K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2009, 16:09   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Afbrydelse af jobplan ved revalidering

Jeg har prøvet at finde mit svar på mit spørgsmål, men det er desværre ikke lykkedes mig, så jeg vil prøve jer kloge mennesker, der måske har prøvet det før..

Jeg er startet på en uddannelse til ernæringsassistent (køkkenassistent) i august i år.. Syntes dog ikke, at det passer med hvad jeg kan magte..
Jeg har nu været i praktik i en uge, og måtte springe fra praktikken, da jeg ikke følte mig velkommen og var helt færdig fysisk.

Har stående i mine papirer, at jeg har meget brug for trykhed og ikke må udsættes for stress og angstprovokerende situationer.. Har betydeligt nedsat syn på mit venstre øje og gerne skal veksle mellem at gå, stå og sidde..
Har aldrig været i arbejdsprøvning indenfor dette (eller i noget som helst), og
vidste derfor ikke hvor hårdt det er.

Skal nu til møde hos min sagsbehandler. Kan man afbryde en jobplan og finde en ny uden de stopper udbetalingerne?? Og kan man overhovedet starte en ny jobplan??

Jeg vil så gerne ud på arbejdsmarkedet, men har 40 år til pensionsalderen, så det skal jo helst være noget jeg kan holde til.

Håber der er en, der kan hjælpe lidt
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 17:05   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Jeg har prøvet at finde mit svar på mit spørgsmål, men det er desværre ikke lykkedes mig, så jeg vil prøve jer kloge mennesker, der måske har prøvet det før..

Jeg er startet på en uddannelse til ernæringsassistent (køkkenassistent) i august i år.. Syntes dog ikke, at det passer med hvad jeg kan magte..
Jeg har nu været i praktik i en uge, og måtte springe fra praktikken, da jeg ikke følte mig velkommen og var helt færdig fysisk.

Har stående i mine papirer, at jeg har meget brug for trykhed og ikke må udsættes for stress og angstprovokerende situationer.. Har betydeligt nedsat syn på mit venstre øje og gerne skal veksle mellem at gå, stå og sidde..
Har aldrig været i arbejdsprøvning indenfor dette (eller i noget som helst), og
vidste derfor ikke hvor hårdt det er.

Skal nu til møde hos min sagsbehandler. Kan man afbryde en jobplan og finde en ny uden de stopper udbetalingerne?? Og kan man overhovedet starte en ny jobplan??

Jeg vil så gerne ud på arbejdsmarkedet, men har 40 år til pensionsalderen, så det skal jo helst være noget jeg kan holde til.

Håber der er en, der kan hjælpe lidt
Jeg håber det kan. Der står i loven, at så længe man følger en jobplan, kan man få revalideringsydelse. Samtidig står der også, at afbrydelser er ok, hvis det ikke påvirker målet i jobplanen. Så måske hvis I finder en ny lignende plan, hvor dine skånehensyn bliver taget hensyn til, så tror jeg, det burde kan lade sig gøre.
I må sammen finde ud af, hvad der er bedst for dig. Synes også du har noget at sige til sagen, så du ikke skal udsættes for det samme igen.

Her lidt jeg har fundet:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30304#K6

§ 53. Revalidenden har kun ret til revalideringsydelsen, hvis den pågældende følger jobplanen.

§ 54. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen ved kortvarige afbrydelser i revalideringsforløbet, der ikke har betydning for at gennemføre jobplanen med hensyn til mål og indhold.

§ 55. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen, når den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption efter reglerne i lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:03   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Har nu forgæves forsøgt at finde svaret i godt 14 dage hos gud og hver mand.. Har været de første 5 forskellige jobtings mennesker igennem uden resultat.. Jo, med følelsen af, at de mente, jeg var doven for der var da mange, der har arbejdet 20 år i et køkken..

Må vente til næste uges møde.. Kan bare ikke lide tanken, om at skulle udleverer mig selv for en person jeg aldrig har set eller snakket med.. Er aldrig lykkedes mig at komme igennem på telefon..
Jeg skal undgå prof. kontakt med andre, kunne være jeg skulle blive sagsbehandler i Københavns Kommune..

Men tusind tak for hjælpen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 17:10   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ha-ha Dorthemusen... -sandelig godt de ikke har franarret dig, din sunde humor !!!

Ja, det er nok meget vigtigt, at inddrage sagsbehandleren hvis det går skævt i praktikken, så du ikke opfattes som vrangvillig...

Da jeg mangler noget info omkring *jobplanen*, er det så muligt, at du - med få ord - kan beskrive hvad der står i din/en jobplan, evt. også hvor mange sider den omfatter ?

Og er det nogle færdigtrykte A4 ark, ligesom en ressurceprofil ?
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 22:44   #5
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hej Multe..

Takker for du gider
Jobplanen er på 2 sider, hvor der står, at uddannelsen er fra 2009 til august 2012. Så at jeg skal have en praktikplads efter januar 2010.

Der er lavet en ressurceprofil ved siden af, og en konklusion eller hvad man kalder det, hvor både resurceprofil og lægernes udtalelser står og kommunens udtalelser.

Man står jo meget op og stille, i stramme træsko.. (har både sko og træsko, men efter 4 måneder strammer de stadig sindsygt).. Og har fået ligtorne

Havde regnet med hjælp fra skolen, men min lærer har vist ikke en særlig god hukommelse, så står lige nu lidt alene, så alt hjælp modtages med kyshånd..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 23:22   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu hører køkkenbranchen til blandt de hårdeste kvindefag, så jeg
kan godt forstå det er hårdt.

Du kan prøve at ringe til SR bistand, måske har de de vise ord.

http://www.sr-bistand.dk/
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 00:34   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dorthemusen...

På revalidering får man udgifter betalt, som har med uddannelsen at gøre.

Så du må have fat i kommunen, så du kan gennemføre planen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 17:04   #8
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Zuza:
Ja, er jeg klar over. Har heller ikke selv betalt mit tøj og sko, som er påkrævet, det har kommunen betalt.
Men at skulle holde planen kan jeg ikke med 37 timer om ugen. Vil være den medarbejder, som er for langsom. Og når jeg ikke kan følge med lukker jeg mig inde i mig selv, så har endda ikke fået snakket med nogen om det endnu..

Tanja:
Ja, det er hårdt! Har ikke været i arbejdsprøvning eller arbejdet indenfor køkkenfaget før, så var ikke klar over hvad det indebar, desværre kan jeg sige nu. Kan desværre ikke ringe til SR bistand, da jeg ikke er god til at snakke med andre mennesker (tør ikke, er vel de rette ord)..
Men har kun hørt godt om disse mennesker, så tror de er kloge..

Er der nogen der ved, om arbejdsprøvninger er normale ved revalidering??
/Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 17:10   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal måske have en snak med kommunen og have ændret din jobplan og have opdateret din ressourceprofil.

Kommunen SKAL følge op på, om du kan magte jobplanen/revalideringen.

Og man kan OGSÅ få revalidering på nedsat tid og med et mål som er på fleksjob.

Kommunen vil sikkert prøve at sige andet, men det passer ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 16:51   #10
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Zuza:

Tak for de gode råd

Jeg skal til møde på onsdag, så det vil jeg helt sikkert bringe på banen, endnu engang tak
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Principafgørelse: revalidering - ophør af revalideringsydelse - jobplan - begrundelse gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 21-09-2011 08:09
Revalidering - må anden aktør lave jobplan? Anne Mette Alt det andet 12 27-08-2010 23:02
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension