K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 12:16   #1
jennse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
jennse er ny på vejen
Meget i tvilv mangler hjælp

Hej Der
Jeg er ved at søge førtidspension fra fleksjob og jeg er meget i tvilv.
kort om mig jeg er fleks på grundlag af dårlig ryg opreret 2 gange.
Og komunen syntes mine timer ligger for lavt så de forslog selv pension, men hver gang jeg tror at nu er vi der hvor sagen er klar til behandling, så er der altid et lille men som de mangler i alt 3 gange hvor jeg tror at nu er vi klar til at få en afgørelse så skal jeg rende til en eller anden undersøgelse.

Nu vil de gerne lige have en vudering fra en Psykolog de siger at kroniske smerter og det psykiske hænger tæt sammen, skal jeg gøre som de siger eller tror i at de har en skjult dagsorden ????.

Hvis pensionssagen ikke går igemmen, kan de så sige at de tager mit fleksjob fra mig, jeg blev visiteret i 2008. evt sige at det blev givet på et forkert grundlag ??.

Lige nu er jeg ledig mellem 2 fleksjob og jeg er ikke blevet tilbudt noget job fra komunnen

Glæder mig meget til at høre fra jer.

God sommer
jennse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:22   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jennse

De kan IKKE tage fleksjobvisiteringen fra dig, med mindre dit helbred er blevet bedre,
så du kan klare dig i et ordinært job.
Det er ikke til at vide, om der er en skjult dagsorden,
men det er meget almindeligt, at der også skal "kigges på det psykiske",
inden der indstilles til FP.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:23   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Psykologudtalelsen som de åbenbart anser som værende vigtig, skal du bare få i hus, for ellers bliver de VED med at hænge sig i den.....og så står du først i stampe.

De begynder ikke at rode med forkerte bevillinger på forkerte grundlag. Psykologudtalelsen er nærmest blevet standart i forbindelse med en sag om førtidspension, men det plejer samtidig at være den sidste krampetrækning.

Pensionsteamet (eller hvad de kalder sig i din kommune - for det er meget forskelligt), er benhårde og hjemsender sager i en lind støm, hvis der mangler bare den mindste udtalelse. Det er derfor din sagsbehandler allerede NU må sende dig fra Herodes til Pilatus for at sikre sig, at din sag kan gå igennem.

Jeg ved det er belastende for dig, men se det som en hjælp til din sag, at den bliver ''pakket'' ordenligt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:27   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var til 1 time psykolog på smerteklinikken lige før min ftp.........det sagde de til mig var alm...men detvar kun den ene gang og så¨hørte jeg ikke mere fra det..så det tror jeg ikke du behøver frygte.

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 12:29   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jeg fik også en psykolog her hjem i forbindelse med min sag om førtidspension. Hun kom sammen med en sagsbehandler og var her 2 gange af 1 times varighed. SUPER SØD!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 18:44   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg var også til en psykologisk undersøgelse inden min pensionsansøgning blev sendt afsted, tror det er en ret almindelig ting at gøre fra kommunernes side af når man nærmer sig pensions ansøgning....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 21:57   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det sidste der skete i min sag, inden den blev indstillet til fp, var en undersøgelse hos en psykolog.
Psykologen slog fast, at mine problemer stammede fra mine kroniske rygsmerter og at jeg intet fejlede psykisk.
Derudover antydede han, ret kraftig, at det var på tide, at få den fp igennem.

Det er første gang i mit liv, at jeg talte med en psykolog, men det var ganske positivt og hans rapport var ikke til, at komme udenom.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 12:37   #8
jennse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Århus
Indlæg: 7
Styrke: 0
jennse er ny på vejen
TAK for svar

Hej og MANGE TAK TIL JER for alle de gode svar, er mere rolig nu, så gør jeg det og følger det til dørs og håber jeg bliver FP er .
kan også godt se at når man har smerter påvirker det også psyken, kan eks. ikke sidde ret lang tid ned skal op at stå, det er træls når man skal ud til fest og sammenkomst det gør også at jeg trækker mig, er blevet mere mut.
jennse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 14:40   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad mener du med at du står ledig mellem to flex job,Har du selv et job på hånden?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 23:00   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jennse Se meddelelser
kan eks. ikke sidde ret lang tid ned skal op at stå,
Da jeg havde talt med psykologen i lidt tid nævnte han noget om, at det var tydeligt, at jeg var påvirket af mine rygsmerter.
Jeg kiggede undrende på ham, for jeg synes selv, at jeg skjuler det ganske godt.
Jo, for han havde da lagt mærke til, at jeg havde skiftet sidde-stilling x antal gange.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Japan mangler hjælp Webmaster Politik og Samfund 6 22-03-2011 00:04
Mangler hurtig hjælp om sygeaktivering? nilla Dit og Dat 4 31-08-2010 09:12
Ny bruger mangler hjælp til økonomisk overblik Chenowith Alt det andet 6 24-01-2009 20:41
Jeg mangler hjælp til ´min mor lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 22-11-2008 00:35
Mangler et meget hurtigt svar Berit p Spørgsmål ang fleksjob 6 20-06-2008 21:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension