K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 08:55   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hehe Razmo

Tak for et dejligt grin sådan en fredag morgen. Ja jeg havde heller ikke ventet andet fra den side. Men endnu egang en bekræftelse på at VKO, nok allerhelst ville se at Danmark droppede al den velfærd, med mindre selvfølgelig det gavner lige netop deres vælgere. Dem der falder udenfor, ja det er bare ærgerligt, men vi har jo mange gode grøftekanter i Danmark hvor de kan leve og bo i, og om vinteren kan de jo trække ind under nogen af vores flotte betonbroer.
Ja sådan føler jeg næsten at de tænker, de ville bare aldrig turde sige det højt.
Velkommen til feudalsamfundet, hurra hurra hurra.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 09:58   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Tak for et dejligt grin sådan en fredag morgen. Ja jeg havde heller ikke ventet andet fra den side. Men endnu egang en bekræftelse på at VKO, nok allerhelst ville se at Danmark droppede al den velfærd, med mindre selvfølgelig det gavner lige netop deres vælgere. Dem der falder udenfor, ja det er bare ærgerligt, men vi har jo mange gode grøftekanter i Danmark hvor de kan leve og bo i, og om vinteren kan de jo trække ind under nogen af vores flotte betonbroer.
Ja sådan føler jeg næsten at de tænker, de ville bare aldrig turde sige det højt.
Velkommen til feudalsamfundet, hurra hurra hurra.



Ragdoll
Da Fogh skrev i sin bog "Lad falde hvad ikke kan stå", så tog jeg det i starten letfældigt, og tænkte at han nok talte om sit "vedhæng", hvilket passede fint med at fruentimmeren jo dansede lystigt med mørklødede mænd i vild med dans og andre sammenhænge... men jeg er blevet klogere, for hvis der er noget der er blevet praktiseret i den danske sociallovgivning efter han kom til, og VKO har sidet med roret, så er det dæleme den sætning.

VKO'ere ser mennesker som døde ting der skal effektiviseres, og hvis de ikke "dur" (og det skal forstås i VKO'eres øjne... DUR), så skal det afvikles.

Jeg tør væde med, at hvis VKO havde muligheden, så ville de afvikle alle de mennesker der får en overførselsindkomst (med undtagelse af hendes højhed selvfølgelig)... vi er ikke mennesker i deres øjne, men blot et tal med negativt fortegn i finansloven.

Nu er sidste udspil (fra DF) at man vil til at give kommunerne BONUS for at stride invandrere ud af landet... og V afviser det slet ikke, men siger blot at "det skal vi lige tale om før vi udtaler os"... jeg er enig i, at invandrere der ikke er integreret kan være et problem, men dette her er simpelthen ULÆKKERT!

Det minder gevaldigt om den politik man har ført overfor andre dele af den sociale lovgivning, hvor man giver kommunerne incitamenter til at kassetænke, og nu skal de altså også kunne kassetænke i udsmidninger af invandrere... flot... gad vide hvor mange der ryger ud af landet på den bekostning, uretsmæssigt.... med ca. 40% ulovligheder lavet ude i kommunerne ifølge sagsbehandlerne selv, så må det siges at sådan en lovgivning vil få umenneskelige konsekvenser.

Og jeg gætter på at norske DF partistøtter fru. Støjberg sikkert støtter op om sådan noget her...

man grimmes efterhånden over at være dansker... man sparker i den grad til alt "der ikke kan stå" i skattelettelsernes navn... fy for h......!

Der er åbenbart ikke plads til skævhed, skønhedsfejl og investering i menneskelig forskellighed i DK... i hvert fald ikke hvis vi skal tro på VKO'erne.

"Ret ryggen! ... på med jakkesættet, fat mappen og på med Fogh masken! ... ellers er det UD!"

Sidst redigeret af Razmo; 11-09-2009 kl. 10:06.
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 10:17   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, sådan føler....

....jeg det også. Det lyder måske paranoidt, men når man gang på gang løber ind i en mur, uanset hvad. Så bliver det vanskeligt ikke at føle sig lidt forfulgt.

Og kommunerne er jo i de sidste år blevet meget gode til at forlægge papirer, og til at få papirer til at forsvinde.

Og åbentbart ikke bare kommunerne men også staten/regeringen, som nu dette lille forsvindingsnummer med et notat der sagde at det uforsvarligt at udlevere fanger til USA, på grund af den tortur de højst sandsynligt ville blive udsat for. Regeringen vidste dette, forsvarsministeren vidste det. Men notatet havde uheldigvis forputtet sig i et forkert arkiv de sidste 7 år. Så fangerne blev udleveret alligevel.

Det er blot et eksempel på hvad der foregår i det danske system hele tiden og hver dag, vi er jo en endeløs række af mennesker der har været udsat for det samme, bare på et personligt plan.
Føj for den lede hankat



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Hvornår træder den nye kontanthjælpsreform i kraft ? Birkes-musen Politik og Samfund 4 04-05-2013 22:34
Ændringer i tilskud til medicin træder i kraft den 4.3.2013 58hb Dit og Dat 7 24-02-2013 00:26
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
Handicap konventionen Kimse Nyt om loven 5 09-05-2009 10:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension