K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 21:57   #1
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Slidt om af sagsbehandlingen og afd. leder

Ja så er jeg her igen... Efter en af de værste dage i mit liv. Somn tidligere skrevet har jeg i kanp 2 måneder mailet og mailet til kommune sidstnævnte var et råb om hjælp.
Her får jeg så pludselig at vide igennem Reva at jeg ikke har den sagsbehandler mere. Jeg klager til afdl. leder og videre op. Han indkalder mig så til et møde idag med ny sgasbehandler som vil være godt forberedt.
Afd. leder tager imod mig på jobcenteret og fortæller så her efter 5 dage med ny sagsbehandler, at hende har jeg ikke mere har igen fået en ny her til morgen.

Allerede der er jeg på vej til at bryde sammen igen. Mage til arrogant afd. leder skal man lede længe efter.... Han mente ikke at den arbejdsprøvning jeg er i nu, som stopper om 2 uger ikke var relevant så nu vil de have mig ud i virksomhedspraktik 6-måske op til 12 måneder... Stadig uden penge og uden forsørgelsesgrundlag. Jeg bryder fuldstændig ud... Og nu er jeg pludselig ressourcestærk....... Ressourcestærk svarer jeg, jamen det er mit forsvar, det eneste jeg har tilbage. Her siger han også at intet i min sag indikerer at jeg ikke kan tage et fuldtidsjob. Jeg har bare ondt i ryggen og benet. Jeg har en scheuermann i min ryg. slidgigt i nakke og skuldre og en ødelagt fod som aldrig bliver normal igen. Men ifølge ham er jeg ressourcestærk.

Jeg er dybt chokeret og forstår ikke hvorfor de ikke lyttede til Reva som afsluttede mig efter 5 uger.

Jeg kan simpelhen ikke klare flere måneder uden penge. Har jeg slet ingen rettigheder med hensyn til hvor længe jeg skal afklares???
Samtidig har jeg sendt brev om agtindsigt som jeg ber om kvittering på på mail. Dette fik jeg ikke... så jeg tod det med idag og afd. leder nægtede at underskrive kvitterer for brevet.
HVAD SKAL JEG GØRE????

Er helt ned og kan simpelhen ikke mere. Jeg orker ikke at leve det liv mere.. OG hvis jeg kunne få flere med, så er mit sidste håb at sidde udenfor på trappen på Christiansborg og sulte strejke indtil de vågner op...

Jeg kan ikke mere.

Håber i gider læse alt der her....

Knus og kram Mijaja
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 23:33   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du fået din aktindsigt til tiden (eller får den) så skidt pyt med den kvittering... man skal passe på ikke at dvæle ved unødvendige detaljer

Hvis ikke så klager du naturligvis, og med sender mailen (med dato på) som billad, så længe den dato er skrevet på selve mailen, er kvitteringen enlig lige meget.

I fremtiden når de nægter, så skriver du det bare selv, MENS vedkommende der nægter ser på det, altså i dette tilfælde ville jeg skrive, noget i stilen med.

Dette er overdraget personligt til xxx (fulde stilling og navn) dato og tidspunkt.
xxx nægter at kvittere for denne modtagelse.
xxx (og evt andre personer) overværer denne benægtelse, samt denne ned skrivelse.

Inden kommer de på andre tanker, eller også må du finde dig i besværet hver gang, en ting er sikkert specielt med andre vidne (læs hav altid en besidder *ss*) der kan bevidne både benægtelsen og overdragelsen, så holder den i retten, ekstra godt er det hvis du kan få bare et vidne (igen igen besidder) til at underskrive overværelsen af hendelsen.

Vidner og bevis, er nøgleord, hele vejen i gennem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 01:37   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kan kun anbefale(hvis du har råd), at du tager en privat socialrådgiver... -ALLE sagsmishandlerne i kommunerne er 'kommunens folk' uanset hvad de skriver og siger... -for, hvis de er 'medborgerens mand' bliver de hurtigt fyret/omplaceret, som du jo også har erfaret

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 08:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Send historien til den afd leder som du har været til møde med, skriv hvordan du oplever mødet samt din forargelse over at han ikke vil kvittere for modtagelse af skrivelsen, skriv til ham ang hvad reva sige og hvad dine diagnoser er, forhold ham hvor længe du har været i arbejdsprøvning og bed ham om at få begrundelse for hvorfor den ikke holder og hvorfor den så ikke er stoppet noget før...

Spørg ind til hvorvidt det kan passe at du skal i arbejdsprøvning igen 6-12 måneder og hvad han mener at få afklaret ved det som ikke allerede er afklaret og sidst men ikke mindst skriv det i form af en klage , og send det samtidig til hele kommunalbestyrelsen og borgmester, jeg ville også overveje en advokat eller en privat socialrådgiver men formoder at det er det sidste du har råd til nu , og det burde heller ikke være sådan at du ikke kan komme videre med sagen uden ...

Jeg formoder at der er lavet ressourceprofil ? hvis det er tilfældet så kan det være en mulighed at søge pension på forliggende grundlag om ikke andet så for at få evt ankestyrelse til at kigge på sagen og få den videre ...

Jeg har svært ved at se hvad det er kommunen vil opnå med dette andet end netop så længe de ikke visitere til fleks eller pension så er du en gratis omgang for dem ...

Når du skriver så tag gerne retssikkerhedsloven med

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Du har ikke mulighed for at være med at at medvirke i din sag når du end ikke ved hvilke sagsbehandler du har i næste uge.. kunne godt lyde som om de simpelthen køre dig træt så du til sidst holder din mund og sætter dig ned og acceptere dine omstændigheder og smutter hjem og bliver forsørget ...

Men prøv med et brev formet som en klage og med beskrivelse af din sag
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 09:05   #5
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej

Jeg sidder og tænker følgende

Man har ikke en fast sagsbehandler - men gør det egentlig noget, HVIS sagsbehandleren evner at overholde notatpligten,- hvor man skal notere alt - UDEN tolkning, men kun fakta.??

At være med i egen sag, betyder nok mere det, - at man har pligt til, at være med til at FREMSKAFFE relevant dokumentation og deltage i det, som gør, at sagsbehandleren og andre kan vurdere ens sag optimalt.

Jeg synes der er mget fokus på, at alle sagsbehandlere er nogle fjolser - og jeg medgiver, at jeg ofte har opelvet det selv (på den anden side af bordet) MEN jeg vil også sige, - at jeg ofte har været vidne til følgende:

Borgeren synes sagsbehandleren er urimelig fordi borgeren ikke kan få sin vilje - sin vilje fx. om at få det ene eller det andet,- på et grundlag som faktisk ikke berettiger hertil.

Selv har jeg fandens ondt i min krop for tiden , jeg kan dårligt vende mig i sengen uden det gør pisse ond i ryggen. - dog er det ofte efter en weekend, hvor jeg var i byen fredag og har ligget lig hele weekenden, men hånden under hovedet,- computeren ved min side og TV tændt....

Ofte har jeg også ondt i mit hoved - jeg er ofte rigtig træt- og jeg få ikke lavet en skid herhjemme - men jeg oplever at det tit er i de perioder, hvor jeg lige har en selvvalgt timeout fra arbejdsmarkedet og bare sover til jeg vågner, - går i seng når jeg vil - og spsier ustabilt...

Er depression en varig lidelse?

Er ondt i ryggen en varig lidelse

Er manglende ben en varig lidelse

JA, det er det,- men det betyder ikke, at man ikke KAN NOGET ANDET.

Er man socialt skæv, hvad så - der er det jo andre der lider og ikke en selv..... så kan man også noget andet

Fx. kan jeg ikke holde ud af være samme med andre længere tid ad gangen, jeg blir træt og irriteret - kan sove alle vegne, sidde op og sove..... me hvis jeg arbejder målrettet for mig selv,- kan jeg altså lave en del - (vi taler juridisk og organisatorisk opgaver og opsøgende arbejde - korte uforpligtene møder - 1. gangs møder - koordinering mellem andre)

Men hvor er de job?? og hvis en lidelse er varig og ens arbejdsevne ikke passer til de job der er i samfundet - jamen så er man altså bedre stillet med at sidde i en kørestol end ved at være så socialt skæv, at andre boykotter en fuldkommen

Trist

jeg synes:
Det kunne være rart, at de skæve mennesker, som mig selv og som flere herinde- og skæve er IKKE negativt, tværtmod- det er de skæve der rykker til samfundets holdninger og til eksisterende jantelov og robottilværelse

Nå, men hvis nu - at skæve eksistenser,- de kunne få en varig ydelse.... fx. i 5 år..... og i den 5 årige periode, så skal denne skæve person, have en slags mentor tilknyttet - en fagperson - som sammen med den 'skæve' kan finde præcis det frem som den skæve kan

Hvorfor er det ikke et rigtigt arbejde at køre instrumenter for et rock band

Hvorfor er det ikke et rigtigt arbejde at sidde i et lukket rum, men høreteleoner på, og lave juridiske sager i 4 timer, for at gå hjem men få løn for 8... fordi mængden er den samme og kvalitetn,- NØ NJEt-.... man skal spise kager og drikke kaffe og ****ING HYGGE sig og være teamplayer.....

Der findes ikke noget rummeligt arbejdsmarkedet for så var der plads til at man kunne være sig selv....... og at fokus var på den opgave man skulle løse og ikke på, hvorvidt du er pæn, slank, hvid, ikkeryger, social, sportlis, familær osv osv...

LAD DOG FOLK VÆRE SOM DE ER - og så hjælp dog 'os skæve' til at falde til ro og vise, at vi kan noget, hvis omgivelserne giver os de vilkår og rammer der skal til for at kunne det

Tak tsk

godmorgen, og ha en god dag
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 09:37   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
mijaj;

Som Heidi skriver, klag:

Skriv kort resume af samtale,
konklusion fra Reva,
Dine diagnoser, og evt konklusion fra div speciallæger;
Kort om nuværende forløb, hvilke hensyn er taget, atbejdstid, og problemer.

Slutteligt henviser du til nyt forløb, som afkrævet 6-12 mdr. Og hvor begrundelsen er, samt be om at der laves en HELHEDSVURDERING(tror retsikkerhedsloven §6)samt beskrivelse af hvordan du vender tilbage til ordinært arbejde, som afd. mundtlig har antaget.
Hiv gerne de modsatrettede udtagelser frem og be om forklaring.

ps selvsagt at en arbejdsprøvning ikke skal vare så lang tid.
Problemet er, at de mener at du kan komme tilbage til ordinært arbejde, derfor praktik.
Men du skal be og insistere på en bred arbejdsprøvning, istedet.

Helhedsvurdering, samt brev kan du klage over til statsforvaltningens Beskæftigelsankenævn. Derfor er det vigtig at du skriver klage, og får svar.
Og hvis de fastholder, og bla ikke laver lovpligtig helhedsvurdering, sendes klagen videre til statsforvaltning, hvilket du insistere på, såfremt du ikke får et ordentlig svar og medhold, vedr arbejdsprøvning.

Har du fagforening, får du hurtigst mulig fat i disse, og ber om hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 23:23   #7
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Hold da op... tak for Jeres lange svar og råd:-))) Det varmer i denne kolde tid.

Lum, Ang. agtindsigt... så er det sendt på brev, Prøvede at afleverer det igår og tog så hjem og sendte det på mail, stadig med samme dato. Idag har jeg så også bedt om agtindsigt i beskæftigelsesnævnet, da jeg nu er kommet meget i tvivl om, at de har sendt det hele derind.
Multe, det var et nyt men super godt navn... Sagsmishandler det er lige præcis hvad de er.. Det møde jeg havde igår, har jeg aldrig i min vildeste fantasi troet jeg skulle opleve....-Har også tænkt på privat rådgiver men pengene er ligesom ikke til det.
Hejdi.... Har klaget allerede igår til afdl. lederne til Jobcenterchefen og Formanden for arbejdsmarkedsudvalget. Det gjorde jeg også sidste uge... Da jeg fik at vide at jeg ikke havde den sagsbehandler jeg troede jeg havde og derfor ikke havde fået svar på alle mine råb om hjælp.

Disse klager har gjort at jeg idag er blevet indkaldt til møde i næste uge med Jobcenterchefen, 2 afdl. ledere og formanden for arbejdsmarkedsudvalg.
Dette er jeg selvfølgelig meget nervøs for, for jeg tror de skrælder det sidste så jeg kun sidder som et skrog tilbage.
Og ja de prøver at køre mig helt træt, fordi jeg har for mange ressourcer sagde de på mødet igår... Nej de ressourcer er mit forsvar... Det er hvad jeg har tilbage...
Spurgte også afd. lederen om, at hvis han var vidne til at et menneske var ved at drukne, men han ikke kunne svømme, ville han så ikke finde de ressourcer frem der ville redde det menneske, Det er præcis det jeg gør... Prøver at redde mig selv....

Popiae, jeg har klaget over både det ene og det andet... Og hvis de fastholder at jeg nu skal i en ny arbejdsprøvning ja så klager jeg igen...
Adhd.... Der er ikke plads til os, som falder lidt udenfor det normale arbejdsliv..
Jeg har altid klaret mig selv og været selvstændig... nu ber jeg for første gang om hjælp og så prøver de på snart 3´år at kvæle mig..... time for time...


Kram til jer
Mijaja
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 23:43   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mijaja.

Det er da lidt af et møde, de har linet op. Har du én du kan tage med som bisidder, da de jo møder op 4 mand!??? Det er jo vigtigt, at de ikke "bare" styrer mødet, men at du netop får en følelse af, at du er med. Samtidig kan en bisidder jo give en en pause til lige at tænke sig om og få hold på det de siger. I kan også aftale et signal for en evt. pause, hvis du har brug for en sådan, og så tale videre.

Hvad bilder de sig ind, at kalde det resourcer, at man kæmper for sit liv. Synes din anaolg omkr. mennesker, der er ved at drukne, er rigtigt god Ville ønske jeg også havde sagt dette, da jeg fik at vide, hvorfor jeg brugte mine resourcer på være en del af min sag, og dermed var med i hvad der foregik, og ikke blev trumlet over ende.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 00:02   #9
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Hej

Godt du har søgt om aktindsigt hos nævnet.

Du har brug for en arbejdsprøvning mhp afklaring af din arbejdsevne, så du kan komme på den rette hylde.

Kommune kan ikke forlange du deltager i en almindelig aktivering, når du ingen indtægt har.

Kommune skal hjælpe dig i henhold til Retssikkerhedslovens § 7 a:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...s-standses.pdf

Du har også mulighed for at hente hjælp hos dukh.dk. Du skal kontakte dem og bestille tid hos en "konsulent".

Held og lykke

Husk..... Sammen er vi STRÆKE

Sidst redigeret af Molly-1; 10-11-2010 kl. 00:05.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 07:32   #10
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej

Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om du har skrevet det i et andet indlæg/tråd - men hvorfor får du ikke nogle penge??
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
god forvaltningsskik i sagsbehandlingen østerbro Den nyttige viden vi alle har 1 13-10-2012 16:56
Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen? Tob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 21-06-2012 19:59
LEDER: De offentlige systemfejl buster Politik og Samfund 0 15-10-2010 00:20
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension