K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 16:50   #21
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Karo, enig i at pensionssagsbehandling starter i et visitationsteam, hvor der indstilles positivt eller negativt til behandling af sagen. Derfor forstår jeg heller ikke helt, hvad Webmaster forsøger at fortælle mig...FORMELT er forskel, men REELT er ingen forskel.
Carmen, der kan være den forskel, at de personer, der skal sørge for,
at din sag er veldokumenteret nok til at gå videre til pensionsnævnet,
IKKE synes, at du skal have pension
Det er jo sagsbehandlerens opgave at sørge for den faglige del af det !
Altså kan sagen stoppe udelukkende på sagsbehandlers personlige opfattelse !

Hvis din sag derimod er kommet videre fra indstillingsteamet, altså de personer,
der i visse kommuner sidder og vurderer, "om der er kød nok på til en pension",
så er sidste instans pensionsnævnet, som træffer den endelige beslutning om du skal have pensionen eller ej.

Ved at søge en §17 på det foreliggende grundlag,
kan du springe mellemleddet over, og så skal der gives tilsagn eller afslag på din anmodning.
Det kan være hensigtsmæssigt (og eneste løsning) i de sager,
hvor borgeren føler, at det er sagsbehandlerens personlige vurderinger,
der ligger til grund for manglende vilje til at færdiggøre
sagen til pensionsnævnet.

Om det er sådan det hænger sammen i din sag, ved jeg ikke,
men en §17 på foreliggende grundlag kan måske afslutte DIN sag,
og spare dig for tåbelige aktiveringer/arbejdsprøvninger.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 16:58   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Vovse, jeg husker godt din opfattelse af bla. din diplomformidler...personligt har jeg altid respekt for, at folk vil dygtiggøre sig og dermed også den tid og energi, de har brugt på det.
Det har jeg sædvanligvis også, men jeg har efterhånden erfaret, at en god/lang uddannelse ikke er nogen garanti for ordentlig opførsel m.m.

Idioter og dumme svin findes også blandt højt uddannede, desværre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:41   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Carmen, der kan være den forskel, at de personer, der skal sørge for,
at din sag er veldokumenteret nok til at gå videre til pensionsnævnet,
IKKE synes, at du skal have pension
Det er jo sagsbehandlerens opgave at sørge for den faglige del af det !
Altså kan sagen stoppe udelukkende på sagsbehandlers personlige opfattelse !

Socialrådgiver i 2009 indstillede positivt (det samme gælder i 2006).

Hvis din sag derimod er kommet videre fra indstillingsteamet, altså de personer,
der i visse kommuner sidder og vurderer, "om der er kød nok på til en pension",

...hedder visitationsteam her. DER ligger humlen begravet - de ønskede en yderligere speciallægeerklæring fra en af dem mangeårigt benyttet speciallæge. En katastrofal erklæring for mig: Ryg ikke helt ok, leddegigt og fibromyalgi er bare psykisk! Visitationsteam indstiller negativt og ta'r ingen notits af min skriftlige partshøring.

så er sidste instans pensionsnævnet, som træffer den endelige beslutning om du skal have pensionen eller ej.

De følger blot visitationsteams negative indstilling og tager heller ingen notits af min partshøring.

Ved at søge en §17 på det foreliggende grundlag,
kan du springe mellemleddet over, og så skal der gives tilsagn eller afslag på din anmodning.

Jeg springer visitationsteam over?

Det kan være hensigtsmæssigt (og eneste løsning) i de sager,
hvor borgeren føler, at det er sagsbehandlerens personlige vurderinger,
der ligger til grund for manglende vilje til at færdiggøre
sagen til pensionsnævnet.

NU er der ingen tvivl om denne SB's indstilling til mig!


Om det er sådan det hænger sammen i din sag, ved jeg ikke,
men en §17 på foreliggende grundlag kan måske afslutte DIN sag,
og spare dig for tåbelige aktiveringer/arbejdsprøvninger.

Jeg søger igen, men klogt at gøre det nu, mens min anke af BAN's afgørelse er hos BAN og formentlig kommer videre til Ankestyrelse, da jeg ikke forventer medhold?
Tak, Florken, så forstod jeg det bedre!

Iøvrigt er der nye lægefaglige udtalelser - psykiater siger "erhvervsevne ubetydelig" samt at jeg afventer reumatolog 28/2 (eget initiativ).


Florken, hvad er forskellen på målgruppe 4 og 7 i § 2 i "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats"?

Sidst redigeret af Carmen; 23-01-2011 kl. 23:22.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:51   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Kære Carmen

Hvor er jeg da også bare lamslået
Sikken behandling - sådanne sb har jeg heldigvis kun haft 2 af!
i de knap 10 år jeg har været i gang.

Jeg må tilstå at sådan som jeg læser det, er det ikke fp du får afslag på,
men om du kan få dem behandlet i team førtidspension

Helt korrekt!

Såå jeg ville jo anbefale dig, at finde ud af hvad de mangler
for at kunne anerkende sagen til teamet.
Og derefter skrive mail til din sb hvordan i (lad hende tro, det er hende der bestemmer) skal indhente de manglende oplysninger?
Lad hende bestille dem hos din læge - så de får hvad de mangler

Du kan ikke føre en dialog med hende her - hun kan kun udstede ordrer!

Carmen, jeg har også lært af de 2 ....alt på skrift!
Så herfra foregår alt på mail!
med kopi til min hjælpende privat betalte socialøkonom -
(heldigvis har jeg en mad der kan og vil afse pengene til hende)

Alt på skrift har jeg altid holdt mig til - ikke på grund af negative erfaringer, blot for dokumentationens skyld.

Uhu jeg ved jo ikke om jeg har forstået det hele rigtigt, til tider kan man springe noget over...(er ikke så god til at koncentere mig så længe af gange mere)

...du har kommenteret fint og det med koncentrationen kender jeg...

Men en masse skal du ha'
for dem har du brug for
Tak for dejlig morgenhilsen :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:55   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Når man nu kan læse i min Reva-tråd, at tingene faktisk KAN ekspederes med lynets hast, såfrem der er underliggende motivation for de ansatte/Centret/Etaten, så vækker det kvalmende harme, at vi ikke engang er i udkanten af et lysår fra en anstændig behandling i denne sag - Carmen, send mig om ønsket en PB, så skal jeg lige give den en hjørnetand - måske det kan hjælpe en smule!
Tusind tak for tilbuddet, L.S. - giv den gerne to hjønetænder :-)

Men gør det meget gerne her i det åbne forum - det er jo sådan, vi lærer af hinandens sager...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:58   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det har jeg sædvanligvis også, men jeg har efterhånden erfaret, at en god/lang uddannelse ikke er nogen garanti for ordentlig opførsel m.m.

Idioter og dumme svin findes også blandt højt uddannede, desværre.
Helt enig, Vovse!

Men nu er det ikke skændig opførsel, der får mig til at kalde en SB for en kontorassistent, men manglende viden på området!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 21:50   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Men nu er det ikke skændig opførsel, der får mig til at kalde en SB for en kontorassistent, men manglende viden på området!
Jeg prøver, at forklare nærmere hvad det er jeg mener.

Mange går op i, om deres sagsbehandler har en relevant uddannelse eller "bare" er en kontorassistent, som har fået et par kurser ell.l.

For mit vedkommende er det fuldstændig underordnet.
For mig handler det om mennesket, der skal behandle min sag, om det menneske har en ordentlig moral, om det menneske har en vilje til at sætte sig ind i tingene (også de ting, som han/hun ikke har kendskab til), en vilje til at gøre sig umage.

Hvis sagsbehandleren er et magtsygt kvindemenneske, der nok skal sørge for at jeg ikke får tilkendt fp før det passer hende, er rede til at videregive løgnehistorier om mig (udelukkende for at jeg ikke skal få den fp jeg er berettiget til), truer mig uden at have hold i sine trusler, o.s.v. o.s.v., så er det fuldstændig underordnet, om denne sagsbehandler har nok så lang en uddannelse bag sig.

Hvis sagsbehandleren derimod er åben og lyttende, møder mig der hvor jeg er, undersøger tingene før han/hun svarer på mine spørgsmål, konfererer med mig før oplysninger bliver sendt videre, o.s.v. o.s.v., så er det fuldstændig underordnet om denne sagsbehandler "kun" er uddannet kontorassistent eller smed.

Det handler, efter min mening, om det menneske der bestrider posten, ikke kun om uddannelse.


Ved mit første møde med min sidste sb (som var kontorassistent) var der lagt i kakkelovnen, for hun havde nægtet at svare på nogle spørgsmål før mødet, så jeg var virkelig "bevæbnet til tænderne".Grrrr

Hun startede med at fortælle mig, at en af hendes kolleger havde tilbudt at gå med, som hendes bisidder, men det havde hun takket nej til, for hun mente ikke, at det var befordrende for et godt samarbejde.
Det tog jeg hatten af for, det viste mig, at hun havde mere rygrad end hendes forgænger (som var diplomsagsformidler).

Derefter sagde hun, at der stod mange ting om mig i min sagsmappe, og gav mig ret i, at det var ting jeg desværre ikke havde ret til at se (interne notater), men hun ville hellere selv lære mig at kende, end hun ville læne sig op ad andres notater.

Det var holdningen hos en kontorassistent, hvorimod de uddannede sagsbehandlere jeg havde haft tidligere (har ikke tal på dem) var fortsat ufortrødent i den rille, som forgængerne havde startet.

En uddannelse, hvor lang den end er, er ikke garanti for noget som helst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 23:33   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Hun startede med at fortælle mig, at en af hendes kolleger havde tilbudt at gå med, som hendes bisidder, men det havde hun takket nej til, for hun mente ikke, at det var befordrende for et godt samarbejde.
Det tog jeg hatten af for, det viste mig, at hun havde mere rygrad end hendes forgænger (som var diplomsagsformidler).

Derefter sagde hun, at der stod mange ting om mig i min sagsmappe, og gav mig ret i, at det var ting jeg desværre ikke havde ret til at se (interne notater), men hun ville hellere selv lære mig at kende, end hun ville læne sig op ad andres notater.

...fint menneske...

En uddannelse, hvor lang den end er, er ikke garanti for noget som helst.

Jo, den er garanti for det faglige!

Hvem kunne finde på at gå til frisøren for at få fixet bilen?

...men siger ikke noget om de menneskelige kvalifikationer hos personen!
...god redegørelse for din holdning, Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 07:58   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er muligt, at en uddannelse er garanti for det faglige, men hvad pokker er det værd hvis:

"Hvis sagsbehandleren er et magtsygt kvindemenneske, der nok skal sørge for at jeg ikke får tilkendt fp før det passer hende, er rede til at videregive løgnehistorier om mig (udelukkende for at jeg ikke skal få den fp jeg er berettiget til), truer mig uden at have hold i sine trusler, o.s.v. o.s.v., så er det fuldstændig underordnet, om denne sagsbehandler har nok så lang en uddannelse bag sig."

M.h.t. at gå til frisøren for, at få bilen fixet, så er der jo mange mennesker, der ender med at lave noget helt andet end de er uddannet til, og mange mennesker er super gode til noget de ikke er uddannet til, og jeg har da i tidens løb kendt mange mænd, som har været supper gode til at reparere biler, selvom de ikke har været uddannet mekaniker.

Den bedste der nogensinde var inde over min sag var min konsulent hos anden aktør, og han var uddannet i skoven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 18:48   #30
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Carmen

Citat:
Florken, hvad er forskellen på målgruppe 4 og 7 i § 2 i "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats"?
Det er forskellige tilbud, der gives.

Se : http://www.socialjura.dk/index.php?id=759
Kapitel 11 – Virksomhedspraktik

§ 42.
Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik .
Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.
§ 44.
4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.




Se også :http://www.socialjura.dk/index.php?id=12910
Kig et stykke nede på siden.

Der står : Fleksjobvisiterede vil alene kunne få tilbud om ansættelse i fleksjob.

Jeg mener som Vovsen, at du skal bede om lov og § på det,
de har tænkt sig at udsætte dig for.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension