K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 08:48   #1
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Question hjælp mig.

Jeg fik en arbejdsskade i ryggen for 3 år siden og har været i systemet siden. Efter 5 mdr. arbejdsprøvning hvor jeg kom op på ca. 20 timer mente sagsbehandler at der ikke var noget formål med revalidering eller andet, så jeg kom på kontanthjælp, hvor jeg intet kunne få da jeg er gift og min mand tjener for meget.Fik efter et ½ år en sagsbehandler som mente at jeg godt kunne komme på revalidering.(I sidste arbejdprøvning udviklede jeg en depression, pga. kommunens behandling og det at jeg skulle forholde mig til ikke længere at kunne alt det som jeg kunne før.)Jeg kommer nu i en ny arbejdsprøvning med henblik på revalidering til butiksassistent. Psykiater syntes nu vi skal prøve at trappe ud af medicinen, med det resultat at jeg går helt ned med flaget og får en svær depression, så jeg skal have endnu mere medicin. Psykiater skriver at jeg ikke vil kunne gennemføre en uddannelse og aldrig kommer til at arbejde fuldtid.Kommunallægen er enig med psykiater. Sagsbehandler indstiller mig til flexjob, men jeg får afslag, da de stadig mener jeg kan revalideres. Har indsendt klage til ankenævnet. Vi flytter pr. 1 juni til ny kommune hvor jeg henvender mig, sagsbehandler får alle mine papier fra tidligere kommune, 3 dage efter ringer hun mig op og spørger hvad jeg var på i gammel kommune, hvortil jeg jo svarer revalidering. Efter 3 uger har jeg ikke hørt mere og kontakter sagsbehandler, hun siger "hvem er du?" for hun kan ikke finde mig nogen steder.... jeg har så fået en anden sagsbehandler sjovt nok ham jeg havde haft i gammel kommune, som også er flyttet. Han får arrangeret at jeg kommer i arbejdsprøvning igen og det bliver aftalt at jeg skal være der i 10-12 uger for at se om jeg igen kan komme op på ca.22 timer for så vil de indstille mig til flexjob igen. Sagsbehandler går på ferie, jeg får så brug for kommunens hjælp da jeg ikke kan holde ud at være det pågældende sted i praktik, så får jeg oplyst at jeg har fået ny sagsbehandler... fordi den anden var for tæt knyttet til mig??? Hun oplyser mig så om at jeg godt kan få revalideringsydelse fra 1. august hvilket er en stor lettelse da vi jo som sagt lige er flyttet og troede at min revalidering automatisk fulgte med. 1.september kom der ingen udbetaling, for nu ville de pludselig lave min praktik om til praktik med løntilskud, som boghandleren som jeg var i praktik hos ikke ville være med til. Desværre så får jeg så ingen penge alligevel. Skulle stoppe med det samme i praktik. Får så at vide vi skal finde nyt praktiksted med løntilskud, hvor jeg så kun får løn for de timer jeg kan holde til at arbejde... Kan det virkelig passe at man gang på gang skal straffes på denne måde fordi man ikke længere kan holde til at arbejde fuldtid???

Sidst redigeret af møffe2012; 07-09-2009 kl. 08:52.
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 15:43   #2
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej møffe2012 og velkommen på k10.

Det er mange kloge hoveder her på k10, så når de kommer på banen(k10) får du nok vejledning i din sag.

Når du skriver " sagsbehandler har oplyst, at...." betyder det at du ha´ fået noget skriftlig eller ......?

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 16:14   #3
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
nej, har bedt om noget på skrift, for så siger de det ene og så siger de det andet, så man bliver helt forvirret. Håber der er nogen som kan hjælpe mig videre.
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 16:33   #4
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej igen

efter min mening du skal søge hurtigst mulig om aktindsigt på kommunen.

Her kan du finde en skablon: http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html.

Husk at sende begæring om aktindsigt anbefalet eller afleverer den mod kvitering - vigtig.
Så får du overblik hvad der står i din journal.
Jeg blev meget overrasked, hvad der blev skrevet i min

HUSK i fremtiden - hele korespondence mellem dig og sagsbehandler skal foregår på skrift ellers løber de fra ansvaret .

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:35   #5
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Smile

tak for det printer den ud med det samme, så jeg kan få den afsted
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 12:00   #6
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Question Flytning af revalidering

Hej. Jeg har lige et spørgsmål ang. revalidering. Når man er under revalidering og flytter til ny kommune, flytter revalideringen så automatisk med?
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 14:31   #7
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Hej!

Hvis din revalidering er godkendt flytter den med, men er du under forrevalidering er det den nye kommune som afgør om evt revalidering.

Du kan læse mere her; http://home20.inet.tele.dk/erikjappe...e.htm#Flytning til en anden kommune

Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:38   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af møffe2012 Se meddelelser
Hej. Jeg har lige et spørgsmål ang. revalidering. Når man er under revalidering og flytter til ny kommune, flytter revalideringen så automatisk med?
Hej, jeg har prøvet noget lignende. Jeg skulle i revalidering i en kommune og bad dem om at love mig fortsætte med at være på revalideringsydelse, da jeg flyttede kommune, de lovede mig det...... men nej... jeg blev snydt..! Jeg var gal på den gamle kommune, at jeg pludselig røg på kontanthjælp dengang... og huslejen var temmelig høj... pivs...

MEN jeg kunne godt se hvorfor, da de i den nye kommune forklarede mig hvorfor. Grunden til dette var, at der slet ikke på det tidspunkt var lavet en plan over, hvad jeg skulle i revalidering. Så derfor, hvis du har fået lavet en plan for, hvad du skal i revalidering, så synes jeg, du skal sørge for at få kopi af brev eller aftale fra kommunen med de ting, du skal, så du ikke ryger ud i i problemer i den nye kommune. Hvis der ikke er lavet en plan, tror jeg ikke, man kan garantere, at man kan blive ved med at få revalideringsydelse...

Håber du finder ud af det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 10:03   #9
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Tak for jeres råd, det er jo en jungle at finde ud af dt hele
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 08:06   #10
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Question Afslag på flexjob

Jeg blev indstillet til flexjob i maj, da psykiater mener min depression er kronisk og jeg ikke kan klare et uddannelsesforløb. Kommunallægen siger også at alle behandlingsmuligheder er udtømte, han mener at jeg gennem medicinsk behandling kan få en nogenlunde tilværelse. Men at jeg ikke vil kunne arbejde fuld tid. Jeg udviklede for 10 år siden panikangst og har været på antidepressiv medicin siden, har haft forskellige jobs som jeg ikke har kunnet fastholde pga. for meget fravær. For 3 år siden fik jeg så en rygskade og kom ind i systemet og blev knækket fuldstændig. Stop af sygedagpenge så jeg blev henvist til kontanthjælp som jeg ikke kunne få pga. mandens indkomst. Kom så under revalidering Fedt at få nogle penge igen. Så blev jeg jo så indstillet til flexjob men trods lægeudtalerserne vuderer flexteamet i Billund kommune at det ikke er stationært. Har selvfølgelig anket. Flyttede så til Ikast-Brande kommune så manden kom tættere på sit arbejde(han kører taxa). De vil nu have mig i virksomhedspraktik med løntilskud. dvs. at jeg kun får løn for de timer jeg kan holde til at arbejdeMen det er selvfølgelig bedre end det jeg får nu...nemlig ingenting. Det varer ikke længe inden vi bliver nødt til at sælge huset ellers bliver vi nødt til at blive skilt, for det her holder vi ikke til meget længere( manden arbejder R... ud af bukserne for at vi skal klare det) Nogen gode råd????

Sidst redigeret af møffe2012; 10-09-2009 kl. 08:08.
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension