K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2013, 20:47   #251
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

Hellere gå med både seler og livrem.
Krifa sender den ind de kom pludselig ind i kampen.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 23:00   #252
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Når klagen genindsendes til BAN bliver den som regl overgået til Ankestyrelsen forholdsvis hurtigt og Ankestyrelsen har så 10 arbejdsdage til at afgøre om de vil behandle den som en principafgørelse. Gør de ikke det kan en advokat jo så efterfølgende komme ind i billedet med henblik på at ligge sag an mod kommunen.

Tager de sagen i behandling går der nok måneder på sagsbehandling.

Kommunerne går alt for let fri af den lange sagsbehandling de udsætter mange folk for - Er der nogle her på sitet som kender til sager, hvor kommunen har skulle efterbetale længere tid tilbage efter en borger har vundet en retssag.? Nogle links..?

Sidst redigeret af simsons; 17-05-2013 kl. 23:03.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 23:11   #253
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Krifa sender den ind de kom pludselig ind i kampen.
Super, men sørg for, at have det hele på skrift.

Eller også bør du selv sende klagen, så du er sikker på, at det er gjort.

Dette er alt for vigtigt til, at noget må smutte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Når klagen genindsendes til BAN bliver den som regl overgået til Ankestyrelsen forholdsvis hurtigt og Ankestyrelsen har så 10 arbejdsdage til at afgøre om de vil behandle den som en principafgørelse. Gør de ikke det kan en advokat jo så efterfølgende komme ind i billedet med henblik på at ligge sag an mod kommunen.

Tager de sagen i behandling går der nok måneder på sagsbehandling.

Kommunerne går alt for let fri af den lange sagsbehandling de udsætter mange folk for - Er der nogle her på sitet som kender til sager, hvor kommunen har skulle efterbetale længere tid tilbage efter en borger har vundet en retssag.? Nogle links..?
Hvis renehdal ender med, at blive tilkendt fp på baggrund af denne ankesag, så vil jeg da bestemt mene, at han skal have fp'en med tilbagevirkende kraft, til 3 mdr. efter at han søgte en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Så skal der selvfølgelig fratrækkes det, som han i mellemtiden har fået udbetalt i kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 23:38   #254
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Med så meget hjælp - DUKH - Advokat og Krifa og ikke mindst dit - Vovse - store stykke arbejde med formulering af klagen, håber jeg også Reneh får det hele med.

Ville selv være mest tryg ved at sende det selv og efterfølgende kontakte BAN, om nu det hele er modtaget og bede om kopi af det som sendes videre til Ankestyrelsen. For at være på den sikker side

Jeg mener det er imellem 6-13% klager Ankestyrelsen optager til principafgørelse. Derfor mit spørgsmål om der ligger nogle sager på nettet man kan læse om, som er vundet via retssag hvor tiden er skruet tilbage/ efterbetaling er sket. (Netop fordi mange sager afvises af Ankestyrelsen).?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 07:29   #255
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super, men sørg for, at have det hele på skrift.

Eller også bør du selv sende klagen, så du er sikker på, at det er gjort.

Dette er alt for vigtigt til, at noget må smutte.



Hvis renehdal ender med, at blive tilkendt fp på baggrund af denne ankesag, så vil jeg da bestemt mene, at han skal have fp'en med tilbagevirkende kraft, til 3 mdr. efter at han søgte en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Så skal der selvfølgelig fratrækkes det, som han i mellemtiden har fået udbetalt i kh.

Min advokat siger at jeg skal have fra 1 september 2012 og frem til hvor den bliver godkendt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Med så meget hjælp - DUKH - Advokat og Krifa og ikke mindst dit - Vovse - store stykke arbejde med formulering af klagen, håber jeg også Reneh får det hele med.

Ville selv være mest tryg ved at sende det selv og efterfølgende kontakte BAN, om nu det hele er modtaget og bede om kopi af det som sendes videre til Ankestyrelsen. For at være på den sikker side

Jeg mener det er imellem 6-13% klager Ankestyrelsen optager til principafgørelse. Derfor mit spørgsmål om der ligger nogle sager på nettet man kan læse om, som er vundet via retssag hvor tiden er skruet tilbage/ efterbetaling er sket. (Netop fordi mange sager afvises af Ankestyrelsen).?
Jeg har bedt Krifa om at tage det hele med, så jeg håber da de ved hvad de laver, men måske skulle man selv?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 09:48   #256
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg har bedt Krifa om at tage det hele med, så jeg håber da de ved hvad de laver, men måske skulle man selv?
Det tror jeg, at jeg ville gøre.

Jeg ville simpelthen ikke turde lade være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 13:48   #257
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Min mand blev kylet fra sygedagpenge til ægtefælleforsørgelse.
Kommunen agtede at lade ham være på denne ydelse indtil alm. pensionering.
Billigst for kommunen.
Vi søgte §17 - på det foreliggende grundlag, og fik selvfølgelig afslag.
Der blev så udfærdiget en speciallægeerklæring - som der egentligt ikke var noget nyt i.
MEN da vi samtidig igen søgte §17 - på det foreliggende grundlag - fik manden lige pludselig FTP med tilbagevirkende effekt fra det først givne afslag.
Og det var endda inden vi satte advokat på sagen - advokaten kører vores meget langtrukne sag i Patientforsikringen.
Det kan lade sig gøre at få FTP på §17.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 17:00   #258
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Marianne

Hvor længe gik der imellem din mand søgte § 17 første gang til anden gang.?

Er det økonomisk kompentation for lang tids sagbehandling i patientforsikringen I søger ved siden er nu.? (også selvom din mand fik pension gældende fra første afslag).?

Hvor lang sagbehandlingstid i kommunen har han haft i det hele.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 17:28   #259
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super, men sørg for, at have det hele på skrift.

Eller også bør du selv sende klagen, så du er sikker på, at det er gjort.

Dette er alt for vigtigt til, at noget må smutte.



Hvis renehdal ender med, at blive tilkendt fp på baggrund af denne ankesag, så vil jeg da bestemt mene, at han skal have fp'en med tilbagevirkende kraft, til 3 mdr. efter at han søgte en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Så skal der selvfølgelig fratrækkes det, som han i mellemtiden har fået udbetalt i kh.
Enig med Vovse, alt skal dokumenteres i kopi og/eller køres dobbelt.

Mht. ftp. med tilbagevirkende kraft, da ville jeg evt. vente dermed. Jeg fik selv 6 mdr. ekstra, da jeg efter tilsagn, klagede over tilkendelses tidspunktet. Dette blev bevilget idet det på et tidligere tidspunkt i min sag kunne dokumenteres, at min afklaring i alle henseender stod til ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 18-05-2013 kl. 17:31.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 22:54   #260
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Det kan lade sig gøre at få FTP på §17.
Marianne
Jeg anser dit indlæg for, at være en kommentar til simsons, men du har helt ret, vi har set eksempler på, at det godt kan lade sig gøre.

Og renehdals sag er så klar og tydelig, at det er helt ufatteligt, at han ikke har fået fp for længe siden.

Den burde aldrig være kommet udenfor kommunen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Enig med Vovse, alt skal dokumenteres i kopi og/eller køres dobbelt.

Mht. ftp. med tilbagevirkende kraft, da ville jeg evt. vente dermed. Jeg fik selv 6 mdr. ekstra, da jeg efter tilsagn, klagede over tilkendelses tidspunktet. Dette blev bevilget idet det på et tidligere tidspunkt i min sag kunne dokumenteres, at min afklaring i alle henseender stod til ftp.
M.h.t. "med tilbagevirkende kraft", så er det jo ikke nævnt nogen steder i klagen, det er noget jeg betragter, som værende en selvfølge hvis/når renehdal tilkendes fp, som en direkte konsekvens af hans ansøgning i forhold til §17 på det foreliggende ............. .
Og hvis det ikke kommer helt af sig selv, så må vi jo tage den til den tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension