K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 20:14   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Presse med timerne

Hej

Jeg er i arbejdspøvning vedr.Flexjob. afklaring af mine arbejdsevne og effektiv arbejde.

indtil nu har jeg arbejdet 3 timer om dagen med extra pauser men magter ikke mere. mit hoved og mit krop kan ikke klare mere .
jeg blive fortræt kan ikke koncetrere mig osv... ( det kommer alt fra psykisk side)

min sagsbehandler presse mig at jeg skal gå op på 4 timer med extra pauser eller jeg kan ikke blive visiteret til flexjob på 3 timer..
DET ER RENT PRESSNING.....

Jeg har sagt til ham at jeg holder allerede extra pauser i de 3 timer men uden hjælp og kan ikke presse mig længere op med timerne...

Speciallægeærklering står også 3 timer er nok til mig...


Hvad er jeres råd til mig.....

tak
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:12   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan det du kan, og husk du også har et liv ved siden af.

hvis den .... bliver ved, ber du om, at hun skriver til dig skriftlig ang timer.
Så holder hun nok sin... mund.

Hvis du har 3 timer om dagen, er det jo 15timer pr uge. den er vel god nok til fleksjob.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 23:14   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan det du kan, og husk du også har et liv ved siden af.

hvis den .... bliver ved, ber du om, at hun skriver til dig skriftlig ang timer.
Så holder hun nok sin... mund.

Hvis du har 3 timer om dagen, er det jo 15timer pr uge. den er vel god nok til fleksjob.
VH Popiae

Hej

tak for svaret. ja jeg arbejder 15 timer om ugen inkl pauser...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 00:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du sender noget ala det her til din sagsbehandler.


Citat:
Til (sagsbehandlers navn)

Du sagde til mig (skriv dato) at du forventede at jeg kom op på 4 timer om dagen, evt med flere timer, som jeg allerede oplyste dig om på det tidspunkt vi snakkede sammen, så er jeg nu på tre timer om dagen og har mere end svært ved at klare det.

Derfor kan jeg slet ikke se mig selv komme op på de fire timer, som jeg forstod dig så var der ikke mulighed for at jeg blev visiteret til fleks hvis ikke jeg kom op på de fire timer.

Dette vil jeg godt have bekræftet fra dig er rigtig forstået af mig ?
Hvis du stadig mener at jeg skal op på fire timer for at komme i betragtning til fleks visitation vil jeg meget gerne have at du påpeger hvor i lovgivningen dette fremkommer.

Jeg føler mig enormt presset af dig og det gør hele situation endnu svære for mig, og derfor vil jeg nu bede om at sådanne oplysninger fra dig til mig kommer på skrift og ikke i samtale da jeg har brug for at konsultere andre omkring disse ting da jeg ikke magter at stå alene med det.

Jeg ser frem til svar på denne skrivelse og gør opmærksom på at jeg ønsker den lagt i min sag.

Jeg vil også oplyse om at jeg ønsker at gå op i tid og hvis jeg kunne fire timer skulle jeg være den første til at få det sat op, men jeg magter det ikke og kan ikke se hvordan jeg skulle kunne komme derop , allerede som det er nu er det mere end svært for mig at få det til at hænge sammen med arbejde og hjemmeliv, derfor denne skrivelse

Med venlig hilsen
(dit navn og cpr nummer osv )
Sådanne skrivelser plejer at kunne få dem til at beherske sig og se lidt mere realistisk på tingene ...
Men du skal også vide at selv om din speciallæge siger til dig at det er 15 timer så skal man jo se om man kan få dig højre op, men det er vigtigt at du lytter til de signaler din krop sender og jeg håber du skriver jobdagbog ?


Du skal nok lige rette i den skrivelse jeg har lavet her så den passer til dig , kender ikke din sag så godt ..

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 07:59   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du sender noget ala det her til din sagsbehandler.




Sådanne skrivelser plejer at kunne få dem til at beherske sig og se lidt mere realistisk på tingene ...
Men du skal også vide at selv om din speciallæge siger til dig at det er 15 timer så skal man jo se om man kan få dig højre op, men det er vigtigt at du lytter til de signaler din krop sender og jeg håber du skriver jobdagbog ?


Du skal nok lige rette i den skrivelse jeg har lavet her så den passer til dig , kender ikke din sag så godt ..

MVH
Hejdien

hej

mange tak for dit svar..

jeg var allerede i andre 3 prøvninger hvor vi også prøvede med 4 timer men jeg kunne ikke magte den.. så han presse mig igen..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 09:52   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Måske kommunen trækker pauserne fra de 3 timer du arbejder/er der, holder du f.x pause i sammenlagt en time eller mere, så er din arbejdstid jo 2 timer eller mindre. Forholder det sig sådan, så er din ugentlige effektive arbejdstid "kun" 10 timer eller mindre - umiddelbart alt for lidt til at tilkende et fleksjob.

Måske kommunen tænker sådan, for man må gerne være en hel arbejdsdag (7-8 timer) om at yde 3 timers effektiv arbejde, hvis skånebehovet er mange og lange pauser.

Men når du har det så dårligt, og skal holde alle de ekstra pauser, bare for at kunne magte at være der 3 timer, så bør kommunen jo kigge på om det ikke burde være førtidspension til dig.

Min egen kommune i sin tid, så kun på/regnede med de effektive timer, og ikke timerne jeg sammenlagt var i min arbejdsprøvning.

Noget tyder på at din kommune gør det samme.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 14:45   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Måske kommunen trækker pauserne fra de 3 timer du arbejder/er der, holder du f.x pause i sammenlagt en time eller mere, så er din arbejdstid jo 2 timer eller mindre. Forholder det sig sådan, så er din ugentlige effektive arbejdstid "kun" 10 timer eller mindre - umiddelbart alt for lidt til at tilkende et fleksjob.

Måske kommunen tænker sådan, for man må gerne være en hel arbejdsdag (7-8 timer) om at yde 3 timers effektiv arbejde, hvis skånebehovet er mange og lange pauser.

Men når du har det så dårligt, og skal holde alle de ekstra pauser, bare for at kunne magte at være der 3 timer, så bør kommunen jo kigge på om det ikke burde være førtidspension til dig.

Min egen kommune i sin tid, så kun på/regnede med de effektive timer, og ikke timerne jeg sammenlagt var i min arbejdsprøvning.

Noget tyder på at din kommune gør det samme.
hej

jeg arbejder 3 timer om dagen og holder kun 20 minutter pauser i de 3 timer. så der er mere end 12 timer effektiv arbejde ..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det betaler sig at presse folk i arbejde. HAR SKAL MAN IKKE BLIVE SYG Larscity Politik og Samfund 0 14-10-2009 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension