K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2013, 00:59   #31
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De kan jo bruge alt som undskyldning....
Ligesom hvis de spørger dig hvad du laver i din fritid er det aldrig et uskyldigt spørgsmål, det bliver skrevet ned også vil der pludselig stå at du kan stå på ski og dyrke bunge jumping hver weekend fordi du var på en tur da du var ung inden du blev syg og det var det du lavede der.......

Eller hvis de spørger dig hvad du kunne tænke dig hvis du slet ikke var syg...
Så står der pludselig i ens sag at man kan alt kontor arbejde fordi man ville have været revisor...

Opfindsomme er de......

Loven skulle virkelig ses efter i sømmene, de burde skulle kunne bevise hvad de påstår ikke den anden vej rundt...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 07:32   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
De kan jo bruge alt som undskyldning....
Ligesom hvis de spørger dig hvad du laver i din fritid er det aldrig et uskyldigt spørgsmål, det bliver skrevet ned også vil der pludselig stå at du kan stå på ski og dyrke bunge jumping hver weekend fordi du var på en tur da du var ung inden du blev syg og det var det du lavede der.......
Jeg plejer gerne at sige, at man behøver jo ikke, at fortælle alt hvad man ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 09:14   #33
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis kommunen nu synes det er sjovt at se på folks feriebilleder, så lad dem dog... jeg har ingen problemer med at kommunen ser min slaskede krop i iført bikini, kørende på en svævebane over en kløft på Madeira.

Måske ville det blot bekræfte min diagnose som bipolar, ja hvem ved.

Kun folk der ikke har rent mel i mosen, bør hidse sig op over kommunens påhit.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:01   #34
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis kommunen nu synes det er sjovt at se på folks feriebilleder, så lad dem dog... jeg har ingen problemer med at kommunen ser min slaskede krop i iført bikini, kørende på en svævebane over en kløft på Madeira.

Måske ville det blot bekræfte min diagnose som bipolar, ja hvem ved.

Kun folk der ikke har rent mel i mosen, bør hidse sig op over kommunens påhit.
Du har ikke på noget tidspunkt overvejet om den tangent, som man her drøner udad er eller kunne udvikle sig til en glidebane?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:15   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er en farlig glidebane....og noget som alle burde hidse sig op over...

Den der...jamen hvis du ikke har noget at skjule såååå.......den holder ikke...

I dag sidder de og kigger på facebook....i morgen har de et system hvor de kan se hvad du laver via dine "dimser"....eller små droner udenfor dit vindue osv osv

Selvfølgelig kan man argumentere at folk bare kan lade være med at skrive om sig selv på facebook....men det næste system kan du måske ikke beskytte sig imod....

Det er og bliver en farlig glidebane når myndighederne begynder at overvåge deres borgere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 23:48   #36
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Åhr et herligt billede jeg fik der....

Ja de må gerne se mine ferie billeder, har ikke holdt ferie i 10 år så de bliver spændende.......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 08:25   #37
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis ens samvitighed er ren, så er det vel ligemeget,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 09:36   #38
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Læger skal tvinges til at indberette patientdata, så alle oplysningerne er samlet et sted, uden hensyntagen til hvem der har adgang til disse oplysninger, det er vel en videre udvikling af dem som siger, at hvis man intet har at skjule kan det jo være lige meget ......... i "gamle" dage havde en læge tavshedspligt, dette er efterhånden en saga blot her i 2013, disse oplysninger gives uden patientens samtykke og uden information omkring dette emne.

Dataoplysningerne repræsenterer desuden en kæmpe kommerciel værdi.

Regionerne ønsker at lagre oplysningerne i en stor fælles national database og herfra kan oplysningerne sælges videre til eksempelvis medicinalfirmaer eller gud ved hvem.

Alt skal samles i et stort nationalt register og næste skridt bliver vel at vores øjne og finger aftryk bliver samlet et eller andet sted i eller udenfor dk, da udviklingen går den vej, tænk bare på, at for at låse en mobil op i fremtiden sætter man lige en finger på skærmen og vupti ens mobil er åben efter at have været låst og den godkender dit fingeraftryk, men hvor mange tænker på at disse finger aftryk skal opbevares et eller andet sted online via nettet og hvem skal eller kan få adgang til disse oplysninger ............... og hvor fedt er det lige, at hvis man har været udsat for incest eksempelvis, at disse oplysninger er tilgængelige for diverse kommercielle grupper og fagfolk der betaler for at få adgang til specifikke oplysninger om ens privat liv, som før i tiden var en sag imellem patient og læge (tavsheds pligten) eksempelvis.

Men igen hvis man ikke har været udsat for noget slemt i livet, så har man jo intet at frygte, hmmmm det holder al så ikke, da en skønne dag kan selv den værste ulykke ramme en på godt og ondt og gad vide hvor mange der så syntes det er ok at disse oplysninger nærmest frit kan hentes af alle uden man personligt har givet samtykke til dette.

Tænk bare på hvad en sagsbehandler i dag kan indhente af oplysninger uden en dommerkendelse ...... tror selv politiet er jaloux her men politiet og kommunen kan jo samarbejde og kommunen kan give oplysninger om en borger ad den vej til politiet, i stedet for at politiet skal gå omkring en dommer da det så pludselig er lige meget om der er rent mel i posen eller ej, det jeg prøver på at sige er, at reglerne i dag ikke beskytter privatlivets fred, da den nærmest med stor hast bliver tromlet over af systemet, da systemet vil have fingrene ned i dejen og følge med i om du opfører dig som systemet siger du skal og gud nåde og trøste dig hvis du kommer til at lave en lille smutter, positiv som negativ.

Man skal beskytte privat livets fred uanset om man har rent mel i posen eller ej, da hvis man gør tingene op, så er det de få der ikke har rent mel i posen, der afgør om vi alle skal have vores private liv gjort til en kommerciel enhed og hvad det har af konsekvenser hvad angår vores liv privat som i fritid.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 19:22   #39
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Skræmmende!

Må tilstå jeg ikke har nærlæst alt (har ikke overskud)

MEN

Jeg synes IKKE det er i orden, at kommuner mener at kunne bruge billeder eller aktivitet fra Facebook som dokumentation for noget som helst!

+ Andre kan have hjulpet med at ligge det ind for vedkommende.

+ Mener de man skal være død, for at modtage pension, siden det at holde en hund i en snor skulle være bevis for noget?

+ synes virkelig ressourcerne i kommunerne kunne bruges langs bedre...

+ syntes det er direkte skræmmende, at der bruges milliarder på at nedgøre, latterliggøre og direkte mistro syge mennesker!! Føj!

+ hvorfor syntes de fleste, at DE ved hvordan naboen har det - uden overhovedet at have spurgt ind til det!


Efterlyser en positivliste over HVAD man må som syg..

...må man smile - eller bliver det betragtet som overskud, der må udnyttes til yderligere trækken langdrag i din sag,
for DU kan da ikke være syg eller ha ondt du smiler jo
- præcis DER syntes jeg samfundet står i dag!!
det er sku' sørgeligt!


værre er det at næsten ingen griber ind eller siger STOP!

Nøj hvor er det et trist samfund vi lever i efterhånden! ØV ØV ØV



Mvh.

Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2013, 19:43   #40
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis ens samvitighed er ren, så er det vel ligemeget,
Når så meget kan overfortolkes og bruges mod dig, har det i høj grad intet at gøre med ren samvittighed.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Ikke rask nok til at være syg momb At søge førtidspension 4 25-03-2011 13:35
Er for rask til at være syg men er for syg til at være rask creek Alt det andet 7 25-11-2010 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension