K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2007, 10:59   #1
annettemus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
annettemus er ny på vejen
Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Hej allesammen

Jeg er ny her på siden og synes det er rigtig godt der er et sted man kan snakke med nogle der er i samme situation som en selv.

Jeg får afklaring på om jeg kan få flexjob på torsdag, jeg har været igennem det hele og mine sygedagpenge løber ud efter at været blevet forlænget 2 x 13 uger den 1 juli., så de når lige at afklare min sag inden jeg ikke har krav på sygedagpenge mere.
Jeg har flere forskellige lægers udtagelse på at min situation ikke bliver bedre og det bedste vil være flexjob.
Jeg er meget bange for jeg ikke får det og tænker hele tiden på hvad skal ske hvis jeg får afslag. Jeg har jo flere udtagelser der siger jeg er for syg til at raskmelde mig så hvad gør jeg så ?
Jeg kan ikke få mere sygedagpenge mens jeg ville anke og kontanthjælp kan jeg ikke få da min mand har job.
Er der nogle der har prøvet at anke og hvad gjorde I?

vh nette
annettemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2007, 15:42   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Du skal anke sagen hvis du får afslag og så længe sagen kører har du ret til sygedagpenge mener jeg. ...prøv at læse her...

http://kortlink.dk/3y46

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 19:35   #3
annettemus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
annettemus er ny på vejen
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Hej Stella

Tak for dit svar jeg vil vente til torsdag og se hvad de siger, ellers må jeg anke
annettemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 20:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

anettemus

Held og lykke på torsdag vi er ihvertfald 800 her der krydser finger for dig, og de tanker du går og tumler med det er noget der sker for os alle

Selv den med den mest oplagte sag vil frygte en afgørelse ene og alene pga uvisheden for ens fremtid
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2007, 14:52   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Hej annettemus

Er spændt på, om du har hørt noget.

Har du det?

Der er muligvis en chance for forlængelse, hvis du stadig er under lægebehandling. Er du det?

Vores beskæftigelsesminister mener jo, at kommunerne SKAL afklare forsørgelsesgrundlaget, INDEN sygedagpengene udløber.

Du får under alle omstændigheder svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet, hvis kommunen IKKE hjælper dig. Og det skal den.

Får du tilkendt fleksjob, får du ledighedsydelse.

Når du at komme på kontanthjælp, INDEN de får tilkendt dig fleksjob, får du noget, der hedder særlig ydelse, fordi du er gift.

Får du IKKE fleksjob, skal kommunen skrive, hvad du så skal.
Evt. revalidering. Revalidering er dagpengesats.

Skriv endelig igen. Gerne med paragraffer og begrundelser fra kommunens breve, så er det nemmere at hjælpe dig, hvis du vil anke.

Eller har du anket?

Har du hørt noget fra kommunen osv.?

Held og lykkeB)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 14:59   #6
annettemus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
annettemus er ny på vejen
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Hej Zuza

Tak for din hilsen

Jeg fik afslag :| men min fagforening anbefaler mig at anke så det skal jeg igang med her iaften .
Det er rigitg svært jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det.
Nå men jeg kigger lidt herinde om jeg kan få nogle gode ideer.
Det fylder så meget jeg synes det hele er en kamp og få papirer udleveret, ja bare at få en sagsbehandler i telefonen er svært.

Hilsen
Annettemus
annettemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 15:11   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

hej annettemus
Det var synd...men der er stadig håb og du har fagforeningen med og de kan hjælpe dig med at skrive anke...hvad er begrundelsen for afslaget ?
kommunen skal skrive en grund og hvad der så skal ske for dig....op med modet selv om jeg godt ved det er lettere sagt end gjort :|

og vent lige til andre kommer og svarer på hvordan man anker...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 15:20   #8
annettemus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
annettemus er ny på vejen
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Hej Stella
Begrundelsen er at jeg ikke er blevet arbejdsprøvet i et ufaglært arbejde med skånehensyn så det skal jeg i arbejdsprøvning i nu, jeg har svært ved at se logikken i det da jeg jo har fået afslag på flexjob.
annettemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 15:25   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

Det lyder meget mærkeligt ???? jeg kan ikke se logikken i det heller ???

jeg har aldrig hørt sådan en begrundelse...der skal stå noget mere om hvad for en branche og ...JAMEN DU HAR DA VÆRET I ARBEJDSPRØVNING IKKE ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 15:53   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad gør jeg hvis jeg får afslag

jeg har tænkt over den begrundelse du har fået og det lyder jo helt idiotisk....fordi det er dig der der ved i hvilken branche du kan arbejde og må ha været i arbejdsprøvning allerede...så jeg fatter ikke hvad de mener med den begrundelse og at du skal ud I en anden arbejdsprøvning igen er da en ommer når de har givet afslag... ?
Er der andre der har det på samme måde som mig...?

Først syntes jeg du skal anke sagen og vente på afgørelsen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
hvad nu hvis?? nielsen17 Alt det andet 2 18-01-2013 09:06
hva gør man hvis man får afslag på fp og ikke kan arbejde Zara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-11-2011 00:30
Mister man sin ledighedsydelse hvis man får afslag på fleks Hejdien At søge førtidspension 48 22-03-2010 10:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension