K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 11:39   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Praktik + Revalidering

Hvis jeg har et problem med at finde en praktikplads og kommunen giver et firma, som skal hjælpe med dette..
Kan dette firma og kommunen tvinge mig til at tage imod praktik et sted jeg ikke ønsker?? Vil dette så forstås som jeg ikke samarbejder?
Firmaet har fundet et sted, som måske vil tage mig som elev. De vil først have mig 1 måned i ulønnet praktik. Jeg syntes 1 måned er meget, hvis det ikke fører til noget. Arbejdstiden er uden frokost, som skal lægges oveni.
Kommunen har givet en frist til 1 april, så en måned ud af dette er lang tid, hvis jeg så kun har 1 måned tilbage efter.
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg forstår ikke spørgsmålet

Er det en voksen revalidering eller ?
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:19   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Er en revalidering for voksne.
Uddannelsen indebærer, at jeg skal have en praktikplads i 2,5 år.
Firmaet som kommunen har ansat til at hjælpe med at finde denne, har så fundet et sted, som måske vil have mig som elev i forbindelse med revalideringen (uddannelsen). De vil dog have 1 måned i praktik først, inden de træffer en beslutning.
Kommunen har givet en frist til at finde elevplads til 1 april. Hvis 1 måned i praktik ikke giver resultat er der kun 1 måned til at finde en.

Kan dette firma tvinge mig til at komme i denne praktik 1 måned? Syntes ikke selv, at det er et sted for mig.
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:57   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror, at det afhænger utrolig meget af, hvordan du fremlægger sagen. Altså om du stiller dig op med korslagte arme og siger VIL IKKE, eller om du ydmygt fremlægger dine tvivlsspørgsmål, argumenterer sagligt og indleder en dialog.
Husk på, at der er stor forskel på ikke at samarbejde, og så ikke at kunne fungere under de givne rammer.

Du skal bare virkelig tænke over, om det er sandsynligt, at du kan finde en anden praktikplads. Nu ved jeg jo ikke hvilket fag det er indenfor...

Men er du helt sikker på, at du ikke vil trives det sted der er på tale nu?? Hvis du ikke er sikker, så syntes jeg, at det er værd at prøve det af. Jeg forstår godt, at du syntes en måned er lang tid, for det er det da også. I kan jo tale med dem om at lave en ulønnet praktik på 14 dage, hvorefter både du og de så har noget konkret at træffe beslutning ud fra. Et stærkt argument over for leverandøren/sagsbehandleren for at gøre det sådan vil være, at du er meget i tvivl, men gerne være give det et forsøg; men at I skal have tid til at finde et andet sted, hvis ikke dette sted er sagen.


Jeg har selv været i ulønnet praktik i SEKS MÅNEDER (og det var bare DET sted) uden udsigt til ansættelse, men blot for at træne min arbejdsevne. Det blev temmelig bittert til sidst, at knokle røven ud af bukserne og få kontanthjælp for det. Det er pænt surt at gøre en masse for en arbejdsplads, uden at arbejdspladsen giver noget igen. Ikke at jeg ville få flere penge i pungen pr. måned ved at få løn af arbejdspladsen, men det var princippet i at jeg arbejdede gratis der generede mig.
Ikke at det har noget med din sag at gøre :-) Skulle bare lige brokke mig. :-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 13:50   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
alså nu hænger praktik pladser ikke på træer.og du får jo aligevel din revalidenring ydelse ellerh avd den hedder og det vil du jo også få under uddanelsen.hvis jeg forstår revalidering rigtigt .jeg har næsten altid haft held med at få maxx 14 dage ulønnet for osm jeg siger tager ikke en måned at finde ud af om jeg kan sammen med de folk osv .men siger du abre jeg vil ikke næsgter osv så får du problmer
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 15:12   #6
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Kan godt se, at man skal prøve tingene inden man beslutter sig..
Er nok særlig angst for nye ting.. Og har et stort behov for at tænke, kan gruble over ting i meget meget lang tid inden det kommer ud.. Hader kontakt til andre via møder og telefon osv..
Har nu forslået en kortere tid.. Jeg skulle tænke over det (tykke på det, som hun sagde), for mig betyder det, tænk ikk på andet og frygt.
Hvis man snakker arbejdstider, er det så realistisk hvis man foreslår 5 timer istedet for 6,5 time om dagen. Burde en arbejdsgiver ikke kunne danne et indtryk af et menneske med 5 timer om dagen i f.eks. 14 dage?
Er godt klar over, at hvis jeg starter "rigtigt" skal timerne op. Men har ikke været på arbejdsmarkedet i godt 5 år, og aldrig været på arbejdsmarkedet i mere end 1 måned ad gangen. Og da denne brance (køkken) er en hård brance vil jeg også gerne kunne holde mere end 1 måned, hvis jeg er helt kørt ned på 33 timer om ugen i de uger.

Det virkede meget, som man lige tager en i praktik.. Gratis arbejdskraft, og så lægger vi vægt på ordet ulønnet.. Har fået meddelt, at jeg mener, at andre, der får en elevplads ikke skal komme i praktik inden der træffes en beslutning. Føler mig som anden rangs.
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 16:40   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu kan man få mange hjælpe midler som kok/i køkken arbejde selv i køkken.flexjob op til 20 timer ergodt nok ligept på ledighed ydelse efter 3 år samme sted og det er emd at høre efter ens krop tage pauser osv osv osv hvis jeg forstår det rigtigt
Citat:
Er godt klar over, at hvis jeg starter "rigtigt" skal timerne op. Men har ikke været på arbejdsmarkedet i godt 5 år,
så er det derfor du skal prøves af først i praktik

Sidst redigeret af superkok; 25-01-2010 kl. 17:11.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:03   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Når du er under revalidering, så SKAL der være en jobplan, og denne jobplan SKAL justeres løbende.

Så hvis du mener, at du ikke kan magte det sted, så skal din ressourceprofil OG din jobplan tilpasses.

Og det er kommunens ansvar under den løbende opfølgning at justere begge dele.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik Flexibel Spørgsmål ang fleksjob 15 23-03-2013 23:42
praktik laila65 Alt det andet 10 22-03-2013 22:36
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54
Min praktik jeanettess Spørgsmål ang fleksjob 1 01-05-2010 16:29
God praktik, Men......... andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension