K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2008, 21:13   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Post DA vil det samme som SIND

Finn Graa Jakobsen Landsformand for SIND og Knud Kristensen formand for pårørendeudvalget i SIND skriver i en kommentar i dagens Berlingske Tidende.

Læs den på denmarkonline.dk

Citat:
Der er ikke behov for at ændre systemet. Vi skal bare udnytte de muligheder, der er endnu bedre.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 19:22   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg forstår ikke alt den 'hokus-posus' omkring førtidspension. Jeg kan ikke arbejde, færdig! HVIS jeg får tilkendt førtidspension (som jeg er ved at søge om), så er det jo logik at pensionen bør standes, hvis jeg pludselig skulle - på magisk vis - få arbejdsevnen tilbage. Og jeg skulle NOK være den første til at få bremset penisonen og fejre min nyhvervede kunnen.

Jeg ville 10.000 gange hellere have et fedt job og fed løn, økonomisk frihed, mere indhold i livet, bedre identitetsfølelse end at være kontanthjælpsmodtager og/eller førtidspensionist.
Det er som om 'alle' tror at syge borgere for alt i verden bare vil have en førtidspension, så de derefter kan leve lykkeligt i sus og dus, og høste af overfloden. Vi taler jo altså om en indkomst der lige akurat kan holde skindet på næsen, og hvis man er gift eller sammenboende, så svare ydelsen til en konthanthjælp for enlige. DET ER IKKE ET SLARAFFENLAND!

Der bliver konstant henvist til psykisk syge, som om de er særlig griske og kræver særlig opsyn mht motiver.

Mottoet: Hvis arbejde er så sundt, så giv det til de syge, synes at være regel nummer ét i fagbogen for sagsbehandlere - uden hensynstagende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 20:58   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg forstår ikke alt den 'hokus-posus' omkring førtidspension. Jeg kan ikke arbejde, færdig! HVIS jeg får tilkendt førtidspension (som jeg er ved at søge om), så er det jo logik at pensionen bør standes, hvis jeg pludselig skulle - på magisk vis - få arbejdsevnen tilbage. Og jeg skulle NOK være den første til at få bremset penisonen og fejre min nyhvervede kunnen.

Jeg ville 10.000 gange hellere have et fedt job og fed løn, økonomisk frihed, mere indhold i livet, bedre identitetsfølelse end at være kontanthjælpsmodtager og/eller førtidspensionist.
Det er som om 'alle' tror at syge borgere for alt i verden bare vil have en førtidspension, så de derefter kan leve lykkeligt i sus og dus, og høste af overfloden. Vi taler jo altså om en indkomst der lige akurat kan holde skindet på næsen, og hvis man er gift eller sammenboende, så svare ydelsen til en konthanthjælp for enlige. DET ER IKKE ET SLARAFFENLAND!

Der bliver konstant henvist til psykisk syge, som om de er særlig griske og kræver særlig opsyn mht motiver.

Mottoet: Hvis arbejde er så sundt, så giv det til de syge, synes at være regel nummer ét i fagbogen for sagsbehandlere - uden hensynstagende.
Ja, det med at arbejde passer også med en redegørelse fra socialministeriet sidste år, der viste at førtidspensionister på den nye førtidspension (fra 2003) faktisk arbejder mindre eller slet ikke i forhold til førtidspensionister på den gamle ordning.

Det med at gerne ville arbejde kender SIND jo også fra deres egne medlemmer.

Desværre er der ikke så megen realitet bag det. For virksomhederne efterspørger slet ikke førtidspensionister og langvarige kontanthjælpsmodtagere. Læs mere på epn.dk | Via bistandsbums.dk. Godt nok er det støttet med midler fra Velfærdsministeriet, men derfor "kender" beskæftigelsesministeren helt sikkert ikke noget til de erfaringer. Claus Hjort kan jo med nogen kynisme sige, at det ikke er noget hans ministerium kender til. (Jaah, arbejdsdeling )

At stort set alle modtagere af sociale ydelser er udskældte og indirekte skubbes alle mulige motiver i skoene er jo desværre et biprodukt af, at for kontanthjælpens vedkommende ikke er socialpolitik men beskæftigelsespolitik i Fogh regeringen.

Spred Glæde...trods alt :/

__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 22:26   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hørt hørt, og Fleksjob, er der sq ingen af, jeg har sendt mere end 120 uopfordrede ansøgninger afsted, og fået nada!!

Jeg hader en vis regering, og dens løgnhistorier omkring at : VI har brug for alle.

Kom op på mit kursus og se, hvor mange fleksere der sidder der, alle i samme båd, ingen job, og totalt pressede, stadige usikre på fremtiden, og ved at gå til under pres.

TAK for kaffe siger jeg bare! Ps der mangler en bræksmiley
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det forunderlige sind - info for dig og dine nocturne Et godt link! 5 18-03-2012 14:50
Sind: Regeringen svigter psykiatrien andersmadsen Politik og Samfund 2 06-11-2011 20:30
Danskerne har de skrøbeligste sind i Verden... Zastrow Politik og Samfund 22 18-02-2011 20:34
SIND: Reform gælder fremadrettet logikeren Politik og Samfund 12 20-11-2010 00:21
I syv sind (langt) Gunell Alt det andet 9 07-01-2010 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension