K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2012, 16:08   #111
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej René,

Det ser ud til, at der er ca. 4 -5 mdrs. ventetid efter hvad de skriver på deres hj. side. http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5470

Såfremt du får medhold vil du højst sandsynligt få udbetalt ftp. med tilbagevirkende kraft fra 1/9 eller 1/10 vil jeg tro.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 17:20   #112
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nej, men nogle gange skulle man sgu tro det Undskyld mit sprogbrug.

Det er da ufatteligt som kommunerne ofte skalter og valter med lægernes anvisninger, der er ingen respekt til mere. De skriver nærmest et standard afslag i deres anden besvarelse, de er nærmest ligeglade med hvad I, i jeres klage har skrevet...

Håber at der ikke er så lang ventetid ved BAN hvor du hører til René.
det er kommunen som har ansvaret for at vurdere en arbejdsevne
det er der ingen læger som kan vurdere

hvis der ikke stå at en arbejdsprøvning giver varig skader, så kan kommunen godt sende en i ydeligere arbejdsprøvning
efter den 1.1.2013 er der slet ikke noget som hedder for syg til en arbejdsprøvning i 22 år. med mindre man er ved at dø eller er udviklingshæmmet.
hvis Rene er under 40 er det helt sikkert en grund til afslag som de ikke skriver


Men nu må vi se hvad BAN siger til sagen. Dem har jeg heller ikke meget tiltro til mere. samt man kan jo ikke engang anke en sag efter den 1.1.2013
hvis man er under 40 år.
det kan man godt, men svaret bliver du er under 40 år

tror ikke rigtig Mette F har tænkt over konsekvenserne

så håber virkelig at Rene får medhold af BAN
held og lykke skal du have
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 17:26   #113
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej René,

Det ser ud til, at der er ca. 4 -5 mdrs. ventetid efter hvad de skriver på deres hj. side. http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5470

Såfremt du får medhold vil du højst sandsynligt få udbetalt ftp. med tilbagevirkende kraft fra 1/9 eller 1/10 vil jeg tro.
Hvis man flytter til en anden kommune mens den er i BAN hvad så?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 21:07   #114
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har markeret nogle sætninger med rødt, at disse fremgår det, at Renehdal's tilstand med meget stor sandsynlighed vil forværres ved enhver form for afprøvning.

Dette betyder reelt det samme som, at enhver form for afprøvning. aktivering ell.l. er kontraindiceret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Her min klage, lavet af vovse, så god læselyst



"Klage over afslag på førtidspension

I afslaget på førtidspension skriver i:
“at det ikke på det foreliggende grundlag kan vurderes, hvorvidt din arbejdsevne ikke på længere sigt kan forbedres ved aktiverings- ,revaliderings- eller behandlingsmæssige tiltag eller andre foranstaltninger.”
Og “Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at du i perioden fra den 11. Juli 2011 til 7. December 2011 har deltaget aktivt i et afklaringsforløb ved Reva Aktiv Odenses Værkstedsafdelingen og i en virksomhedspraktik ved Dansk Kabel TV. Du var yderst mødestabil i en længere periode. Det fremgår af sagen, at arbejdsprøvningen på Reva Aktivs værksted og i virksomhedspraktikken har vist, at du kan arbejde uden nævneværdige fysiske skånehensyn. Du arbejdede i et stabilt tempo og indgik i den sociale kontekst på en god måde.”
Af afslaget fremgår det også, at i vurderer, at det faktum, at jeg er flyttet alene i egen lejlighed vil kunne have en positiv betydning for min samlede funktionsevne og arbejdsevne.

Som det fremgår af lægekonsulentens udtalelse skriver Psykiater Steffen Høy Pedersen d. 12/3-2012:
“Pt. har for nylig fået en markant forværring i sin psykiske tilstand i forbindelse med en jobpraktik. Behandling vil ikke kunne normalisere hans funktionsniveau. Der vil være behov for varige skånehensyn på arbejdsmarkedet. Skånehensynene bør være reduceret arbejdstid i et roligt arbejdsmiljø uden for stort ansvar. Pt. vil ikke for nuværende kunne indgå i beskæftigelsesfremmende tilbud, grundet den aktuelle forværring af hans psykiske tilstand.”

Af samme udtalelse fra lægekonsulenten fremgår det, at Psykiatrisk afd., Odense Hospital fra perioden 19/4-2012 - 16/5-2012 bl.a. har skrevet:
“I kommunalt regi hører patienten med andre ord til i voksen-handicapafdelingen.
Støtteforanstaltninger kan naturligvis komme på tale - inklusiv evt. placering i beskyttet værksted. For patienten vil ro og stabilitet være påkrævet. At de mange (velmenende) tiltag i normalt kommunalt regi ophører, vil være en stor lettelse form patienten. Eliminering af ydre pres vil være den egentlige behandling.”

Af lægekonsulentens udtalelse fremgår det også, at Psykolog Annemarie Overgaard d. 15/5-2012 bl.a. skriver:
“Ved mental retardering af lettere grad kan nogle voksne finde ud af at arbejde, klare sig socialt og bidrage til samfundet. For denne pt.s vedkommende ser det ud til, at de tre diagnoser tilsammen er så belastende, at han ikke tilhører denne patientgruppe.
Pt.en har ikke tidligere kunnet profitere af diverse behandlingstilbud, hvorfor terapi nærmest er kontraindiceret. Eliminering af ydre pres er den egentlige behandling.
For pt.en er det vigtigste, at familien på en overordnet måde forbliver sammen.”

Yderligere fremgår det, at lægekonsulentens udtalelse, at Psykiater Steffen Høy Pedersen d. 12/6-2012 bl.a. skriver:
“Pt. Har en svær psykopatologi. Alle former for krav og forventninger forværrer pt.s psykiske lidelser. Funktionsniveauet kan ikke forbedres, og tilstanden er stationær.”

Af lægekonsulentens samlede vurdering fremgår bl.a.:
“Sagen vurderes rent lægeligt at være velbelyst.
Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan grad, at xx kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.
Der har været mange kuldsejlede forsøg på jobs, jobtilbud, uddannelse og aktivering.
Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet.
Funktionsevnen vurderes varigt, at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre løsgivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være formålsløst.”

Lægekonsulenten skriver videre i sin tilføjelse af 17/6-2012:
“Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag - ej hellere på længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver - ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret ansættelsesforhold.”

Dette vil sige, at når Kerteminde Kommune skrive i afslaget, at det ikke på det foreliggende grundlag kan vurderes hvorvidt min arbejdsevne på længere sigt kan forbedres ved hjælp af div. tiltag eller foranstaltninger, så er det i direkte modstrid med de lægelige vurderinger, som ligger i min sag.
Af de lægelige oplysninger fremgår det at:
“Behandling vil ikke kunne normalisere hans funktionsniveau”.
Og “hvorfor terapi nærmest er kontraindiceret”.
Og “Funktionsniveauet kan ikke forbedres, og tilstanden er stationær”.

Og kommunens egen lægekonsulent vurderer:
“Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan grad, at xx kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist“.
Og “ Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet“.
Og “Funktionsevnen vurderes varigt, at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være formålsløst”.

Det er helt korrekt, at jeg viste et fint fremmøde, arbejdede uden nævneværdige skånehensyn og arbejdede i et stabilt tempo i afklaringsforløbet ved Reva Aktiv i sidste halvdel af 2011.

I forløbet arbejdede jeg over evne hele tiden, jeg ville bevise at jeg kunne klare alt det her.
Jeg pressede mig selv til at gennemføre, for at bevise at jeg godt kunne.
Men som det fremgår af lægepapirerne bevirkede det, at jeg gik helt ned og endte med en indlæggelse på Psykiatrisk afdeling Odense Hospital.

Og når i vurderer, at det, at jeg nu bor alene, kan være med til, at forbedre min funktionsevne og arbejdsevne er det i direkte modstrid med de lægelige udtalelser hvoraf fremgår følgende:
“For pt.en er det vigtigste, at familien på en overordnet måde forbliver sammen”.

Yderligere skriver i, i afgørelsen, at der er lagt vægt på, at jeg er ordineret ny medicin i forbindelse med igangværende behandling hos psykiater.
Dette er ikke korrekt.
Den medicin jeg får nu har jeg fået i et halvt år, og den burde på nuværende tidspunkt have opnået den fulde effekt.
Dertil vil jeg påpege, at jeg ikke er i behandling hos psykiater, jeg kommer der udelukkende for kontrol af min medicin.
Dette står fint i sammenhæng med lægelige udtalelser om, at min tilstand er stationær, at funktionsniveauet ikke kan forbedres.

Af de lægelige oplysninger fremgår det, at
1. Min tilstand er stationær.
2. Funktionsniveauet kan ikke forbedres.
3. Alle former for krav og forventninger forværrer pt.s psykiske lidelser.
4. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være formålsløst.

Derudover vurdere kommunens lægekonsulent, at:
“Funktionsevnen vurderes varigt, at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre
løsgivende funktioner”.

Kerteminde Kommunes afslag på min ansøgning om førtidspension er i direkte modstrid med de lægelige oplysninger, som ligger i sagen, man kan få en mistanke om, at det administrative team slet ikke har læst lægekonsulentens udtalelse, inkl. lægelige udtalelser fra hele 2012.

Eller måske kunne man forestille sig, at afgørelsen havde set anderledes ud hvis ressourceprofilen ikke havde været skrevet så rodet, at den ikke er til, at finde hoved og hale i.

Som det fremgår af ovenstående er jeg slet ikke enig i kommunens afgørelse og forventer, at min klage sendes videre til Statsforvaltningen Syddanmark, Beskæftigelsesankenævnet, medmindre selvfølgelig, at Kerteminde Kommune ved remonstrering ændrer afslaget til en tilkendelse af førtidspension.
René, jeg kan godt forstå, at du er frustreret, men jeg er overbevist om, at kommunens fastholdelse af afslaget udelukkende bunder i kommunens sikkert trængte økonomi.
Det handler sandsynligvis om, at din kommune godt er klar over, at du er berettiget til fp, men alligevel håber de på, at BAN giver dem ret, så de kan holde dig på kh.
Når kommunen sender din sag videre til BAN, så ved de sikkert godt, at BAN ikke vil give dem ret, men af økonomiske årsager forsøger de alligevel.
Kommunen har intet at miste ved den manøvre.

Eller også handler det om, som Web også har været inde på, at din kommune vil trække tiden så de kommer ind i et nyt regnskabsår. De har simpelthen ikke penge til, at tilkende flere fp'er i år.

Det allermeste af det der foregår rundt om i kommunerne handler udelukkende om økonomi.

Når borgerne føler sig dårligt behandlet, så er det ikke fordi, at en sagsbehandler ikke kan lide dem ell.l., det handler udelukkende om, at få kommunen ud af regnskabsåret uden alt for store røde tal på bundlinien.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 22:20   #115
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har markeret nogle sætninger med rødt, at disse fremgår det, at Renehdal's tilstand med meget stor sandsynlighed vil forværres ved enhver form for afprøvning.

Dette betyder reelt det samme som, at enhver form for afprøvning. aktivering ell.l. er kontraindiceret.



René, jeg kan godt forstå, at du er frustreret, men jeg er overbevist om, at kommunens fastholdelse af afslaget udelukkende bunder i kommunens sikkert trængte økonomi.
Det handler sandsynligvis om, at din kommune godt er klar over, at du er berettiget til fp, men alligevel håber de på, at BAN giver dem ret, så de kan holde dig på kh.
Når kommunen sender din sag videre til BAN, så ved de sikkert godt, at BAN ikke vil give dem ret, men af økonomiske årsager forsøger de alligevel.
Kommunen har intet at miste ved den manøvre.

Eller også handler det om, som Web også har været inde på, at din kommune vil trække tiden så de kommer ind i et nyt regnskabsår. De har simpelthen ikke penge til, at tilkende flere fp'er i år.

Det allermeste af det der foregår rundt om i kommunerne handler udelukkende om økonomi.

Når borgerne føler sig dårligt behandlet, så er det ikke fordi, at en sagsbehandler ikke kan lide dem ell.l., det handler udelukkende om, at få kommunen ud af regnskabsåret uden alt for store røde tal på bundlinien.
Hej vovse. Ved du hvad der ville ske hvis jeg flyttede tilbage til min gamle kommune nu hvor sagen køre?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 06:56   #116
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej vovse. Ved du hvad der ville ske hvis jeg flyttede tilbage til min gamle kommune nu hvor sagen køre?
Jeg aner det ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 18:43   #117
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg aner det ikke.
Hej

Jeg fandt ud af at man godt må flytte under en behandling i BAN, man skal bare oplyse det.

Der foregår rigtig meget oppe i mit hoved, for at have bare lidt penge til mig selv har jeg valgt at få renoveret mit kolonihavehus og flytte derover nu her.

Der er heldigvis alt hvad man har i et hus, der er lavet klar til wc, bad og strøm, og så er der brændeovn, så håber når flammerne står i ovnen at mit hoved falder til ro.

Der er godt nok en del.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er kommunen som har ansvaret for at vurdere en arbejdsevne
det er der ingen læger som kan vurdere

hvis der ikke stå at en arbejdsprøvning giver varig skader, så kan kommunen godt sende en i ydeligere arbejdsprøvning
efter den 1.1.2013 er der slet ikke noget som hedder for syg til en arbejdsprøvning i 22 år. med mindre man er ved at dø eller er udviklingshæmmet.
hvis Rene er under 40 er det helt sikkert en grund til afslag som de ikke skriver


Men nu må vi se hvad BAN siger til sagen. Dem har jeg heller ikke meget tiltro til mere. samt man kan jo ikke engang anke en sag efter den 1.1.2013
hvis man er under 40 år.
det kan man godt, men svaret bliver du er under 40 år

tror ikke rigtig Mette F har tænkt over konsekvenserne

så håber virkelig at Rene får medhold af BAN
held og lykke skal du have
Jeg siger mange tak, jeg håber også
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 20:56   #118
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Der er heldigvis alt hvad man har i et hus, der er lavet klar til wc, bad og strøm, og så er der brændeovn, så håber når flammerne står i ovnen at mit hoved falder til ro.

Der er godt nok en del.....
Det er der ikke noget at sige til, men prøv om du kan fokusere på noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 12:12   #119
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Ny kommune

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er der ikke noget at sige til, men prøv om du kan fokusere på noget andet.
Da jeg møder ind i dag for at blive visiteret til et "match" siger min sagsbehandler at hun ikke forstår hvordan man kan give afslag på min sag, når mine papirer ser sådan ud.

Ja, ser du????

Men hun sendte mig videre i systemet for hun måtte ikke sætte mig i match 3, såååå.

Men nu er jeg i match 2 hvor jeg skal vente på at blive indkaldt og derefter ved jeg så ikke hvad der sker, jeg regner med at få medhold i min anke hos BAN, og jeg lyste op inden i dag hun sagde sådan om min sag

der løber mange tanker gennem hovedet, bla. : man kan jo lige så godt prøve med et job mere og se om man kan.... Men der blev jeg hurtigt sat på plads af min svigermor, "når du ved inderst inde du ikke kan SÅ LAD VÆRRE"

Men det er svært, for hvad siger de i BAN osv. osv... Men det kender i vel allesammen.

men endnu et til alle som har hjulpet/støttet mig i min sag, 1000000 tak
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 16:09   #120
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej renehdal

Ja det ser ikke så godt ud, men jeg står i nøjagtig i samme situation, har fået ny sb.og er blevet rykket fra match 3 til match 2, samtidig har hun nu sendt mig i aktivering i de næste 4 uger.mine lægepapirer var også bare i orden
Det er en sværd kamel at skulle sluge.
Held og lykke.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension