K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 16:00   #1
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Ang. Fleksjob.

- lige et hurtigt spørgsmål. Hvis man er afklaret til fleksjob max. 10 timer ugentligt, og er på kontanthjælp. Hvad sker der så fra den dag man evt. bliver indstillet til fleks? Hvis kommunen ikke kan finde et job, er der så en regel om, at hvis de ikke har fundet noget til én, inden 11 mdr. så skal der ske noget andet, eller førtidspension kommer på tale?

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:21   #2
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Hej...Hvis du er visiteret til flexjob, men kommer fra kontanthjælp eller ingenting, er du berettiget til "særlig ydelse " § 74.

Kh Mijaja
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:19   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Hvis du er på kontanthjælp når du bliver visiteret - så BLIVER du på kontanthjælp. Det vil sige du bliver en match 2 - aktiveringsregler, formueregler mm. er ligesom for en "almindelig" kontanthjælpsmodtager.


Der er ingen andre muligheder - altså bortset fra at finde et fleksjob, men de er sq ikke lige at finde.

Hilsen
Cordulla
Ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:27   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Story

Allerede efter 6 måneder, efter du er visiteret til fleks(og kommunen IKKE har fundet noget fleksjob til dig), kan du bede om en "anden aktør" og de er som regel MEGET bedre til at sætte gang i sagen

Og kommunen SKAL visiterer dig til anden aktør efter 12 måneder uden fleksjob...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 20:00   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser
Hej.

Hvis du er på kontanthjælp når du bliver visiteret - så BLIVER du på kontanthjælp. Det vil sige du bliver en match 2 - aktiveringsregler, formueregler mm. er ligesom for en "almindelig" kontanthjælpsmodtager.
Hilsen
Cordulla
Ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Man vil være en match 1, for der er jo ikke noget til hinder for at arbejde, kun at jobbet sikkert ikke findes....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 09:42   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og helt ærligt, du er sat til 10 timer arbejdsgiveren, skal betale 12,5 timer
medmindre du er uderst godt udannet er chancen lig nul for et job, så er du bare plantet på kontant hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 12:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når du er visiteret til fleks, og du endnu ikke er kommet i job efter 12 mdr., så skal kommunen revurdere dig, de skal vurdere om du stadig er berettiget til fleks.
Og ved denne revurdering skal en førtidspension overvejes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 16:42   #8
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Match 1 er for arbejdsmarkedsparate, som IKKE har andre problemer end ledighed.

Match 2 er for arbejdsmarkedsparate, der HAR andre problemer end ledighed - dvs. f.eks. sige fleksjobbere.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 17:42   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
og helt ærligt, du er sat til 10 timer arbejdsgiveren, skal betale 12,5 timer
medmindre du er uderst godt udannet er chancen lig nul for et job, så er du bare plantet på kontant hjælp.

Nu er der jo også den mulighed at få et fleksjob i statens regi, så får arbejdsgiveren yderlig 50 % refusion af lønnen... -så der findes altså også arbejdsgiverer der kun betaler for godt 6 timers arbejde, og så er 10 timers effektivt arbejde jo lige pludselig yderst attraktivt for arbejdsgiveren
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:36   #10
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej igen..

pyha, det er godt nok ikke særlig opløftende læsning.. Jeg har jo allerede været på kontanthjælp i 24 år. Men mange tak for svarene! Grunden til jeg spurgte er, at jeg er afklaret til fleksjob, men overvejer at søge pension. Har lige kopieret min tekst fra forum ang. Førtidspension, så I kan læse om min situation. - og må meget gerne sige Jeres ærlig mening, mht chancen for evt. pension. På forhånd tak.

Hejsa..

Jeg har ikke været her i årevis, skrev nogle indlæg tilbage i 2008, og kan kun sige jeg IKKE er kommet videre. Jeg håber virkelig nogle herinde kan hjælpe mig.. - jeg magter snart ikke mere.

Jeg har været på kontanthjælp i ca. 24 år. Har aldrig kunnet gennemføre en uddannelse, pga angst og depression, samt OCD. Har fået medicin lige så længe, og været igennem utallige arb. prøvninger, hvor jeg hver gang er gået ned, psykisk, og blevet sygemeldt.

Har gået til psykolog i sammenlagt 15 år. Har siden 2001 været alenemor til 4 børn, de ældste er flyttet hjemmefra, og bor nu med to piger på 15 og 12 år. Hver eneste dag er en kamp for mig, det er svært for mig at komme ud af døren, handle ind kan jeg ikke alene osv.


For lidt over et år siden ville jobcentret have mig afklaret. Både min psykolog og kommunens lægekonsulent skrev, at de havde meget svært ved at se mig på arb. markedet under normale forhold, da det er en varig invaliderende lidelse jeg har. Jeg kom på et 9 ugers kursus på Kompetencecenter Vejle (REVA), hvor jeg dog lavede en aftale med dem om, kun at komme hveranden dag, da hver dag ville blive for meget.

April 2010 afsluttede jeg kursus, og Kompetencecenteret sendte en lang slutrapport til min sagsbehandler. Kompetencecenteret måtte ikke anbefale hverken fleks eller førtidspension, men de sagde til mig, at de håbede det skinnede igennem, at de anbefalede førtidspension.

Min sagsb. havde en anden mening, hun sagde at det ikke holdt en meter, i Pensionsafdelingen, - at hvis bare man kunne arb. 2 timer om ugen, skulle man det, selv om det så betød man måske skulle have hjælp til noget praktisk i hjemmet! Hun ville indstille mig til fleks, men sagde dog, at det måske i sidste ende ville ende med Pension alligevel!

Dette sagde hun i maj 2010. Jeg afventede derefter indkaldelse til fleksjobsudvalget. Sommeren 2010 blev jeg syg, med kronisk diarré og mavesmerter. Det stod på i 4 mdr. inden lægerne endelig, og efter diverse kikkertundersøgelse, samt talrige indlæggelser, endelig kunne stille en diagnose. Jeg har en kronisk tarmbetændelse, og skulle have Binyrebarkhormon.

Mens dette stod på, kontaktede jeg min sagsbehandler, og fortalte jeg var syg. Hun havde intet foretaget sig i de måneder, ikke kontaktet Fleksudvalget! - og nu ville hun afvente en diagnose, før hun gik videre. Sidst november fik jeg diagnosen, og kontaktede straks min sagsbehandler, og bad hende indhente papirer. Det lovede hun, men da jeg var til kontrol på sygehuset i feb. 2011, havde hun intet indhentet!

Jeg var til møde hos hende ca. 1 marts. Hun lovede, at nu skulle hun nok indhente papirer, og tale med lægekonsulenten, om ikke pension er det bedste! Jeg sagde til hende, at jeg ikke udholder den uvished mere, og det påvirker mig rigitg dårligt psykisk!

Jeg kontaktede hende så i går, og spurgte om hun havde fået indhentet papirer. nej, det havde hun simpelthen ikke nået, og nu gik hun på ferie i en uge

Jeg føler jeg bliver nødt til at tage sagen i egen hånd, selv søge pension, men vil bare at det bliver gjort ordentligt, så det ikke "skader" min sag. Jeg fik aktindsigt i 2008, men fik dengang at vide, at hvis jeg søgte pension, ville jeg få afslag.

Jeg synes sagen er anderledes nu, hvor jeg er afklaret, og oveni har fået en kronisk sygdom, jeg skal leve med resten af mit liv. Håber I har nogle gode råd til hvor jeg starter.

Har også overvejet at klage til Socialudvalgsledelsen(?) Jeg var så glad for endelig at blive afklaret for et år siden, og så sker der bare INTET! Det er simpelthen så deprimerende. Jeg går til samtaler på psyk. afd. og min psykolog har også udtrykt, at uvisheden IKKE er god for mig! PS. Bor I vejle, og er 44 år. Mvh.

- glemte at sige at jeg er i match gruppe 4-5 !
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension