K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2012, 14:09   #1
bamsemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
bamsemor er ny på vejen
mistet ret til ledighedsydelse

Jeg har lige kopieret dette fra facebook på vegne af en af mine venner. Er der nogen, der kan hjælpe?

Spørger lige herinde om nogle kan svare mig om dette: jeg har fået brev af kommunen at de tvivler på mon rådighed ang fleksjob, da jeg har sagt nej til en praktik plads der lå langt væk. 1 time og 6 min i bus, jeg har hverken bil eller kørekort. Der står i min resource profil fra Reva at jeg ikke må have lave lang transport tid da det giver øgede smerter og skader arbejdsevnen. Har ringet til min sagsbehandler men hun siger bare hvor langt er langt??? Nu vil jeg gerne klage over at de tvivler på min rådighed da jeg mener jeg er i min gode ret til at sige nej. Og samtidig gøre opmærksom på at jeg har deltaget i alt hvad de har sendt mig i med positiv indstilling, jeg har sendt 126 ansøgninger ud. De sender mig nu i praktik for at se om jeg står til rådighed, det vil jeg også gerne :-) der står i brevet at hvis jeg ikke deltager i praktikken mister jeg ledighedsydelsen, nu er jeg så bange for at de sender mig lang væk, som jeg jo ikke kan holde til. Mit spørgsmål er så, hvis jeg klager over rådighedsspørgsmålet ( men samtidtig gør opmærksom på at jeg gerne deltager i en praktik tæt på min bopæl) og jegikke får får medhold, mister jeg så også min ledighedsydelse????? Dette har vi bare ikke råd til, men mener samtidig at det skal føres ind at transporttiden ikke må være for lang. Har ringet til min fagforening og de viste det ikke, håber nogle af jer ved det:-) vh. Jette
bamsemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 14:26   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg synes ikke, det er rimeligt, at de skal tilbyde denne person et sted så langt væk...

Hvis det står klart i ressourceprofilen, så bør man påpege det - at lang tid med transport til arbejdssted duer ikke.

OG at man mener, det ikke er rimeligt, det de tilbyder, da det ikke vil overholde de skånehensyn, som de skal. Det er vigtigt, at skånehensyn bliver overholdt.

Det lyder som en partshøring, de laver lige nu - før de afgør det endeligt.

Det er bare om at påpege de ting, man mener er urimeligt/ikke rimeligt i det tilbud, som de tilbyder.

Og bede om afgørelsen på skrift, hvis de vil stoppe ledighedsydelsen. Og så anke.... De skal jo begrunde stop af ledighedsydelsen...

Så ja man mister ledighedsydelse, hvis de fortsat fastholder deres afgørelse. (borger har 4 uger til at klage over en afgørelse, og kommunen har så derefter 4 uger til at "revurdere" og se på sagen... fastholder de så sender de sagen til nævnet. Giver de personen medhold, så får man ledighedsydelsen i tilbagevirkende kraft, hvis de allerede har stoppet den.)

Så det er bare om at argumentere for, hvorfor man mener, at det tilbud de kommer med, ikke er rimelig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 17:10   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det næsten ikke til at hjælpe en som ikke engang selv beder om hjælp herinde...da man ikke har mulighed for at spørge ind til ting...

Men er kommunen i tvivl om en fleksjobber´s rådighed....ja så skal de afprøve denne person...

Der ligger nogle afgørelser på dette i ankestyrelsen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 18:58   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Bamsemor, hvis din ven ikke allerede har egen læge eller egen speciallæge inde over med hensyn til skånebehov, så skal hun inddrage dem og få dem til at beskrive dette skånebehov mht. transport.

Det SKAL respekteres!
Selvom jeg godt ved af egen erfaring, at der gøres ufattelig mange krumspring for ikke at respektere det!
Husk man har selv ansvaret for eget helbred! Kommunen har ikke erstatningspligt!

Ellers er fremgangsmåden, som Curls beskriver, hvad der lovgivningsmæssigt gælder (det vil bl.a. sige, at efter 12 måneders ledighed ud af 18 måneder, så skal borgeren ha' sin flexbevilling revurderet, ofte via en arbejdsprøvning).

Sidst redigeret af Carmen; 20-10-2012 kl. 19:01.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 22:20   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bamsemor Se meddelelser
De sender mig nu i praktik for at se om jeg står til rådighed, det vil jeg også gerne :-) der står i brevet at hvis jeg ikke deltager i praktikken mister jeg ledighedsydelsen, nu er jeg så bange for at de sender mig lang væk, som jeg jo ikke kan holde til.
Hvis din ven bliver sendt i en praktik langt væk, så kan h*n jo vælge at medvirke i denne praktik og samtidig skrive en udførlig dagbog, som vi plejer at anbefale herinde, så vil det jo blive fastslået om "for langt" nu også er "for langt".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 22:48   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Den mulighed havde jeg også valgt - så har man netop forsøgt at samarbejde
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 00:10   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Den mulighed havde jeg også valgt - så har man netop forsøgt at samarbejde
Og samtidig kan man måske få slået fast hvor langt "for langt" er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har mistet min motivation ! hboegelund Dit og Dat 10 07-03-2013 01:46
Mistet hørelsen i det ene øre. Abraxus Dit og Dat 15 14-02-2013 22:22
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
mistet ledighedsydelse palette Spørgsmål ang fleksjob 5 01-08-2009 13:07
Mistet Ledighedsydelse. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2005 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension