K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2009, 23:26   #21
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ved sku ikke om de unge er værre herude i odsherred.. men jeg kan genkende mig selv og mine teenagere i den historie her..
ungdomsboliger er der ikke mange af.. ved ikke om der er nogen der hvor sparkongefre kommer fra.. men jeg ved at der er 4 i vores nærmeste by og 4 i en lidt længere fra os..
det er ualmindeligt svært at komme igang med uddannelse herude, der er megalangt til alt.. og det tager en krig med offentlige...
kommunen hm... de gider nok ikke hjælpe.. og hvis ikke sparkongefres datter kommer igang med uddannelse når hun er over 18 så får hun et uddannelsespålæg.. så mit råd, er at datteren virkelig tænker over hvad hun vil, og får sig en egen bolig.. kontanthjælpen er lav ligesom su som hjemmeboende..

alle de der gode doktor phil råd, er ikke altid sådan at anvende.. til trods for lysten og gode intentioner..

men jeg kan personligt sige, at tingene vender og de kære unger finder ud af det med tiden.. alt er ikke håbløst selvom det føleses sådan.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:00   #22
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
tak for al respons god som dårlig.
jeg ved godt at der skal 2 til at fejle. og det er nok også rigtigt at jeg ikke er tolerant nok. men nu er jeg nød til at ridse nogen ting op.
Torsdag hvor hun gik i vrede: jeg vidste at hun var hos sin far for det er hun tit i flere dage.
i vores familie har vi aldrig brugt kram . kun rosende ord. og jeg roser hende også i hendes påhør.
Hun er en superkok. og det lægger jeg ikke skjul på, men har ikke råd til at spise efter hendes ønsker.
Hun går i gymnasiet ( klarer sig ikke så godt ) men er super dygtig til sit fritidsjob.( Brugsen på 3.år ) har ogs snakket med hende om, at hun ikke skal føle sig presset til gymnasiet, for så hellere et job/uddannelse i forretning. som hun er god til. end få 3 år med nederlag istedet for sejre.
Og med hensyn til at flytte hjemmefra, så er det et ønske hun selv har. så jeg ville bare se om kommunen kunne hjælpe økonomisk.

så det var lidt facts. og jeg konkurerer ikke med hendes far. og kan også forstå at hun bruger det som et fristed.

jeg giver jer alle ret i jeres holdninger/meninger. for jeg har selv kunnet se de samme fejl hos mig, som i også påtaler. men jeg orker ikke at ændre det.

sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:38   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, det er svært at være menneske og endnu sværere at være teenager på vej til at frigøre sig totalt af navlestrengen!

Vi er kun mennesker og man kan ikke lave om på sig selv men man kan være bevist om nogle ting -og lige præcis dét tror jeg er det magiske ord i det hele samt respekten for hinanden.

Kort og godt, i går hinanden på nerverne, længere er den ikke.
Hm, har du egentlig tænkt på at din datter og dig måske ligner hinanden så meget at i ikke kan leve sammen lige pt?

Dette sir jeg fordi da jeg "opdagede" at det nok var sådan det hang sammen for min mor og mig ja, så blev vores forhold helt anderledes og tåleligt
Det var faktisk min dejlige mand der sagde de magiske ord for jeg havde overhovedet ikke set det sådan!

Prøv engang at sige til hende direkte: ja, du er en tro kopi af mig -og se hvad der sker.
-MEN når det så er sagt, ja, så skal du også være villig til fortsat at tage imod og række ud, for det er din pligt som mor og det er jeg sikker på du godt ved

Hm, ville nogen gange ønske at jeg havde en datter som din for hun forstår at lukke op for posen modsat vores.
Har direkte sagt til vores datter at vi kunne ønske os at du gjorde oprør, smed m tallerknerne ja, hvad som helst så vi kunne se og føle at du er ganske "normal" -hvis du forstår
Vores datter er den type som ikke vil være til besvær og vender det indad, når noget går hende på og tro mig, jeg ville 1000 gange heller ha´at hun reagerede udadvendt -for så kunne vi da se og mærke at der er noget galt.

En klog kone sagde engang til mig: du kan ikke selv give hvad du aldrig selv har modtaget!
-og det må jeg sande er ganske kloge ord!

Pas på hinanden, elsk betingelsesløst men stil også kærlige krav til hinanden.

Håber i finder en løsning for fremtiden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:44   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Måske har du brug for at snakke med andre om dine problemer, da du
skriver at din datter er ved at køre dig ned psykisk, og du nævner mord/
selvmord, måske bunder det ikke så dybt, det håber jeg ikke, men har
du brug for rådgivning kan du kontakte SIND, det er gratis og foregår
anonymt.

http://www.sind.dk/raadgivninger.6
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 11:56   #25
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej buster.

du kan tro at jeg ved at mig og min datter er som to alen ud af et stykke.
og jeg ved også at det er et kæmpe problem. vi er lige stædige, der er ingen af os der vil gi sig, og den der først kommer med en fremstrakt hånd, kan næsten være sikker på at blive afvist. vi er begge klar over det og kede af det. men det er sgu svært at lave om på sin natur.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:36   #26
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du skriver herind, fordi du gerne vil have lavet om på din datter, du
vedkender dig at du har nogle fejl, du burde ændre, men det orker du
ikke?

Når ikke du magter at ændre dig, hvordan tror du så du kan ændre din datter.

Du er den voksne, du burde ikke være så egoistisk, at du ikke kan række
din datter hånden, også selvom du skulle blive afvist masser af gange.

Det er ingen leg det her, det handler om din datters fremtid, og du står med
magten i din hånd, hvis du ikke engang kan ændre dig for din datters skyld,
ja, så tvivler jeg på, at du overhovet elsker hende og vil hende det bedste,
og så er det nok det bedste, at hun kommer så langt væk fra dig som muligt.

Alle kan ændre sig, hvis man ellers har viljen til det, det første du kan gøre
er at tænke før du taler, hvis din vilje betyder mere for dig, end din datters
lykke gør, hvor er vi så henne, sølle din datter, jeg føler virkelig med hende.

Sidst redigeret af Tanja; 01-12-2009 kl. 13:38.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:50   #27
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Du skriver herind, fordi du gerne vil have lavet om på din datter, du
vedkender dig at du har nogle fejl, du burde ændre, men det orker du
ikke?

Når ikke du magter at ændre dig, hvordan tror du så du kan ændre din datter.

Du er den voksne, du burde ikke være så egoistisk, at du ikke kan række
din datter hånden, også selvom du skulle blive afvist masser af gange.

Det er ingen leg det her, det handler om din datters fremtid, og du står med
magten i din hånd, hvis du ikke engang kan ændre dig for din datters skyld,
ja, så tvivler jeg på, at du overhovet elsker hende og vil hende det bedste,
og så er det nok det bedste, at hun kommer så langt væk fra dig som muligt.

Alle kan ændre sig, hvis man ellers har viljen til det, det første du kan gøre
er at tænke før du taler, hvis din vilje betyder mere for dig, end din datters
lykke gør, hvor er vi så henne, sølle din datter, jeg føler virkelig med hende.
Jeg blev da ret chokeret da jeg læste du ikke orkede at ændre dig, det kan du da ikke mene seriøst ? Du har valgt at få din datter, det ikke hende der har valgt at komme til verden , derfor er det da dit ansvar at sørge for hun får et så godt liv som muligt, at du elsker og respekterer hende ubetinget..
Pigebarnet har så meget brug for hjælp til at ændre adfærd (man koder jo sine forældres adfærd) og DU er altså den der skal vise hende vejen.. om du orker eller ej
Teenage børn er bare besværlige, det en del af udviklingen og derfor må man som den voksne bare være der når de har brug for det.. Held og lykke til tøsen, hun har virkelig brug for det
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 14:28   #28
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej Tanja.

det er sgu farligt at skrive når man har svært ved at formulere sine tanker/følelser. for når jeg læser det jeg har skrevet. står der jo ikke det som der var meningen ( lyder lidt sygt ) det jeg ikke orker er den uundgåelige kamp, hvis vi skal ændre noget. så hellere lade det gå som det plejer. med gode og dårlige perioder. håber ikke at alle tror at jeg er et " monster " for det er jeg ikke. men selv for en teenager skal der være spilleregler som skal følges, det må vi andre jo også. de er lavet i fællesskab.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 14:35   #29
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
hej Tanja.

det er sgu farligt at skrive når man har svært ved at formulere sine tanker/følelser. for når jeg læser det jeg har skrevet. står der jo ikke det som der var meningen ( lyder lidt sygt ) det jeg ikke orker er den uundgåelige kamp, hvis vi skal ændre noget. så hellere lade det gå som det plejer. med gode og dårlige perioder. håber ikke at alle tror at jeg er et " monster " for det er jeg ikke. men selv for en teenager skal der være spilleregler som skal følges, det må vi andre jo også. de er lavet i fællesskab.
Jeg referer bare til hvad du har skrevet indtil nu, tror ikke du er noget monster men jeg syntes bare der er nogle ting du burde ændre ved.. Hvis jeg har misforstået dit budskab må du lige få skrevet lidt mere detaljeret så man måske bedre kan sætte sig ind i situationen
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 14:56   #30
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg syntes I er lidt hårde ved sparkongefre..

måske fordi det er noget som også er tæt på min virkelighed..

hvis ikke sparkongefre,ville sin datter det bedste, og elsker hende. så havde hun slet ikke skrevet om det herinde.

Der er jo mange ting som er med til at gøre livet svært og noget sværere for andre.

Det er altså lidt overdrevet eller skal jeg sige hårdt og tarveligt at sidde her bag jeres skærme og sige til sparkongefre at hun er en ringe mor og stakkels hendes datter.

Hvis I selv har store teenagebørn, samværsbørn, børn som af en eller anden årsag falder lidt skævt ind, så skal I ikke bilde mig ind at I aldrig har ønsket dem hen hvor peberet gror.. sådan for en kort bemærkning.

I må huske på, at det er svært at vide alt om en bruger herinde, trods det at brugeren er meget åben og at det skrevne sprog kan læses på mange måder af os som læser.

Hvis det var mig, så var jeg blevet meget ked af det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension