K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 13:26   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er noget hø hvis sdp. ryger.

Der vel stadig mulighed for forlængelse.

Enten nr. 3 eller 4. Lidt to modsætninger dog.

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

I ht. forlængelse efter nr. 3 garanteres det at du efter endt behandling ved smerteklinikken senest efter 2 x 52 uger kan returnere på arbejdsmarkedet.

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Nr. 4 kan bruges hvis det lægeligt forefindes at du aldrig vil være i stand til igen at returnere på det ordinære arbejdsmarked, men altså skal afklares mod fleks eller pension. Dog skal dette kunne afgøres efter 26 uger. Hvor lang tid tager opholdet på smerteklinikken.

Giv ikke op, men husk din læge kender ikke noget til sdp. loven, det er ikke nok "bare" at være syg, men forlængelses muligheder bør være til stede vil jeg mene.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 23:12   #22
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Ja det er noget rigtig hø at ryge på kh, Jeg ved ikke helt med det smertetacklingskursus, men har læst om et der varer 16 uger, og hun snakkede inden hendes nye ide om at ville forlænge mine sygedagpenge med 39 uger, så jeg vil jo mene jeg godt kan nå både det og arbejdsprøvning, jeg har faktisk selv fundet et sted der gerne vil have mig, men kan ikke få lov at begynde nu

Ved endnu ikke hvad der skal ske, men sb syntes at jeg skal fortsætte hos job. dk, selvom det slet ikke er relevant for mig, og jo også er for tidligt til arbejdsprøvning nu hvor min tilstand pludselig ikke er stationær mere, ( hvor mange pludselige ideer, som hun sleeeet ikke har tænkt på mon der dukker op ) før smertekursus er overstået
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 07:34   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er fordi hun ikke kan sende dig i endnu en arbejdsprøvning og dermed forlænge dig iht. §27 stk. 1 nr. 2 som netop er på 39 uger:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger

Sygedagpenge kan umiddelbart kun forlænges når en lidelser er stationære....

Prøv af tale med hende om nr. 3 og nr. 4 som jeg pegede på, det lader jo til at hun gerne vil finde en forlængelsesmulighed.

At du fortsætter på job.dk er jo noget du også kan blive ved med under kh. og fortsætte afklaring der, men gå efter sdp. forlængelse. Har du talt med hende om §27 og de forskellige punkter?? 3 og 4 kunne være en mulighed selvom du ikke er stationær. Hun skal undersøge dette med dine læger og smertetacklings centeret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 10:48   #24
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg var tilknyttet smerteklinik i 9 mdr og jeg var absolut ikke fredet!!! de dage jeg ikke var afsted på klinikken skulle jeg møde op i min arbejdsprøvning..... Det resulterede så i at jeg efter 6 mdr, hvor jeg 2 dage om ugen var på klinik og 3 dge om ugen skulle arbejde 3 timer pr dag ( hvilket max blev til 2 dage) så sygemeldte læge og psykolog mig fuldt. Simpelthen fordi min krop slet ikke kunne klare det pres....Jeg fik mere og mere medicin og kunne slet ingenting når jeg var færdig på arbejdspladsen - direkte hjem og sove og ligge på langs resten af dagen....
Og så blev jeg ellers indkaldt til samtale, for nu var det pludseligt drejet om til at det vr psykisk jeg ikke kunne klare mit arbejde....Hvilket blev tilbagevist med det samme af både læge og psykolog....

Men mine sygedagpenge røg, selvom jeg ikke var færdig udredt på klinikken.....Spurgte så indtil hvad de ville have gjort hvis jeg ikke selv havde fået lavet en henvisning til klinikken, men havde gået i arbejsprøvning uden at der var blevet et på min medicin...Ja så ville jeg ryge af alligevel fordi der stadig var behandlingsmuligheder....
Det kostede mig 1 år uden indtægt, da jeg er gift....

I det år skulle jeg hele tiden selv være meget insisterende overfor kommunen, ellers skete der ikke en dyt... Kom i arbejdsprøvning igen da jeg var færdig på klinikken. Holdt i godt en måned på max 3 x 2 timer om ugen. Så stoppede sb selv arbejdsprøvningen. Resten af det år gik med at vente på t sb fik taget sig sammen og rettet i ressourceprofil, fik hentet en generel helbredsattest fra lægen, og fik skrevet alle papirerne iforhold til at søge fp. Tror måske jeg var den første hun hr skullet få den vej, for lt hvd hun skrev var så fuld f fejl, at det flere gange blev sendt tilbage til uddybning fra de forskellige udvalg. + at det var så smækfuldt af fejl som vi hele tiden skulle modbevise - virkeligt opslidende....men skal ikke klage her bagefter - min fp gik igennem efter kun 1 år uden indtægt - mange sidder der jo i årevis...
Men det jeg ville var bare at fortælle at det ikke er nogen selvfølge at man bliver forlænget bare fordi man skal på smertetaklingsforløb - desværre

Samtidig vil jeg lige fortælle at på den smerteklinik jeg var på, gjorde de meget ud f t pointere overfor kommunen, at det de lavede ikke havde nogen direkte effekt på min arbejdsevne, men kun handlede om at smertedække og forbedre livskvalitet....måske du skal bede sb om at uddybe, om hun virkelig mener, det har nogen effekt på arbejdsevnen at du kommer på det kursus....og også gå lægen på klingen om dette - for hvis han også kun ser det som hjælp til bedre livskvalitet, så skal hun sørge for at få det med i hendes svar til sb - for så er det vel ikke en "behandlingsmulighed" i forhold til afklarelse f arbejdsevne....

Undskyld det blev så langt....bare nogle strøtanker....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:43   #25
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Takker for jeres svar, der er gode ting imellem som jeg skal forelægge sb jeg tror det er et smertetacklingskursus hun vil have mig på og ikke smerteklinik, er der nogen der har prøvet det? Hvor lang tid tager det, hvor tit skal man møde der og med hvilket resultat?
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 07:56   #26
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har været på et smerte kursus hos falk care det var 4 gange af 3 timer, de var utrolig søde, vi lærte, at stresse af, afslapnings øvelser og en del om ens holdning og så lærte jeg at acepterer, at jeg ikke havde de resurser som alle andre har så det var et kort om lærerigt ophold..
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 22:12   #27
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Ja så blev det understreget for sb at mine børn ikke har noget med min arbejdsevne at gøre Og lægen har nu henvist mig til smerteklinik hvor jeg så efter sb mening skal omvisiteres til et sted der hedder Allevia, og jeg har snakket med Allevia som slet ikke kunne sig hvor lang tid mit forløb hos dem vil vare, så regner ikke med at få forlænget mine sygedagpenge, da min sb jo vil have af vide hvor lang tid det vil tage, så jeg både kan nå det og arbejdsprøvning inden for 39 uger.... Øv hvor træls
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 10:44   #28
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Er nu blevet henvist til Give smerteklinik, pyh det er langt væk...
Jeg er stoppet ved job.dk, da jeg så først skal have overstået smerte forløbet, og derefter i arbejdsprøvning, så praktikpladsen som jeg har fundet må vente, (de må da syntes det er mystisk), nå men heldigvis ikke mere job.dk for der havde jeg da virkelig ikke noget at lave.

Er der nogen der har været på Give smerteklinik eller Allevia i Århus?
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 11:08   #29
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Culotten Se meddelelser
Er nu blevet henvist til Give smerteklinik, pyh det er langt væk...
Jeg er stoppet ved job.dk, da jeg så først skal have overstået smerte forløbet, og derefter i arbejdsprøvning, så praktikpladsen som jeg har fundet må vente, (de må da syntes det er mystisk), nå men heldigvis ikke mere job.dk for der havde jeg da virkelig ikke noget at lave.

Er der nogen der har været på Give smerteklinik eller Allevia i Århus?
Jeg har været i Give. Rigtig søde mennesker hele veje rundt.
De kunne desværre ikke hjælpe mig. De prøvede ellers meget. Men uden resultat.
Håber du får et brugbart resultat med dig hjem
__________________
~ MOR ~
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 23:09   #30
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Hvor lang tid var dit forløb hos Give smerteklinik? Træls du ikke fik noget ud af det, er spændt på hvad det går ud på
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension