K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2011, 11:25   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Mange tak, det får jeg brug for

Jeg har netop modtaget papirerne til Reva, og jeg behøver blot at underskrive og sende dem tilbage. Der skulle ikke pt være nogen ventetid.

Jeg har næsten 100% sikkert besluttet mig for Reva, og jeg kan også se i det min sb skriver, at praktik er med henblik på ordinær beskæftigelse.
Når du så starter på Reva, så gør dig selv den tjeneste, at bede dem om en kopi af de oplysninger de har modtaget fra din sb.

Dette tænkte jeg ikke selv på da jeg kom på et reva-sted, først længe efter, da jeg bad om aktindsigt, så jeg, at sb havde sat kryds ved "ingen somatiske forhold" .

Da jeg så, efter at være blevet visiteret til fleks, blev sendt til anden aktør bad jeg denne om kopi af de oplysninger han havde modtaget om mig.
Heri kunne jeg konstatere, at en sb for længe siden havde fejlciteret en reumatolog, og denne fejl havde min nye sb så blot kopieret.

Reumatologen havde skrevet "mere end 10 års varende rygsmerter", dette var ændret til "ca. 10 års varende rygsmerter".

Og dér havde jeg lige siddet og fortalt konsulenten, at jeg havde haft rygsmerter i ca. 22 år. Så kunne jeg da bedre forstå hans løftede øjenbryn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:00   #72
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hej Vovse.

Sb har skam sendt henvisningen til RevaHuset med
(godt nok ikke lægeoplysninger og ressourceprofil), men jeg har jo heller ikke tilmeldt mig endnu.

Sb skriver at formålet er en beskrivelse og vurdering af effektiv arbejdstid inden for arbejdsopgaver, der må forventes at kunne sidestilles med ordinært arbejde og hvor alle skånehensyn er tilgodeset.

Der står også at jeg er en personkreds 5 (måske det samme som match 5)
Dette betyder åbenbart begrænset erhvervsevne AKL. kap.6/LAB § 2.4., som om alle ved hvad det betyder! hehe, jo så står der også forrerevalidender kontanthj.

Mange tak for de gode råd, jeg er virkelig taknemmelig
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 15:22   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Hej Vovse.

Sb har skam sendt henvisningen til RevaHuset med
Det lyder godt, men jeg ville nok alligevel bede dem på RevaHuset om at se hvad de har modtaget.

En eller anden grad af paranoia har man vel lov at ha' efter 15 år i systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 23:44   #74
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal blot be om specifikt sagsbehandler opremse dine skånebehov skriftlig!

Du skriver derfor, hurtigst mulig, mail eller brev, om dette. (husk ikke telefon eller andet, da det er vigtig dokumentation i din sag).
Husk at be om også at få det indføjet i henvisningen;

Dette har 2 formål;
1. At der efterfølgende IKKE hersker tvivl om, at dine skånebehov ikke bliver tilgodeset.
2. At du kan bruge dette, som argument, i din aktuelle fleksjob sag, da de ikke mener at de jo var tilgodeset. Ergo er/bliver det et spændende svar!!

PS sørg for at reva får dels lægepapir dels ressourceprofil, inden opstart.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 11:02   #75
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Mange tak for svar begge to

Jeg vil prøve at skrive til sb om at få skånehensynene præcist beskrevet i henvisningen. Jeg er også meget spændt på hvad der kommer ud af det, det er jo lige præcis det som vi ikke har kunne få fleksteamet til at præcisere

Skal jeg selv skrive hvad jeg mener mine skånehensyn er, eller skal jeg lade sb om det?

marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 11:28   #76
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg synes det er fint, du selv skriver dine skånebehov ned, du kender jo digselv bedst :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 12:36   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Skal jeg selv skrive hvad jeg mener mine skånehensyn er, eller skal jeg lade sb om det?

marian
Du kan jo afvente svar fra sb, og så se, om listen er fyldestgørende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 00:26   #78
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, du skal endelig ikke give dem nogle ider.

De har givet dig afslag på fleks, fordi dine skånebehov ikke var opfyldt, ergo må de også kunne præcisere hvilke skånebehov du har.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 08:51   #79
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Jeg har afsendt mail til sb i går, og har ikke selv skrevet noget om min egen mening om skånebehov men bedt sb om at anføre i henvisningen, hvilke der er behov for at blive afklaret yderligere - er selv meget spændt


marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 09:33   #80
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Jeg opgiver snart...!!!

Så var der svar fra sb, det blev jeg ikke meget klogere af!

Sb skriver at alle oplysniger om skånebehov, allerede fremgår af ressourceprofilen og sociallægeerklæring, og at det bliver fremsendt til RevaHuset og at det plejer at fungere!

Nu har jeg skrevet tilbage at jeg ikke "fatter en brik", og medmindre der er nye oplysninger jeg ikke har set, så er der, i mine tidligere arbejdsprøvninger, allerede taget hensyn for alle de anførte skånehensyn - også ifølge min indstilling til fleksteamet -.

Jeg beder IGEN om at få oplyst PRÆCIST hvilke nye skånebehov, der skal tages højde for, da der ellers INTET nyt vil fremgå til fleksteamet

Jeg tror simpelthen ikke at hun kan svare, og det har fleksteamet jo heller ikke kunnet/villet indtil nu.

Sb svarer også på mit spørgsmål om opholdets varinghed, at jeg ikke skal forvente at det kan klares på 1 måned, så ved jeg ikke helt hvad kortere varighed er!


marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension