K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2015, 12:48   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af liseg Se meddelelser
For en uge siden var jeg til møde med rehabiliteringsteamet i kommunen, som indstillede mig til at søge førtidspension.

Mvh Lise
Lige et spørgsmål...

Har rehabteamet indstillet dig til at søge en førtidspension...

Eller har de indstillet dig til en førtidspension..

Der er stor forskel..

Hvis de har indstillet dig til at søge en førtidspension ja så er det godt nok første gang jeg har hørt om et rehateam der indstiller til det...at borgeren skal søge en førtidspension..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 19:28   #22
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Stampe:Fagpersonerne - som du skriver- har kompetencen til at indstille.
Kommunen - pensionsnævnet - har i følge lovgivningen kompetencen til at tildele.

Ikke et spørgsmål om klogskab.

Til Stampe. Rehabiliteringsteamet har indstillet mig til førtidspension...med 7 fagpersoner mener jeg... 7 fagpersoner med kompetence til at kunne nå frem til denne indstilling...en læge, en sygeplejerske, en chef for socialrådgiverne, en sagsbehandler, en fra Genoptræningscenter...de sidste 2 kan jeg ikke huske...
hvem er det så, der sidder i pensionsnævnet? De må jo være "klogere" end dem der sidder i rehabiliteringsteamet, siden de har kompetence til at undervurdere rehabiliteringsteamets indstilling.

Men det jeg søger svar på er, om de fleste tilfælde viser, at pensionsnævnet/kommunen følger rehabiliteringsteamets indstilling eller ej.

Mht til ATP har jeg afleveret og som jeg har forstået, kommer jeg ikke til møde med rehabiliteringsteamet, hvis dette ikke er i orden.

Til Webmaster. Jeg er en smule forvirret oven på det møde, overvældende at sidde med så mange personers blik rettet på en og jeg har ikke modtaget det skriftligt endnu, men jeg tror du har ret i, at de har indstillet mig til førtidspension.

Jeg vil kontakte min sagsbehandler i næste uge, kan mærke at jeg bekymrer mig mere end godt er

Hej fra Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 20:06   #23
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej Liseg
Det er forvirrende det du skriver. Reglerne er at du samme dag skal have mundtlig besked om de vil indstille dig til pension eller ej. Du venter på skriftlig besked om hvad de indstiller dig til, men som jeg forstår det har de mundtligt indstillet dig til Pension. Som regel følger kommunens pensionsnævn indstillingen. Så et forsigtigt tillykke herfra.

Hej Liseg
Må jeg spørge dig om hvilken kommune du bor i?
Har efterhånden set at der er store forskelle i deres vurderinger.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 02:43   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@liseg....det lyder også mere "normalt" at de har indstillet dig til en førtidspension....og ikke at de har indstillet dig til at først at søge en førtidspension..

Der er stor forskel for dig....nemlig at du så ikke først skal i gang med hele sagen om førtidspension...

Hvis de har indstillet dig til førtidspension...ja så går der som regel fra 1 til 3 uger til du får en afgørelse fra kommunens pensionsnævn...

Ja de plejer som regel at følge det som rehabteamet har indstillet til..

Det er en rigtig god ide at få kontaktet sagsbehandleren så du kan få at vide hvor du står...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 09:08   #25
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Webmaster og vasen. Tak for svar er nu sikker på, at beskeden fra rehabiliteringsteamet var: Vi indstiller dig til FP, ikke pga din KOL men pga din rygproblematik.

Undskyld min forvirring, var ikke i tvivl, da jeg gik fra mødet, men senere kørte det hele rundt i hovedet på mig

Jeg bor i Gladsaxe Kommune.

Jeg kan kun sige, at alle på kommunen har været meget flinke, jeg har haft en følelse af, at de har lyttet til mig og ønsket mig det bedste. Forskellige steder har jeg læst om sager, hvor kommunen er gået imod rehabiliteringsteamets mening, derfor blev jeg utryg

Nu føler jeg mig bedre tusinde tak for svar og hjælp

Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 13:43   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din forvirring....ja og mange andres forvirring....det er årsagen til at vi altid opfordre folk til at optage de møder de er til...

De fleste mennesker har det på samme måde som dig....når man kommer hjem fra sådan et møde...ja så kan de fleste ikke huske helt nøjagtigt hvad det var der blev sagt..

Har man optaget mødet ja så vil man kunne lytte til det og finde ud af hvad der blev sagt..

Pris dig lykkelig over at du har haft et godt forløb med din kommune....det er desværre ikke alle forundt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 16:31   #27
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Mht at optage samtaler med kommunen, ja så har jeg faktisk fået det råd tidligere herinde... guuuuuuuuud hvor er jeg dog også dum, at jeg ikke fik bragt det i orden...vil huske at give rådet videre til andre, for så undgår man den forvirring, jeg selv har oplevet + generet jer med...SORRY

Jeg er på alle måder dybt taknemmelig for en værdig behandling i mit forløb...håber, det fortsætter til jeg er helt i mål...stor medfølelse til alle de mennesker der desværre må opleve det modsatte, det er de frygteligste ydmygelser og uværdig behandling, nogle desværre bliver udsat for...det har virkelig rystet mig at læse om mange af de sager, hvor folk bliver syltet af systemet og efterladt magtesløse

KÆMPE respekt og taknemmelighed for K10 og alle de frivillige folk der står parat med råd og vejledning...jeg vil fremover gøre mit til at bidrage til andre med det jeg har at byde på

Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 16:44   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Til dig og alle andre.....man genere altså ikke nogen når man stiller spørgsmål herinde...vi er her for at se om vi kan hjælpe..og gør dette ganske frivilligt

Dejligt at du selv vil bidrage herinde ...for vi alle har et eller andet at bidrage med som andre vil kunne bruge i en svær situation...uanset om det så bare er nogle venlige ord, et cyberkram eller direkte viden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 10:35   #29
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Tilkendt førtidspension

Hej

Så fik jeg tilkendt førtidspension, en kæmpe stor lettelse for mig

Meddelelse fra kommunen:
På grundlag af indstilling fra Rehabiliteringsteamets møde 29. oktober 2015 har formanden for
Pensionsudvalget i Gladsaxe Kommune samme dato besluttet, at rejse sag om pension i
henhold til Pensionslovens § 17, stk. 3, om seniorførtidspension.
Formanden for Pensionsudvalget har i dag truffet følgende afgørelse:
Fra 1. december 2015 er du berettiget til førtidspension efter lov om social pension § 16, jf. §
20 stk. 1.
Det er vurderet, at din arbejdsevne er varigt nedsat, og at nedsættelsen er af et sådant omfang,
at du uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning eller anden lovgivning,
herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved
indtægtsgivende arbejde.
Der er ved afgørelsen lagt vægt på de i sagen foreliggende oplysninger, især er der lagt vægt på
din rehabiliteringsplan og de helbredsmæssige oplysninger.


På trods af alle vanskeligheder omkring mit forløb, er det intet at sammenligne med, i forhold til mange af de sager jeg læser her på K10...det gør mig trist, at ikke alle bliver behandlet med omsorg, medmenneskelighed og ikke mindst efter gældende love Jeg ønsker alle det bedste i deres kamp om retfærdighed... vil følge med herinde og bidrage med det jeg kan

Tak for alt og knus fra Lise
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 11:30   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Stort tillykke.

Selve sagsbehandlingen for seniorførtidspension er jo netop lempeligere end såkaldte almindelige førtidspensioner.

Vi hører nok heller ikke så meget om alle de sager, hvor sagsbehandlingen for almindelige fp er gået glat igennem

Men absolut megastort tillykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension