K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2015, 01:26   #1
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Dobbelt statsborgerskab

Hej

Jeg er statsborger i DK og et andet nordisk land.

Jeg har boet i DK hele mit liv. Jeg er pt syg og på kontanthjælp.

Jeg overvejer at frasige mig mit danske statsborgerskab i forbindelse med at flytte ud af landet, men også før det.

Vil det betyde noget særligt for min tilknytning til dk, i forhold til hospitaler/ydelser og det offentlige generelt.

Jeg kunne selvfølgelig være statsborger i begge lande, men det virker lidt søgt!

Så er det bedre at være en af delene.

Vil mine muligheder i DK forsvinde helt, og hvordan gør jeg?
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 09:56   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, hvis du flytter til et andet land......

Kære Mottec

... så har det indflydelse på din senere pension. Hvis du flytter fra DK i en længere periode så bliver de senere Brøkpensionist.

Men ellers ikke.

Men hvorfor skille sig af med et dansk statsborgerskab, som mange ville give sin ene arm for?

Det lyder ulogisk når du nu har det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 10:29   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Med et statsborgerskab i et andet land og intet dansk statsborgerskab, vil du være stillet som andre borgere fra det land, når du opholder dig i Danmark.

Du vil ikke kunne få dansk kontanthjælp, hvis du bosætter dig i et andet land. Heller ikke selvom du er dansk statsborger.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2015, 17:54   #4
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mottec

... så har det indflydelse på din senere pension. Hvis du flytter fra DK i en længere periode så bliver de senere Brøkpensionist.

Men ellers ikke.

Men hvorfor skille sig af med et dansk statsborgerskab, som mange ville give sin ene arm for?

Det lyder ulogisk når du nu har det.

Hilsen Peter

Hah Fra den 01.Juli anno 2016 kræves det Dansk Prøve 3 bestået for at få dansk indfødsret, måske skulle man samtidigt søge et job som lektor i Dansk på et eller andet videregående uddannelse..grotesk..
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2015, 10:30   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hah Fra den 01.Juli anno 2016 kræves det Dansk Prøve 3 bestået for at få dansk indfødsret, måske skulle man samtidigt søge et job som lektor i Dansk på et eller andet videregående uddannelse..grotesk..

Så svær er danskprøve 3 nu heller ikke - men føli et skærpet krav
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2015, 16:02   #6
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hah Fra den 01.Juli anno 2016 kræves det Dansk Prøve 3 bestået for at få dansk indfødsret, måske skulle man samtidigt søge et job som lektor i Dansk på et eller andet videregående uddannelse..grotesk..

Så svær er danskprøve 3 nu heller ikke - men føli et skærpet krav

Tja, jeg har prøvet for mange år siden at bestå DP 2 hos studieskolen.dk, og syntes at den var for svær på dette tidspunkt til mig, men det var snart for 20 år siden ;-) Men anyway, synes stadigvæk at det er for meget..
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension