K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 00:05   #21
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Ja kommunen har fortalt mig flere gange at jeg bare kan søge kontanthjælp, men det vil jeg sgu ikke finde mig i. De har haft mange år til at udrede mig i og jeg bliver aldrig rask, hvad de end siger og gør. Kommunen er de eneste der mener at jeg kan komme tilbage til arbejdesmarkedet på et tidspunkt. Men jeg kan jo ikke vente hele livet på at de mener jeg kan komme tilbage.

Jeg har hyret en advokat nu, for mine sygedagpenge skulle stoppe 1/10-2008 så har jeg fået sygedagpenge og barselsdagpenge siden en gang i 2003...de første par år var det dog skifende mellem lidt arbjede, sygepenge og lidt arbejde, derfor har jeg kunnet holde mig hos sygedagpengekontoret så længe.

Min advokat siger at jeg er berettiget til at få førtidspension og at jeg er afklaret nok. Men det mener kommunen ikke selvom at de har fået og vide fra et afklaringssted at min arbejdsevne er ubetydelig og min læge har dokumenteret at der ikke er flere behandlingsmuligheder og min tilstand er stationær.

Men kommunen og den kære lægekonsulent mener noget andet.... hmmm.. hvad skal man stille op over for sådan nogle idioter? Ja, det mener jeg godt nok de er... det føles som om de bare er ude på at ødelægge vores liv, spolere vores ægteskab og hele vores økonomi. Men de kan tro nej.... heldigvis har min mand og jeg et meget stærk og godt parforhold, så jeg nægter at tro at de kan ødelægge det for os. Vi kan måske blive nødt til at flytte på sigt, hvis de ikke giver sig.... men det må vi jo overleve, vi har i det mindste hinanden og vores lille søn...

Hvad venter du egentlig på? Flex, førtidspension eller? Hvis jeg må spørge?

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 00:10   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu kan jeg ikke lige huske, hvor på Ankestyrelsens side jeg har læst det, men det er noget med, at man ved bl.a. fibromyalgi får pension, hvis man har været syg i 5 år.

Hvis du får afslag på pension, så klag over det med henvisning til, at du ALDRIG bliver selvforsørgende osv., fordi...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 00:20   #23
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Zuza

Jeg har været syg i mange år efterhånden men fik først stillet den rigtige diagnose i sommeren 2005...

Hvis du finder stedet vil jeg da meget gerne have et link, har lige selv siddet og søgt lidt men er ikke så god til at finde det jeg gerne vil finde.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 01:06   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så fandt jeg det.... pyha...

Se her:

Citat:
Siden begyndelsen af 1990'erne har det været muligt at få tilkendt førtidspension på baggrund af en syndromlidelse, f.eks. fibromyalgi, kronisk træthedssyndrom og kronisk belastningssyndrom (11), når en række nærmere fastlagte kriterier var opfyldt. Det er Den Sociale Ankestyrelse, som udsender vejledninger til kommuner og ankeinstanser om, hvilke kriterier, som skal være opfyldt, for at der kan tilkendes pension. I 1993, 1995 og 1998 har Den Sociale Ankestyrelse udsendt meddelelser om, hvilke forhold som skulle være opfyldt, for at der kunne tilkendes pension på baggrund af fibromyalgi, kronisk træthedssyndrom, kronisk belastningssyndrom og whiplash - læsioner (12-14).

Det har generelt været svært at få tilkendt pension på baggrund af en syndromdiagnose.

Generelle krav fra Den Sociale Ankestyrelse forud for pensionstilkendelse har været:

- en diagnose stillet af en speciallæge,
- et langvarigt sygdomsforløb, typisk 4-5 år, og
- afprøvede revalideringsforanstaltninger.

Før 1999 er der fortrinsvist tilkendt forhøjet almindelig førtidspension til patienter med syndromdiagnoser.
http://www.laeger.dk/portal/page/por..._2003_05_39244

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:15   #25
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Zuza

Tak skal du have.... håber bare jeg har været syg længe nok så? For det synes jeg godt nok selv jeg har.....

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:33   #26
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Helenevind

Vil også bare lige fortælle dig at jeg var med til det møde med pensionsteamet og det betød ikke det store. Jeg troede at jeg kunne snakke med, men det kunne man slet ikke. Det var fuldstændig lige meget at jeg var der. Måtte ikke snakke med dem om det der var af materiale. Det var kun hvis jeg havde noget helt nyt at tilføje. Dertil vil jeg også sige man kan overhovedet ikke se noget på mig heller. Jo hvis jeg har rigtig dårlige dage og migræne. Men ellers har jeg piskesmæld og en discusprolaps i nakken. Jeg havde også den som du tænker på ... åh nej hvad nu ... får man den der .. ja men man kan jo ikke se det på dig.... og hvad tænker de når man sidder der og ser helt "normal" ud....
Kan sagtens forstå dig.
Vi sagde også til pensionsteamet efterfølgende at der virkelig mangler noget oplysning omkring det møde. Men det har vist ikke hjulpet. Kan jo høre der stadig er meget usikkerhed omkring det.

Held og lykke med det hele


Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:39   #27
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Betina

Ja, man aner jo ikke hvad det er man skal til... så det er lidt underligt at man slet ikke får og vide hvad der skal ske på forhånd. Det er som om at folk bare skal blive nervøse.

Jeg har netop talt med min advokat og han siger jeg ikke skal tage med til det møde... så det er en stor lettelse.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 15:51   #28
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Helenevind

Det er jo netop det.... usikkerheden. Den er jo så.... forfærdelig. Det der med ikke at vide noget.. at man ingen indflydelse har...
Men godt du fik talt med din advokat. Så håber du kan få lidt ro i dit hoved og krop. ;-)

Mange hilsner
Og en god weekend
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 20:53   #29
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Betina

Lidt ro, men ikke meget... er så bekymret for hvordan min lille familie skal klare sig hvis jeg pludselig står uden indtægt. For jeg kan ikke bare gå ud og arbejde

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 13:57   #30
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Helenevind

Forstår dig godt....Og der er så mange ting man kan sige men jeg ved jo fra mig selv at der ikke er noget der hjælper. Der er ikke noget der kan fjerne de bekymringer. Men når det så er sagt.... så har du K10 og der står et hav af mennesker klar til at hjælpe dig ... med alt... vil du af med frustrationer, så er der helt sikkert nogen der svare dig og som kan snakke med. Skal du bruge hjælp til paragraffer og love er der helt sikkert også nogen der kan hjælpe dig. Ingen spørgsmål er for umulige!!. Du spørger bare og så skal de nok finde ud hvad du så kan gøre. Jeg har jo set det gang på gang herinde. Hvis de ikke lige ved det så skal de nok finde ud af det. !!
Jeg håber det hjælper lidt. For der sidder en masse mennesker her som er i samme båd som dig og som er klar til at hjælpe dig igennem det her.

Mange tanker og
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Udtale sig til pensionsteamet Solnedgang Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 53 18-07-2011 15:08
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Rådgivende møde i pensionsteamet? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2010 13:32
Møde med pensionsteamet - handler om? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2010 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension