K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2009, 22:59   #1
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Har vi trådt de højere magter

over tæerne ???

Nu er konen endelig kommet i jobtræning og hendes sagsbehandler har lovet hende at når hun er færdig med det, så hedder det enten fleksjob eller FTP.
Hun er glad for sit arbejde og det virker som om de er glade for hende, så nu krydser vi fingre.

Der kommer godt nok ikke en krone ind fra kommunen, da jeg tjener lige over grænsen for kontanthjælp. Hun får til gengæld lidt fra hendes pensionskasse, så helt uden indtægt er hun ikke.

Uheldigvis er jeg blevet fyret fra mit arbejde og for lige at smide lidt ekstra salt i såret, så synes min nu tidligere chef ikke at jeg skal have min sidste løn og feriepengene vil han heller ikke indbetale.

Nu hvor jeg så kun for dagpenge, kunne konen jo godt få lidt i kontanthjælp, men ikke mere end hun får fra pensionskassen og så kan de sgu rende og hoppe.

Vi sidder lige PT med -16.000kr. til august måned. Mine dagpenge er godt nok ikke kommet endnu, men jeg får kun for 2½ uge og det bliver langt fra til 16.000 kr. Jeg kunne selvfølgelig holde ferie, men nåååh nej, min tidligere chef har ikke betalt noget ind til feriekonto, så det bliver kun til dagpenge

Nogen dage får jeg godt på fornemmeren at vi har gjort en eller anden meget fortræd uden at vide det, eller måske i et tidligere liv.

Heldigvis har vores familier lovet at hjælpe med penge, så vi kan få mad denne måned.

Hvis den eller de personer vi har gjort fortræd så meget at vi fortjener det her, så UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 07:24   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sender et kram.
Økonomiske problemer hører til noget af det værste i verden! Håber, det snart lysner.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 07:36   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
også lige herfra

Kan fagforeningen ikke hjælpe dig med hensyn til din arbejdsgiver?
det lyder da helt grotesk der ikke er indbetalt feriepenge...og din løn har du da krav på
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 08:56   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Også lige et herfra..

Vil også sige, at det med feriepenge og løn er da en sag for fagforeeningen.. Både min mand og jeg har før haft det problem med en arbejdsgiver, og vi fik da efter en kamp vores penge.. Selvfølgelig hjælper det ikke her og nu, hvor I mangler pengene, desværre..

Kender godt følelsen af, at man føler, at man har trådt nogle "fornemme" mennesker over tæerne siden man skal kæmpe sådan..

til Jer og de bedste ønskner for, at det lykkedes for Jer
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 08:57   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
For F..... hvor surt

I får .......og atter et

Håber din fagforening kan træde til og hjælpe jer.

Den arbejdsgiver burde have kulsort samvittighed....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 09:14   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ogsåherfra...

Jeg synes også pengene fosser ud som tørt sand mellem fingerene. Gruer allerede for lysregningen næste måned + en fødselsdag, jul og 4 fødselsdage og en lysregning mere!!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 09:42   #7
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Føler med dig hr. Luko

Hvor er det en utålelig situation du og konen befinder jer i lige nu.

Har selv prøvet , at arbejdsgiver koldt og kynisk har undladt at indbetale til feriegiro ved fratræden for at spare penge - og går den så går den , hvis jeg ikke havde været i fagforening havde jeg kunnet sige farvel til pengene. - og med hensyn til din løn er det også kold kalkule fra din arbejdsgiver , at du nu skal gennem møllen med lønmodtagernes garantifond.

I forbindelse med feriepenge - kan jeg fortælle at da min fagforening gik ind i sagen fik jeg den glade meddelelse, at de ville forsøge, men muligheden for at jeg ikke ville få en krone var stor.

Havde arbejdsgiver ikke udbetalt min løn i opsigelsesperioden, ( hvilket var mit store mareridt , hver måned de sidste 3 mdr. ) havde HK en ordning der gik ud på at hjælpe mig økonomisk mens en evt. sag blev behandlet. ( fik dog min løn udbetalt rettidigt)

Heldigvis føjede arbejdsgiver sig vedr. feriepengene - efter gentagne trusler fra fagforeningen. Men det tog 3 mdr. efter fratræden før pengene stod på min konto hos Feriegiro.
Så nu hvor jeg er kommet i nyt fleksjob , kan jeg glæde mig over at jeg har råd til rettigheden - ferie.

Håber at jeres situation trods den afmagt i må føle lige nu - løser sig.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 09:47   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man kunne godt få den tanke at der evt var nogen i havde trådt over tæreene...når man hører denne historie...

Men desværre er det sådan mange gange....

Når først det går galt for en...ja så går det rigtig galt...

Det er lidt som om at uheld tiltrækker mere uheld...

Dejligt at høre at i har en familie der vil hjælpe...det er der mange der ikke har..

Jeg håber at det snart vender for jer og går i den rigtige retning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 10:00   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender også et stort

Håber der kommer en løsning på det hele som er til gavn for jer.

Men som Web skriver en ulykke kommer sjældent alene, så godt I har hinanden og en god famile som vil hjælpe jer.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 10:26   #10
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
sender også lige et til jer
Jeg kender godt den følelse i sider med om der nogle i har trådt over tærene, det følelse har min mand og jeg også.

Jeg håber virklig du har en god fagforening der kan hjælpe dig, for det kan ikke være rigtig at din tidliger arbejdsskiver skal slippe for at betale feriepenge og rest løn.....han er da lige til at ud over sådan at snyde folk der ligger ned...jeg bliver bare så gal...

Som Web skriver så er det godt i har en god familie der støtter jer, det er guld værd, sådan en har vi også.

fra
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob beregning af løn efter reform er trådt i kraft Stuen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 86 15-11-2013 15:21
Højere bundskat? Risa Politik og Samfund 49 11-11-2012 22:45
'Så alle får en chance for at yde det, de magter.' Jan Jakobsen Politik og Samfund 5 07-07-2012 16:33
Hvis ikke man magter det DE forventer, hvad så.... Yasmin Alt det andet 12 07-04-2010 15:46
Magter ikke mere. Mads&Camilla Din historie 13 30-10-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension