K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2015, 09:42   #1
Pop81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
Pop81 er ny på vejen
Ankestyrelsen traf afgørelsen, hvad nu?

Ja... Hmm...

Kommunen stoppede mine sygedagpenge i april i år, med begrundelsen, at jeg hverken var helt eller delvist uarbejdsdygtig... Min speciallæge mente dog noget andet. Han skrev bl.a. At jeg har væsentlig og varig nedsat arbejdsevne (netop arbejdsevne og ikke funktionsevne) ...
Ankestyrelsen kom så med deres afgørelse idag... Øv med lort på... Kommunen har ret...
De argumenter jeg brugte i min klage er så de præcis samme argumenter der bruges nu, i kontanthjælpsregi, men med kommunen som afsender... Planen er at jeg på mandag starter op i praktik for for 4. Gang at fastslå mit timetal på 11...

Kontanthjælpsafdelingen har skrevet at jeg ikke vurderes jobparat grundet en væsentlig knæskade og der bør arbejdes mod en fleksjobbevilling... Det dokument sendte jeg til Ankestyrelsen, men det til trods så får "sygedagpengeagdelingen" medhold i at jeg kan stå fuldt til rådighed med skånehensyn og varierende arbejdsstillinger...!
Jeg fatter simpelthen hat af det her...

Min sagsbehandler ved fagforeningen siger at der ikke er mere at gøre! What...?? Er det så bare det...? Ja, eller jeg kan nu sidde med krydsede fingre med håb og ønske om at kontanthjælpsafdelingen nu ikke ændrer mening og flytter mig til gruppen af jobparate, for jeg kan vitterligt ikke klare at arbejde mere end de ca to timer om dagen...!
Hvad fanden stiller jeg så op...? Kassen er Tom, parforholdet hænger i en tynd tråd, banken kan ikke hjælpe så længe jeg er kontanthjælpsmodtager...
Den her afgørelse har så store konsekvenser at jeg slet ikke kan overskue det...
Men jeg skal stadig tage "glad hatten på" for mine børns skyld...

Mit spørgsmål er egentlig om det kan passe at der ikke er mere at gøre...?

Jeg var ved lægen d. 30 oktober hvor det endnu engang blev konstateret at der er knap to millimeter brusk tilbage på knæskallens bagside, så en delprotese kan ikke komme på tale... 1 ud af 5 får så flere smerter ved et sådan indgreb... Og så er jeg kun fra 1981 så de er også meget tilbageholdende med at skifte det da de har rigtig dårlig erfaring med holdbarheden og udskiftningen kommer der også sjældent noget godt ud af,...

Er der nogen der har erfaringer med at skifte/flytte kommune...? Altså kun hvis de nu vælger at sige at en ny praktik er formålsløs...!
Pop81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2015, 09:58   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
tror ikke der er mere at gøre. Det er ikke meningen at man skal være på sygedagpenge når der ikke er mulighed for helbredelse/væsentlig forbedring. Sygedagpenge er groft sagt for mennesker med mulighed for helbredelse eller i tiden hvor det undersøges om det kan blive bedre.

Du har jo papir på at det er væsentligt og varigt nedsat, altså at der ikke er mulighed for helbredelse.
Så er det jo i fx. ressourceforløb, jobafklaringsforløb m.v. det burde fortsætte med en afklaring af hvor mange timer du evt. kan arbejde og hvad dit timetal er.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2015, 10:19   #3
Pop81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
Pop81 er ny på vejen
Men jeg er jo bare ikke kommet ind på det "spor"

Jeg skal jo ifølge kommunens afgørelse i april, stille mig til rådighed for arbejdsmarkedet fuld til, eller hvad jeg nu måtte ønske...!
Tre praktikker viste en arbejdsevne på ca ti timer, hvilket min sagsbehandler tolkede som et VALG fra min side... Jeg valgte kun at møde op de ti timer i snit...!

Så må jeg bare krydse hvad krydses kan for at min nye sagsbehandler ikke læser den afgørelse og vælger at skifte retning til at jeg skal stille mig til rådighed... Men at vi fortsætter planen mod en fleksjobbevilling...
Mit problem er ganske simpelt at jeg KUN har en knæskade... Og ingen er nogensinde blevet tilkendt fleksjob i Jammerbugt kommune på en knæskade alene... Ingen...! Så det er lidt op ad bakke..
Pop81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 09:38   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når fleksbevilling skal vurderes, skal det vurderes bredt. DVS at der måske kan findes fuldtidsarbejde, på et andet område end hidtil!

Hvad siger din fagforening?

Evt kan du klage til OMbudsmanden.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 10:03   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror dit bedste træk nu er at samarbejde med kontanthjælpsafdelingen om en afklaring i forhold til fleksjob.

Men du skal være meget samarbejdsvillig og ikke gå hjem fra praktikken på eget initiativ, men fordi arbejdsgiveren vurderer at du ikke kan mere den dag. DVS hvis du ikke kan stå op fordi dit knæ smerter, så skal du sætte dig ned. Har praktikstedet ikke noget arbejde du kan udføre siddende, skal du i praktik et sted du kan sidde. Men lad det være praktikstedet, der siger at de vurderer de ikke kan bruge dig i mere end x timer om ugen.

Og gå igang med at kigge på muligheder indenfor fag, hvor du ikke skal stå og gå. Det kan være du kan blive revalideret gennem en uddannelse indenfor en siddende branche.

Hvis du vil undersøge dine muligheder for at klage over ikke at være kommet i jobafklaringsforløb skal du til en advokat. Du kan jo prøve at tale med en i gratis retshjælp om dine muligheder.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 22:55   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ankestyrelsen laver sjælden fejl i sagsbehandlinger. Hos styrelsen sidder landets klogeste jurister som lave afgørelser præcis efter reglerne men stadigvæk fejl procent er 3%. Afgørelser kan lyder brutalt men ofte korrekt.
Du kan indbringer styrelsens afgørelse for domstol. Du kan ikke få fri process men kan selv føre din sag hvor du er sagsøger og ankestyrelsen er sagsøgte. Du kan stævne kommune som vidne, du kan også indrage/ indcitere kommune i sagen. Retsafgift er 500 kr.
Jeg har selv prøvet en sag mod politi (politi var sagsøgte) og fik 3000 kr i erstatning
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension