K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2009, 10:19   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Så lykkedes det!!!!

Jeg er blevet visiteret til FLexjob og fik mit bevis i lørdags !!

Har læst papirerne flere gange og først i dag er det nok egentlig gået op for mig!

OVer halvanden års indædt kamp med systemet, ventetider og arbejdsprøvning. Men selv om ventetiden har været lang og hård har jeg også været så heldig at have været udsat for søde og kompetente mennesker undervejs. Så prøver at sende dem en venlig tanke frem for at tænke på dem der spændte ben, var nedværdigende eller mistroiske.

Nu kommer mit spørgsmål: Skal ned på kommunen og melde mig ledig i morgen til Flexjob for at få ledighedsydelse. Ved at den - i min situation - er 91% af dagpengesatsen. Men hvad sker der så ud over at man skal til møde med en jobkonsulent på et tidspunkt? Og at man selv kan prøve at finde et flexjob i denne håbløse finanskrise....

Skal jeg på kursus eller lign? Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak

Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 11:05   #2
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa...

Jeg kan ikke besvare dine spørgsmål, men er sikker på at der er andre der kan her inde.......

Jeg ville bare sige tillykke med fleksjobbet og alt held og lykke til din fremtid..

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 11:14   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Mette1107

Tillykke med beviset Dejligt når noget lykkes

Jeg fik beskeden at jeg skulle melde mig ledig som flekser på jobcentret, for at kunne modtaget ledighedsydelse fra d.1. Og det gjorde jeg så, samme dag.

Jeg blev derefter screenet som de kalder det i Faxe kommune; fortalte/samtale med en af jobcentrets konsulenter om mine skånehensyn, hvad jeg havde lavet før, hvad jeg drømte om at komme til og lave og familie og bla bla. Et kort resume af RP.

Derefter er jeg ca. hver 3. mdr. indkaldt til samtale hos jobkonsulenten.
Og samtidig leder jeg selv efter fleksjob og sender ofte uopfordret ansøgninger afsted. Jeg gemmer ALT hvad jeg har sendt rundt.

Held og lykke med jobsøgningen
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 11:21   #4
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Tak for svar...

mawebbro og Cape....

Sjovt nok er det også Faxe Kommune jeg er i (bor ved Haslev). Så det er der jeg skal ned i morgen. Fik at vide at jeg bare skulle melde mig ved skranken og så vente på en sagsbehandler.... Tror ikke der sker så meget den første gang vel? Skal man ikke kun meldes som ledig flexjobber den dag?

Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 15:08   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Til lykke med din nye status som flex'er.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 16:57   #6
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Stort tillykke herfra - fedt at se, at det kan lykkes - kæmper selv på 9. år nu men venter svar i løbet af et par måneder. Mangler kun at få recourseprofilen til partshøring.

Kæmpe tilllykke til dig og held og lykke med jobsøgningen.

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 19:19   #7
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Tak for lykønskningerne!

Og til Ville.... ; På 9. år??!! Jeg er målløs - din stakkel! Og jeg som syntes at det hele har været langsommeligt

Men kan godt se af andre tråde herinde at jeg har været "heldig" i denne sammenhæng og det er man jo ellers sjældent som kronisk smertepatient med evige smerter!

Kh Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så lykkedes det søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 30-04-2013 18:44
Så lykkedes det.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 09-03-2013 12:18
Yes, så lykkedes det ;-) chico Jeg har fået job. 20 08-05-2012 13:52
Det lykkedes Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 12-03-2011 13:47
Det lykkedes. Jørn-Fyn Dit og Dat 11 07-05-2010 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension