til at gælde de som allerede har FP så længe de er under 40 - men bare mit gæt, for der er ret bred enighed om at unge ikke skal parkeres på FP for ever ....
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 19:10   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror at de førtidspensionister som fik tilkendt FP efter 2003 og som er i skånejobs, kan godt blive indkald til en revurderings samtale.
Jeg har læst noget om, at dem som fik FP før 2003 og har et job, få ikke frataget deres pensioner, men der var intet skrevet om dem som fik FP efter 2003.

Alle dem som er i dag 60 år og derover ( med FP fra før og efter 2003 ) få ikke frataget deres FP, selv hvis de få det meget bedre.

Sidst redigeret af Karo; 28-11-2010 kl. 19:13.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 19:13   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg tror at de førtidspensionister som fik tilkendt FP efter 2003 og som er i skånejobs, kan godt blive indkald til en revurderings samtale.
Jeg har læst noget om, at dem som fik FP før 2003 og har et job, få ikke frataget deres pensioner, men der var intet skrevet om dem som fik FP efter 2003.

Alle dem som er over 60 år ( med FP fra før og efter 2003 ) få ikke frataget deres FP, selv hvis de få det meget bedre.
Der er allerede nu lavet en ordning, hvor de som er tilkendt pension før 2003 kan få gjort deres pension hvilende, mens de forsøger sig med et job. Men jeg mener at have læst et sted herinde for nylig, at det også kan gælde pensionister efter 2003.

Og så fandt jeg lige tråden her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ilende+pension
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 19:27   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det se altså ud til, at man må passe på og ikke overvurdere sine muligheder ( helbredsmæssigt ). For mig se det ud til, at man kan godt få problemer …

Hvilende førtidspension
Kommunen skal vurdere, om der er grundlag for at træffe afgørelse om, at gøre pensionen hvilende for førtidspensionister under 60 år, hvis pensionistens indtægt vedvarende forventes at overstige det dobbelte af førtidspensionens grundbeløb (126.096 kr. i 2009). Ved afgørelsen af, om retten til pension skal gøres hvilende, skal kommunen dog foretage en konkret vurdering af, om den opnåede indtægt er uforenelig med den tilkendte førtidspension.

Genoptagelse af pensionsudbetalingen
Hvis borgeren anmoder om, at pensionsudbetalingen genoptages i en periode, hvor pensionen er gjort hvilende, træffer kommunen afgørelse herom, hvis den erhvervssituation, der har ligget til grund for beslutningen om at gøre pensionen hvilende, er ophørt.


http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...der/Start.aspx

http://www.sm.dk/Sider/S%C3%B8g.aspx...b8rtidspension

Sidst redigeret af Karo; 28-11-2010 kl. 19:39.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:02   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jens Vibjerg (V) og Bent Bøgsted (DF) har sagt til mig, pr. telefon, at nuværende førtidspensionister muligvis ikke rammes. Men de siger samtidig, at de ikke ved hvordan forhandlingerne ender.
Nu mener jeg da slet ikke DF er med i det forlig om førtidspension..og de skal vel også have S og SF indover, hvis de ikke vil bryde eksisterende forlig...
Men er måske muligt det er meningen df fremover skal med i et forlig...

Vi må se hvad der sker... men mener nu de burde udskrive valg i stedet for


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 22:34   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis både førtidspension og fleksjob skal gøres midlertidig hele tiden, så får en arbejdsulykkeramt jo aldrig afsluttet sin sag i ASK.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
du tager da bare bussen nielsen17 Dit og Dat 30 16-05-2012 21:22
Arbejdsløse tager skraldet bla-bla Politik og Samfund 16 19-05-2009 16:40
sagsbehandlerer tager pis på os Ole-Oliver Dit og Dat 0 06-12-2008 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension