K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2016, 08:53   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question Modregner de i min FTP hvis kæreste får højere løn?

Hej.

Tidligere i år fik jeg pludselig et brev fra udbetaling DK om at jeg skyldte dem 3000 kr i for meget udbetalt FTP, fordi min kæreste ifølge års opgørelsen havde tjent lidt mere end han var sat til...

Hvis nu han får nyt job, hvor han har højere løn - Bliver der så noget med at min førtidspension bliver lavere endnu monstro?? Hvis vi sørger for at den står korrekt i hans forskudsopgørelse osv...

Den bliver i forvejen nedsat fordi jeg har et skånejob 6 timer om ugen.. Så hvis den også nedsættes hvis min kæreste får nyt job med højere løn, så kan det slet ikke svare sig økonomisk for mig at have mit skånejob (det er i forvejen ikke ret meget jeg får ud af det når der er betalt skat, og med kørselsudgifter osv.. så har det primært fordi det er fedt at arbejde!)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 11:54   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Er din partner ikke pensionist, ser Udbetaling Danmark bort fra de første ​185.388 kr. , din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have indtægter på op til 117.700 kr. om året, før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 117.700 kr. om året. Din partners indtægter kan højst indgå med 241.400 kr. i beregningen af din førtidspension. "

Dvs de første 185.388 kr han tjener, skal de se bort fra.
Derefter, kan i tilsammen tjene yderligere 117.700 kr, før der sker noget med din ftp.
Det i så overstiger det, trækker de 30 kr fra din ftp, for hver 100 kr i tjener.
De må dog maks modregne dig for 241.400 kr af det din mand tjener. (udover det de skal se bort fra)

https://www.borger.dk/Sider/Foertids...-arbejder.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension