K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 16:39   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Efterbetaling sygedagpenge - hvilket skatteår??

Hej,

Ved nogle herinde om en efterbetaling af sdp som vedr. 2012 og som er udbetalt her nu i 2014 bliver indregnet i indeværende skatte år eller kan/skal man bede skat om at korrigere så det kommer til at stå under 2012.

Jeg kan ikke finde noget på nettet- og har indtil nu ikke haft overskudt til at ringe til Skat.

Jeg vil gerne vide det da hvis det skal regnes med i 2014 så vil det betyde at min ægtefælle taber en stor del af sin brøk førtidspension, hvilket i hver for sig vil være meget uretfærdig fordi hun først fik tilkendt ftp i 2013.

Herligt den fejlagtige sagsbehandling i kommunen - det er aldrig win - win for borgeren men i sidste ende altid for 'systemet'. (Ironi kan forekomme :-))

Nå men måske er der nogle skattenørder herinde som kan komme med lidt oplysninger - takker
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 21:53   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Hej,

Ved nogle herinde om en efterbetaling af sdp som vedr. 2012 og som er udbetalt her nu i 2014 bliver indregnet i indeværende skatte år eller kan/skal man bede skat om at korrigere så det kommer til at stå under 2012.

Jeg kan ikke finde noget på nettet- og har indtil nu ikke haft overskudt til at ringe til Skat.

Jeg vil gerne vide det da hvis det skal regnes med i 2014 så vil det betyde at min ægtefælle taber en stor del af sin brøk førtidspension, hvilket i hver for sig vil være meget uretfærdig fordi hun først fik tilkendt ftp i 2013.

Herligt den fejlagtige sagsbehandling i kommunen - det er aldrig win - win for borgeren men i sidste ende altid for 'systemet'. (Ironi kan forekomme :-))

Nå men måske er der nogle skattenørder herinde som kan komme med lidt oplysninger - takker
Du kan godt anmode om at få beskattet pengene i 2012. Du skal så bare være opmærksom på at du bliver pålagt restancerenter som om du har haft en skattegæld siden 2012.

Jeg prøvede det selv for år tilbage da jeg fik renter af en stor erstatning. Jeg fik renter med tilbagevirkende kraft for 4 år. Det kunne slet ikke betale sig at periodisere renterne (henføre renterne til de år de var udbetalt for) det blev afsindig dyrt i renter.

Så jeg synes du skal få lavet en beregning hos skat inden du beslutter dig.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 00:34   #3
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Hej,

problemet er bare at penge bare er udbetalt - vupti de ståede bare på kontoen, pænt angivet at det vedr. efterbetaling sdp periode 2012 iflg. ankestyrelsens afgørelse, der er også pænt trukket skat.

Jeg indberetter det til udb.dk vedr. udbetalt boligstøtte i 2012 da disse nok skal tilbagebetales.

Ringer udb.dk og siger at de ikke modregner i boligstøtten da beløbet er udbetalt i 2014 og således ikke har indflydelsen på boligstøtten da vi ikke modtager længere boligstøtte. Øv øv øv .... så nu ser det ud til at kommunens fejlagtige sagsbehandling kommer min ægtefælle til at koste halvdelen af hendes i forvejen brøkpension - fordi pengene er udbetalt her i 2014.

Kan godt se det med de renteprocenttillæg hvis man lade det indgå i 2012 men jeg vil så påstå at den skat som er trukket kan de så dog bare tilbageføre fra 2014 til 2012? Eller ....

Jeg ringer i morgen til Skat - men jeg frygter det værste -

Men tak for din input.

Hilsen
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 01:00   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Hej,

problemet er bare at penge bare er udbetalt - vupti de ståede bare på kontoen, pænt angivet at det vedr. efterbetaling sdp periode 2012 iflg. ankestyrelsens afgørelse, der er også pænt trukket skat.

Jeg indberetter det til udb.dk vedr. udbetalt boligstøtte i 2012 da disse nok skal tilbagebetales.

Ringer udb.dk og siger at de ikke modregner i boligstøtten da beløbet er udbetalt i 2014 og således ikke har indflydelsen på boligstøtten da vi ikke modtager længere boligstøtte. Øv øv øv .... så nu ser det ud til at kommunens fejlagtige sagsbehandling kommer min ægtefælle til at koste halvdelen af hendes i forvejen brøkpension - fordi pengene er udbetalt her i 2014.

Kan godt se det med de renteprocenttillæg hvis man lade det indgå i 2012 men jeg vil så påstå at den skat som er trukket kan de så dog bare tilbageføre fra 2014 til 2012? Eller ....

Jeg ringer i morgen til Skat - men jeg frygter det værste -

Men tak for din input.

Hilsen
At der er trukket skat betyder ikke noget. Hvis du kan få indkomsten flyttet til 2012 indgår det bare i det endelige regnestykke.

Ring til Skat og forhør dig nærmere hvad dine muligheder er.. Jeg er overbevist om at beløbet kan henføres til 2012

Dette er godt nok en gammel vejledning, men jeg mener at den besvarer dit spørgsmål, det fortæller i hvert fald principperne.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 10:44   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg vil foreslå at klage over afgørelsen, uanset hvad udfaldet er.

henviser til følgende side, hvor jeg har skrevet en klage til Ombudsmanden, som du kan danne grundlag for din klage. (Sidste skrivelse)

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27719&page=7
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:22   #6
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Hej Dinosaur,

takker for dit input, har ringet med skat og ja der kan anmodes om at få det tilbageført til året hvor det hører hjemme i - hvilket i vores tilfælde - ville være en kæmpe fordel - ellers hedder den 3 - dobbelt straf - hvilket jo er ret så uretfærdigt enkelt fordi kommunen har lyst til at kludre rundt i det i det uendelige :-)

Hej Bodrum,

Jeg har følget din tråd - men jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor jeg skal anke min afgørelsen, der er ikke noget at anke længere - styrelsen har omstødt kommunens beslutning for 2. x og nu skulle de bare betale. Så jeg forstår ikke helt hvad du mener?

Hilsen
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 15:24   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Grunden til, at jeg vil have at du anker sagen, er fordi at du ikke bliver stillet som om kommunen havde truffet den rigtige afgørelse fra start. Hvis kommunen ikke havde begået den fejl, så var din ægtefælle aldrig kommet ud for modregningen.

Det burde således være en principsag - at man skal stilles korrekt, me ndet bliver man ikke pga lovgivningen og flere principafgørelser siger det modsatte. Og det er netop modstridende Ombudsmandens udtalelse, som er beskrevet i den klage jeg har skrevet.

Jeg har i forvejen gjort opmærksom på, at det får konsekvenser for folk som søger paragraf 34 støtte og paragraf 100, samt sygedagpenge. Din sag viser også at det får konsekvenser for ægtefæller, når den ene er førtidspensionist. De forvaltningsretlige principper bliver ikke overholdt.

De betaler, men de trækker fra i den anden ende. Hvis du har tid og overskud, så ville jeg sætte stor pris på, at du gik videre med det. Da jeg forsøger med alle kræfter at få belyst problemstillingen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension