K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2008, 19:56   #1
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde?

Okey skal jeg hoppe op og ned af glæde - eller græde??

Kort fortalt:
Søgt FP i december 2006 efter at have været i flexjob. Først på 18,5 time så nedsat til 12.5 time. Efterfølgende fået to afslag på FP fra kommunen, først ved afgørelsen, som min fagforening ankede, men kommunen fastholdt afgørelsen.

I sep/pkt røg den til beskæftigelesankenævnet. I går fik jeg svar!

Afgørelse:

"De har ret til førtidspension med virkning fra den 1.marts 2007 med en 2-årig kontrol."

og

"nævnet finder dog, at deres sag skal genoptages til vurdering efter to år. Begrundelsen herfor er deres alder og at de lider af en alvorlig sygdom med et uforudsigeligt forløb"

og

"nævnet skal gøre kommunen opmærksom på muligheden for at de feks. henvises til en medicinisk gastroenterolog, eksembelvis på Herlev hospital, som har stor ekspertise i deres sygdom. Samtidig kunne man også få et helhedsbillede af hele deres helbredsmæssige tildstand, herunder deres psykiske tilstand"

(to status attester er sendt fra en overlæge - med.gas.amb. - Gastromedicinsk Klinik helsingør sygehus ?!?)

og

"afgørelsen er truffet af et flertal(4) af nævnets medlemmer. 3 medlemmer afgav dissens med følgende begrundelse: sagen hjemvises til fornyet behandling og afgørelse med henblik på indhentelse af feks en speciallægeerklæring fra en medicinsk gastroenterolog, samt oplysninger om deres psykiske tilstand.

Mindretallet finder at kommunens sagsbehandling ikke har overholdt kravet i retsikkerhedslovens §10 om oplysning af sagen i tilstrækkelig omfang.

Kravet om sagens tilstrækkelige oplysning er en væsentlig garanti for afgørelsens rigtighed og mindretallet har ud fra de foreliggende akter ikke fundet forhold der kan dokumentere, at den utilstrækkelige oplysning har været uden betydning for sagens udfald".


og

"afgørelsen er endelig. Men ankestyrrelsen kan optage en sag til behandling".

og

"hvis de eller kommunen mener, at deres sag er afprincipiel eller generel betydning, kan der inden 4 uger klages".

Så har nævnet 4 uger til at vurdere sagen, og ændres afgørelsen ikke sendes sagen så til ankestyrelsen. Som så afgørsagen.


Kan simpelthen ikke finde ud af om jeg er købt eller solgt!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 21:05   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lige nu synes jeg, du kan glæde dig over, at du har fået pension med tilbagevirkende kraft og frem til 2009.

Men jeg kan godt forstå din undren.

De skriver faktisk, at kommunen ikke har oplyst din sag grundigt nok. Det er en kritik af kommunens sagsbehandling, men også en accept af din "ventetid", hvor de "som et plaster på såret" mener, at du fremover IKKE har nogen arbejdsevne.

De kan IKKE tage din pension fra dig, hvis dit helbred er det samme som i dag.
Det er måske en trøst for dig at vide.

Om det betyder, at du SKAL undersøges yderligere, ved jeg ikke helt.
Det må du drøfte med din kommune og/eller egen læge eller speciallæge.

Du skal nu gøre op med dig selv, om du vil klage videre i systemet eller ej.
Du har 4 uger til at tænke over det.

Men kommunen kan IKKE frakende dig den afgørelse, du har fået her.

Den er "endelig", som nævnet skriver.

Men det kan være, andre her på siden har nogle flere bud.

Foreløbig ville jeg nyde, at du fik medhold - så langt så godt.

Men jeg ved da ikke, om jeg skal sige tillykke.

Det gør jeg så alligevel, for du har fået medhold i din klage, og du har fået fred i en periode.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 15:33   #3
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Tak for svar.

Du er sikker på at kommunen ikke via ankenævnet kan omgøre dommen?

Det er da rart, at jeg har fået tilkendegivelsen at jeg burde have fået tilkendt FP fra 1 marts 2007 og jeg så har fået med tilbage virkende kraft. MEN lige i min situatuion betyder det så at sagen så allerede skal tages op om et år igen = mere stress
Og økonomisk kommer det også til at få stor konsekvens
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 15:54   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, det må du da ikke spørge om.

Næ, jeg kan ikke være sikker på noget som helst, sådan som loven ændres med lynets hast, men det "plejer" at være sådan i de sager, jeg har læst om.

Det "plejer" der at stå, når Ankestyrelsen har været inde og se på nogle sager om førtidspension, så hvis ikke loven er ændret siden, så er jeg "temmelig sikker".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 16:09   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det var dog en underlig afgørelse Rikke , men jeg tror ikke du skal være så nervøs...

Du er bevilget FTP og jeg forstår ikke at det nævn begynder at mene hvad for behandlinger og hvor du skal til...???? det må være en sag mellem din læge og dig...???

Vi ved jo at når man får sådan en besked så lyder det af meget , men i virkeligheden sker der ikke en dyt.

Men vent lige til andre kommer med deres meninger...om du skal klage over afgørelsen eller ej..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 02:15   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Rikke....hvis du ellers er indstillet på at det hele skulle/ville ende med en FP, så ville jeg nok i dit sted være glad for pensionen, også selv om det er med kontrol.

Med mindre du får det MARKANT BEDRE, ELLER MIRAKULØST BLIVER RASK, så kan de ikke tage den pension fra dig om 2 år....en pension med kontrol forudsætter OGSÅ at man har en varig og permanent lidelse....så man kan jo undre sig over, at der overhovedet bliver tildelt pensioner med kontrol, når forudsætningerne er ens.

Jeg tror der er trådt i nogle nælder, bl.a din retssikkerhed...så hele din sag er endt med et kompromis.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal vi have en ny statsbank eller er der et alternativ? TimeGuest Politik og Samfund 37 04-12-2014 21:21
Er jeg købt eller solgt Høeg Spørgsmål ang fleksjob 12 01-07-2011 17:55
Købt eller solgt ? søsser s Dit og Dat 12 15-12-2008 16:30
blog med DI ;-(..eller skal man ;-) Stella Den nyttige viden vi alle har 8 12-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension