K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2015, 21:40   #1
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Question Frederiksberg kommune - Rehabiliteringsteam

Hej
Er jeg så heldig, at her er nogen, som for nylig har være til møde med rehabiliteringsteamet i Frederiksberg kommune? Sådan inden for de sidste 6 måneders tid?
Jeg skal selv til møde d.8.12.2015 og jeg er ved at skide grønne grise af nervøsitet, selvom min sagsbehandler siger at vi har en stærk sag (håber på fleksjob)

Jeg ville bare høre om jeres oplevelse til mødet. Bare så jeg er lidt forberedt...

Pft. KamB.
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2015, 21:52   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu kommer jeg godt nok fra en anden kommune, men jeg var også virkelig nervøs. Tror at jeg i en måned op til, kørte på minimalt overskud, fordi jeg var så bekymret.
Jeg havde en virkelig sød og dygtig sagsbehandler, så jeg havde tænkt: "det møde kan jeg sagtens klare alene".
Jeg endte med at ringe til en god ven aftenen før, og spurgte om han kunne komme med. Det kunne han heldigvis godt, og det hjalp MEGET på min nervøsitet

Så mit bedste råd: tag en person med som du er tryg ved, du må nemlig gerne tage en bisidder med

(Ved ikke hvor relevant min oplevelse af mit møde var, da jeg som sagt bor i en anden kommune. Hvis du vil høre den alligevel, siger du bare til)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2015, 22:07   #3
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Tak for svar

Jeg har heldigvis også en rigtig dygtig og sød sagsbehandler og min kontaktperson tager også med
Men er alligevel stadig nervøs. Jeg har først fået datoen i tirsdags, så det er relativt kort tid, jeg skal have ondt i maven

Selvom du er fra en anden kommune og din sag jo ikke er mage til min, vil jeg meget gerne høre om din oplevelse!
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 00:51   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Okay, jamen så fortæller jeg gerne
Jeg mener det var i oktober måned jeg fik besked, om at mødet var 4. november.
Jeg var MEGET nervøs, men tænkte samtidig "ej, min søde sagsbehandler er med, så det skal nok gå".
Vi gik efter ressourceforløb, og både min jobkonsulent og min sagsbehandler var meget enige om, at det bestemt ville give god mening.

Aftenen før var jeg som sagt især meget nervøs. Min evasiv/ængstelige personlighedstruktur hjalp så bestemt heller ikke på det :P
Jeg så blandt andet denne video: https://www.youtube.com/watch?v=TPswDGCQnpw
Den er meget lavpraktisk, men jeg synes det var rart at lige få den information. Min sagsbehandler havde egentlig fortalt mange af tingene, men det at lige sidde alene og høre om dem, gjorde at jeg fik mere ud af informationen.

På selve dagen:
Min ven og jeg mødtes udenfor, og stødte på min sagsbehandler der fulgte med op. Hun skulle dog lige snakke med dem alene først. Ved ikke om det er alm praksis.
Da vi kom ind, var der 6 personer (udover min ven og jeg, men inkl min sagsbehandler).
Jeg var så nervøs, at jeg slet ikke tænkte over, at de nok rejste sig for at give hånd og sige hej til mig, så jeg fik bare sat mig ned :P
De startede med lige at præsentere sig, navn og hvilken afdeling de repræsenterede.
Så tog ham fra beskæftigelsesafdelingen/kommunen ordet. Han forklarede kort at der var nogen roller der skulle være repræsenteret, og det var de her. Så forklarede han hvad de "var" og "kunne".
Så vidt jeg husker, så fik hende fra regionen ordet. Hun sad med min LÆ265, og spurgte lidt ind til det der stod. Dvs hun spurgte lidt ind til mine problematikker, hvordan jeg håndterede dem og den slags. Det virkede mest som om hun bare ville høre noget af det med mine egne ord, for at få bekræftet lægens udtalelse.
Så fik de andre på skift ordet, men de havde ikke så meget at sige. Min sagsbehandler sad mest i baggrunden, og sagde ikke rigtigt noget.
Derefter skulle de snakke alene sammen, så min ven og jeg gik ud og ventede. Det var ret rart at kunne snakke med ham, så jeg ikke behøvede tænke for meget over ventetiden.

Da vi kom ind igen, fortalte de at de ville visitere mig til ressourceforløb. Både jeg og min ven begyndte faktisk at græde af glæde xD De blev vidst lidt overraskede, indtil vi forklarede at det altså var glædestårer :P (stadigvæk lidt overraskede stadigvæk, men ikke på "åh nej, hvad har vi gjort" måden)
For lige at toppe glæden, udtalte min sagsbehandler: "Og det er mig der skal afgøre om deres visitation følges, og det godkender jeg selvfølgelig. Så det gælder fra i dag". Jeg havde forventet at skulle vente et par uger på kommunens svar, så det var endnu en lettelse.
Så spurgte de ind til, hvor lang tid jeg selv havde forestillet mig ville være relevant (efter jeg havde sagt at det var det jeg havde håbet). Jeg nævnte 2 år, og det viste sig at de var enige. Jeg fik også lov til at argumentere for det, så jeg følte bestemt at jeg blev hørt.

Så skulle noget rehabiliteringsplan udfyldes på en stor-skærm, så jeg kunne følge med. De havde udfyldt det meste i pausen, men vi gennemgik den og rettede den til.
Jeg fik også en kopi med af den.

Jeg fik skrevet en del, så håber ikke at der er for meget overflødig viden
Sig endelig til hvis du har spørgsmål
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 07:53   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg skulle havde jeg min partsrepræsentant med og min sagsbehandler fra jobcenteret. Der deltog 5-6 personer i rehabiliteringsteamet, bl.a fysioterapeut, sundhedskoordinator fir regionens kliniske funktion og resten var fra jobcenteret.

De stillede et par spørgsmål fx. Hvad jeg gør ud over medicin for at mindske mine rygsmerter. De gav mig et tilbud om at deltage i kommunens varmtvandsbassin træning og et par spørgsmål mere.

Det tog ca. 15 minutter ialt.

Så gik vi (jeg, partsrepræsentant og sagsbehandler) udenfor døren, mens teamet diskuterede. Jeg synes det tog ret lang tid, men da vi kom ind igen, viste det sig at det var fordi de havde brugt tiden til at skrive indstillingen med argumenter med det samme. Jeg fik en mundtlig begrundelse for hvorfor de indstillede mig til førtidspension uden ressourceforløb og jeg fik den skriftlige indstilling med med det samme.

Jeg sad bagefter lidt med en fornemmelse af at de allerede havde bestemt udfaldet inden mødet, og at det hele var lidt proforma/parade, men skal selvfølgelig ikke klage når udfaldet blev som jeg selv ønskede, men en mærkelig oplevelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 22:13   #6
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar!!!

Jeg var til mødet i dag og det gik så fint!
Jeg havde HÅBET på et fleksjob og det fik jeg.
De var 6 mennesker ud over mig, min sagsbehandler og min kontaktperson og de var SÅ søde. De kunne vist godt se på mig, at jeg både var ved at græde og kaste op
Det tog 12 minutter. For de har selvfølgelig haft sagen til gennemlæsning og besluttet sig på forhånd og skulle egentlig bare " se giraffen", så det var hurtigt klaret.
Jeg har haft ondt i maven siden jeg fik datoen og det er så fantastisk at det er overstået og at det gik som jeg håbede.

Så hvis nogen fra frederiksberg kommune læser dette, kan jeg sige, at deres rehabiliteringsteam er meget meget søde og de ved godt at man er ved at skide grønne grise over det møde.

Tak for jeres input og for at dele jeres oplevelser!
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 22:26   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
KamB:
Stort tillykke! Det glæder mig at høre at det gik så godt!
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 23:46   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tillykke med fleksjobbet
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 06:56   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tillykke med fleksjobbet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 11:15   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension