K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2009, 10:36   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
revalideringsydelser

Har lige et spørgsmål til Jer, der har været gennem en revalidering...

Jeg har fået tilkendt en revalidering til veterinærsygeplejerske, men har problemer med at finde en praktikplads, og har nu fået en plads hos Plan og Handling, som skulle hjælpe mig med at finde en praktikplads eller evt. en ny uddannelse..
Mit spørgsmål er, i dette forløb kan det passe jeg skal leve af en ikke eksisterende kontanthjælp?? Der er ikke lavet en jobplan eller noget andet.. Jo, en resurceprofil.. Blev lidt mobset på damen i telefonen, og fik at vide, at jeg skulle være glad for, at samfundet overhovedet gad hjælpe..
Mener bare, at hvis det er reva teamet som sender mig, skal jeg vel have revalideringsydelse.. Kan kun finde frem til, at man skal have denne jobplan før man kan få det..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 10:53   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Har også været på revalidering. Jeg fik kontanthjælp i starten. Var i noget som hed forrevalidering. Det var først lidt senere, jeg fik revalideringsydelse, måske et halvt år senere eller sådan noget. I forrevalidering var jeg på revacenter. Måske er det hos Plan og Handling, du får en jobplan over, hvad der skal ske, og når planen endelig er gået i gang, vil du sikkert få revalideringsydelse.... Synes du må snakke med dem ude på Plan og Handling om jobplan og revalideringsydelse...

Jeg husker, at i min tid blev der snakket om, mål og hvordan vi kunne nå målet. Hvad jeg ligesom manglede for at komme videre på arbejdsmarkedet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 11:36   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Ja, den kære jobplan... Har aldrig set den og kommunen vil først lave den når det er endelig besluttet hvilken uddannelse jeg skal starte på..
Ydelsesservice mener man sagents kan lave en jobplan nu på reva ydelse og ikke kontanthjælp, men reva teamet er ikke enige... Så endnu i hvert fald 4 måneder med sølle 145 kr i kontanthjælp...
Startede med at søge revalidering i april 2008, så sagde til damen, at nu havde vi haft 1 års jubilærum uden vi var kommet ret længere..

Er mere spændt på hvad de ender med at sende mig ud i.. Og tanken når det hele er slut, og man skal ud og have job.. Uha, tror slet ikke det ender så lykkeligt..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension