K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 14:50   #1
mulle24ok
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Lokation: Frederikshavn
Alder: 41
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 7
Styrke: 15
mulle24ok er ny på vejen
Exclamation Afvisnig af FP, ASK sag køre endnu, nu vil de smidde mig af min sygedagpenge,lovligt?

Hejsa, Jeg har et spørgsmål.. ?
Jeg står i den situation at der er kommet Afvisning på Førtid, Det er jobcenteret på kommunen som selv var nået frem til jeg skulle have FP.. Jeg fik så et afslag på det, og nu er Jobcenteret / kommunen total mundlamme, de er helt uforstående over at jeg fik afslag, de siger de er på min side hele vejen igennem, Jeg går sygemeldt for et ødelagt knæ på jobbet, så der køre en arbejdsskade sag, men de har nu truffet den afgørelse om at jeg skal overføres til Ledighedsydelsen... Hmm der køre en arbejdsskade sag pga mit knæ, men kommunen tænker ikke på det knæ, kun på psyken.. Det kan da vel ikke passe de kan lukke min sag når der køre sag i ASK, og så indstille mig til Flexjob fordi de ikke ved hvor de skal stille mig efter et nej i det Team som kigger sagerne igennem inden den går til FP teamet.. Min psyke/ Arbejdsevne er gennem 4 speciallæge erklæringer vurderet til 0! Og ja mit knæ driller stadig så skal nok sendes til OP igen med Knæet, så jeg er da slet ikke klar til at skulle stå til rådighed for noget.... ?? er vild rundt på gulvet håber nogle kan hjælpe i min lidt indviklet skrivelse.. MvH Tommas Laursen
mulle24ok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:16   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mulle24ok Se meddelelser
Hejsa, Jeg har et spørgsmål.. ?
Jeg står i den situation at der er kommet Afvisning på Førtid, Det er jobcenteret på kommunen som selv var nået frem til jeg skulle have FP.. Jeg fik så et afslag på det, og nu er Jobcenteret / kommunen total mundlamme, de er helt uforstående over at jeg fik afslag, de siger de er på min side hele vejen igennem, Jeg går sygemeldt for et ødelagt knæ på jobbet, så der køre en arbejdsskade sag, men de har nu truffet den afgørelse om at jeg skal overføres til Ledighedsydelsen... Hmm der køre en arbejdsskade sag pga mit knæ, men kommunen tænker ikke på det knæ, kun på psyken.. Det kan da vel ikke passe de kan lukke min sag når der køre sag i ASK, og så indstille mig til Flexjob fordi de ikke ved hvor de skal stille mig efter et nej i det Team som kigger sagerne igennem inden den går til FP teamet.. Min psyke/ Arbejdsevne er gennem 4 speciallæge erklæringer vurderet til 0! Og ja mit knæ driller stadig så skal nok sendes til OP igen med Knæet, så jeg er da slet ikke klar til at skulle stå til rådighed for noget.... ?? er vild rundt på gulvet håber nogle kan hjælpe i min lidt indviklet skrivelse.. MvH Tommas Laursen
Jeg prøver lige... En anden gang er det en god idé at prøve at opdele det du skriver i mindre afsnit :-)

Altså du er fleksjobber som har fået afslag på førtidspension, og nu skal du så på ledighedsydelse igen? Har sagen overhovedet været i pensionsnævnet? eller var det kun oppe til en "rundbordssnak" ved nogle sagsbehandlere?

Du kan ikke få et NEJ, før det er selve pensionsnævnet i kommunen som har kigget på sagen. Og hvilken paragraf var det under der blev søgt? § 17 eller § 18?

Jeg ville, hvis jeg var dig, tale med kommunen om at din sygemelding skal fortsætte, men denne gang siger du at det er på grund af dit knæ. (da de jo åbenbart mener at du er stationær i forhold til psyken).

De kan godt lukke en sag, selvom ASK.dk arbejder i din sag, de 2 ting har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:19   #3
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Mulle24ok
Du skriver ikke hvor lang tid sagen har kørt, og hvilke konsekvenser dine knæproblemer giver dig i dagligdagen.
Som du skriver skal du OP igen.
Dvs. Du er ikke færdigbehandlet - som jeg ser det.
Hvad er forventningen til den operation?

At kommunen har truffet afgørelse om, at du skal på ledighedsydelse, skal du ikke være ked af. Således har du stadig en forsørgelse. Om du så er i stand til at stå til rådighed for et fleksjob - det er et andet spørgsmål. Man kan godt være syg på ledighedsydelse.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 15:24   #4
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mulle24ok Se meddelelser
Hejsa, Jeg har et spørgsmål.. ?
Jeg står i den situation at der er kommet Afvisning på Førtid, Det er jobcenteret på kommunen som selv var nået frem til jeg skulle have FP.. Jeg fik så et afslag på det, og nu er Jobcenteret / kommunen total mundlamme, de er helt uforstående over at jeg fik afslag, de siger de er på min side hele vejen igennem, Jeg går sygemeldt for et ødelagt knæ på jobbet, så der køre en arbejdsskade sag, men de har nu truffet den afgørelse om at jeg skal overføres til Ledighedsydelsen... Hmm der køre en arbejdsskade sag pga mit knæ, men kommunen tænker ikke på det knæ, kun på psyken.. Det kan da vel ikke passe de kan lukke min sag når der køre sag i ASK, og så indstille mig til Flexjob fordi de ikke ved hvor de skal stille mig efter et nej i det Team som kigger sagerne igennem inden den går til FP teamet.. Min psyke/ Arbejdsevne er gennem 4 speciallæge erklæringer vurderet til 0! Og ja mit knæ driller stadig så skal nok sendes til OP igen med Knæet, så jeg er da slet ikke klar til at skulle stå til rådighed for noget.... ?? er vild rundt på gulvet håber nogle kan hjælpe i min lidt indviklet skrivelse.. MvH Tommas Laursen
Hvad var begrundelsen for afslag på pension?

Det lyder til, at pensionsnævnet mener du kan varetage et fleksjob. Så din sag er ikke lukket endnu. Bliver du overført til ledighedsydelse, så er det i stedet for sygedagpenge og fordi du er bevilget fleksjob.

Selv om du har en uafgjort sag i Ask, så kan du godt bevilges fleksjob og dermed blive overført til ledighedsydelse i stedet for sygedagpenge.

Bliver du ikke bevilget fleksjob, så fortsætter du på sygedagpenge indtil der ligger en afgørelse fra Ask.

Kan godt forstå du er rundt på gulvet, havde du og alle andre regnet med pension - men måske der er behandlingsmuligheder for dit knæ, siden du nok skal sendes til operation af det knæ.

Prøv at skriv lidt mere angående afslaget på pension og hvorfor pensionsnævnet mener fleksjob - så er det nok muligt at give dig et mere uddybende svar.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler køre rundt med mig creek Spørgsmål ang fleksjob 4 26-06-2012 16:13
vente tiden køre mig ned sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-01-2011 17:40
Endnu et sygedagpenge stop Kitkat Alt det andet 7 18-05-2010 00:56
Endnu en katastrofe afgørelse for dem på sygedagpenge Hejdien Politik og Samfund 49 23-11-2009 16:01
hvad gør jeg når jeg ikke må køre bil pga. medicin puttenu Alt det andet 8 04-11-2009 10:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension