K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 09:11   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fleksjob i fremtiden?

Denne artikkel fandt jeg på Arbejderen!
Var ikke klar over, at forringelserne for fleksjobbere, bliver så omfattende?

citat;
FOA kritiserer aftale om fleksjobFagligt - 20. Maj Regeringen vil gøre fleksjob tidsbegrænsede og sænke lønnen for fleksjobbere. Samtidig bliver fleksjob dyrere for kommunerne.
Fleksjobbere kommer til at tjene mindre og får mindre tryghed i ansættelsen.

Det er konsekvenserne af den aftale om fleksjob, som regeringen har lavet med Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne. Planen er at spare 1,4 milliarder kroner. Aftalen er et led i 2020-planen.

Fleksjobbere vil ikke længere få normal fuldtidsløn, men kun løn for de timer, de er i stand til at arbejde. De resterende timer vil de få en sats på dagpengeniveau.

– Det er decideret usympatisk at skære i en svag gruppes livsgrundlag på den måde, siger FOA’s næstformand Mona Striib til foa.dk.

Forliget indebærer også, at man ikke længere tildeles permanent fleksjob, men derimod skal revurderes efter fem år. Samtidig skal der fremover lægges planer for, hvordan fleksjobberes arbejdstid kan øges, så de på sigt kan komme i ordinær beskæftigelse.

– Men det er jo hul i hovedet. Man kan kun få fleksjob, hvis man har varigt nedsat arbejdsevne. Det er som om partierne bag aftalen ikke ved, hvad varig betyder, siger Mona Striib.

Det bliver også dyrere for kommunerne at bevilge fleksjob. Den refusion, kommunerne får fra staten, vil blive reduceret fra 65 til 50 procent i det første midlertidige fleksjob. Hvis kommunen bevilger et nyt fleksjob, dækker staten kun 30 procent af udgifterne.

– Jeg er sikker på, at den øgede selvfinansiering for kommunerne vil medføre, at færre får et fleksjob. Jeg er derfor bange for, at flere af vores medlemmer vil blive spist af med kontanthjælp eller forsørgelse af ægtefællen, siger Mona Striib.

Forligspartierne vil gennemføre forringelserne af fleksjobordningen fra 1. januar næste år eller som led i en reform af førtidspensionen, hvis partierne bag den nuværende aftale om førtidspensionen kan blive enige om det.
Citat slut.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 09:43   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Popiae.

Tak for at gøre opmærksom på denne artikel og dermed en mere klar snak om følgerne af Hjortens besparelser, vi får det jo ikke fra nogen af forligspariterne.

Og her link til selve artiklen: http://arbejderen.dk/artikel/2011-05...le-om-fleksjob

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 09:53   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der kommer utroligt mange faldgrupper i den ordning.
Jeg synes at man skal holde ørerne stive som man siger.

http://epn.dk/samfund/politik/article2399297.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 10:15   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak Karo.

Jeg har noget svært ved Hr. Hjortens argumentation, som jo heller ikke er ny, men den bliver ikke mere plausibel el. logisk af den grund.

Hans præmis er: at hvis man fjerne mennesker øk.grundlag uanset vi taler arbejdsløse, syge el. andre, ja, så vupti får de arbejde, bliver raske ect.

Men det ville jo være det samme, som at sige at hvis man forbyder brug af pencilin forsvinder alle de sygdomme, som man kan helbrede med pencilin.

Hvilket man jo på tal før pencilinmedicin blev tilgængelig klart viser, at mange mennesker døde af i dag selv harmløse betændelsetilstande.

Dette er en alm. brugt metode i argumentationsteori, hvis man er i tvilv om udsagnet har reel værdi, som egentlig argumentlation for en præmis.

Desværre er der jo ingen politikere, der reelt vil argumentere for deres egentlig bevæggrunde (præmis), men journalister burde nu fange dem i disse dårlige argumentationer.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 10:43   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Sådan er borgerlige. Borgerlige er en flok dumme møgsvin. Føj for *******!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 11:17   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Og netop som jeg ENDELIG har fået en SB'er der indser at jeg nok som minimum ender med fleks. Først nu skal jeg afprøves - og det er på REVA, så der kan være lang ventetid!!!

Tænk at jeg skal gå og håbe på jer er for dårlig til fleks, så jeg kan få fp istedet for, så jeg slipper for de her latterlige tiltag...

Men jeg kan ikke se noget om time antal? Var der ikke tale om at i fremtiden skal man også have fleks på fx 3 eller 5 timer/ugen? Og står der noget om hvordan virksomhederne skal lokkes til at ansætte på så lave time antal?

MEGET motiverende at arbejde for dagpenge sats!!! Puha, jeg glæder mig til at blive SÅ motiveret at jeg pludselig blir rask igen efter 17 års sygdom.....

Hov!! Og han bliver VED med at nævne at fleks'ere er enormt højtlønnede... En normal fleks'er i hans øjne tjener jo på den anden side af 400-500-000.... HVOR finder han de tal? Og hvor finder JEG de job????

Og grotesk at syge skal til at kæmpe om de få arbejdspladser der er med almindeligt ledige... Gad vide hvem der blir ansat? Den syge eller den ledige? 4000 ekstra på arbejdsmarkedet??? i HVILKE job?

Arrrrrrrgggg, jeg blir siiiiindsyg!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:07   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Den aftale der ligger på bordet som de blå har flertal for sammen med dansk folkeparti er simpelthen et blodbad på fleksjobbere og fremtidige tildelinger af førtidspensioner... desværre...

Jeg tror egentligt ikke det er gået op for ret mange hvor omfattende det bliver for alt er jo skjult bag ordsvaller om at man vil hjælpe de stakkels mennesker tilbage på arbejdsmarkedet...

Der er kun en ting og håbe på... og det er at der efter et valg vil være flertal for at rulle de besparelser helt eller delvist tilbage... ellers skal WEB ud og investere i en meget større server til k10 for der bliver pres på når virkningen kommer...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:24   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Den aftale der ligger på bordet som de blå har flertal for sammen med dansk folkeparti er simpelthen et blodbad på fleksjobbere og fremtidige tildelinger af førtidspensioner... desværre...

Jeg tror egentligt ikke det er gået op for ret mange hvor omfattende det bliver for alt er jo skjult bag ordsvaller om at man vil hjælpe de stakkels mennesker tilbage på arbejdsmarkedet...

Der er kun en ting og håbe på... og det er at der efter et valg vil være flertal for at rulle de besparelser helt eller delvist tilbage... ellers skal WEB ud og investere i en meget større server til k10 for der bliver pres på når virkningen kommer...

...
Til det ovennævnte vil jeg henvise til dette:
http://www.youtube.com/watch?v=ijTU1wXRdJI
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 12:48   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Forliget indebærer også, at man ikke længere tildeles permanent fleksjob, men derimod skal revurderes efter fem år.
Hmmm, måske skal fleksjobbere satse på, at få ansættelse som jobkonsulent hos en "anden aktør", for den slags jobs må der da blive behov for.

Måske var det ikke så tosset, det gunvor skriver, om at forbyde penicilin, så ville de slippe af med en stor del af os, så'n stille og roligt hen af vejen.

Ironi kan forekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 13:07   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man læser hver dag om hvor farlige vitaminer og mineraler er for os,
kosttilskud er livsfarlig og derfor skal fjernes fra hylderne og erstattes med antydepresiver og TERM visitationer hos flere og flere korrupte læger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad vil der ske med os i fremtiden? Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 2 03-07-2012 20:02
fremtiden vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 16-11-2010 17:42
Bange for fremtiden.. Cat 72 Alt det andet 3 17-09-2009 11:52
Færre fleksjob i fremtiden pga. nye dagpengeregler zuza Manglen på Fleksjob 0 14-04-2008 09:49
En dag ude i fremtiden..... amik Politik og Samfund 0 25-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension