K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2012, 13:59   #91
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Super godt gået af Vovse, utroligt af nogen kan formulere sig så klart og tydeligt.

Og til dig renehdal held og lykke, jeg håber at du vil få en posetivt svar.

mvh. René (eskemand)
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 21:26   #92
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
7 dage tilbage, jeg har fået mig en hund men jeg har til gændgæld også været vågen nu i rigtig MANGE timer, hunden slapper totalt af, men det er som om - bare tanken om at skulle ud med den, den gør noget ved mig, ikke fordi jeg ikke kan men der er noget i mig der stritter imod, selve hunden er helt rolig osv. men det er som om det ansvar der følger med kan er lidt for meget???

Jeg holder ud lidt endnu.... Kan jo se frem til efter d. 18
Det er et stort ansvar, at have en hund, men for nogle er det netop det, som holder dem oppe, dét at have noget at stå op til, en der forventer noget af én.

Måske kan du overveje, om du kan lufte hunden et sted hvor du ikke møder så mange mennesker.
Jeg har selv haft perioder hvor jeg bare ikke orkede, at skulle hilse på både den ene og den anden når jeg luftede hund, så gik jeg ud i naturen i stedet for at gå inde i byen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:14   #93
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er et stort ansvar, at have en hund, men for nogle er det netop det, som holder dem oppe, dét at have noget at stå op til, en der forventer noget af én.

Måske kan du overveje, om du kan lufte hunden et sted hvor du ikke møder så mange mennesker.
Jeg har selv haft perioder hvor jeg bare ikke orkede, at skulle hilse på både den ene og den anden når jeg luftede hund, så gik jeg ud i naturen i stedet for at gå inde i byen.
Helt rigtigt Vovse også selvom du "siges" ikke at have nogle psykiske lidelser.

Jeg kan selv ikke "tåle" at gå med andre uanset hvem. I starten da jeg passede hund, kunne de jo syntes at være så hyggeligt også for mig, men næhh nej, jeg var mega smadret efter flg. Selv hvis bare jeg skulle passere for mange af de to benede.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 12:16   #94
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hej Allesammen.

I dag fik jeg en mail fra min sagsbehandler - Dit afslag er fastholdt, så nu ryger den i BAN og så må vi se hvad der sker der.

Jeg blev så vred at jeg skrev til hele kommunalbestyrelsen, samt flere medier..

Der er grænser for hvad jeg vil finde mig i, især når det hele står klart og tydeligt

"Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold."


Hvor kan jeg blive GAAAAAL.....
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 15:58   #95
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er underligt at de har fastholdt det afslag.....

Man skulle mene at det var en oplagt sag....specielt når lægerne skriver som de gør i din sag René....jeg forstår det ikke...medmindre kommunen bare vil skubbe sagen ud til næste år....nyt regnskabsår...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 16:14   #96
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er underligt at de har fastholdt det afslag.....

Man skulle mene at det var en oplagt sag....specielt når lægerne skriver som de gør i din sag René....jeg forstår det ikke...medmindre kommunen bare vil skubbe sagen ud til næste år....nyt regnskabsår...
Hej

Jeg forstår heller ikke en dyt af det hele??? Jeg regner med at få selv afslaget i morgen og så lægger jeg det op, så i kan se det.

Fik bare afvide at de havde fastholdt afslaget.... Skal jeg selv sende sagen ind eller? Ved godt kommunen gør det, men mon de husker det hele?

Hvor lang tid kan det tage i BAN???
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 16:23   #97
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen sender det.....men når beskæftigelsesankenævnet har modtaget sagen....så bør de kontakte dig...og der vil du selv have mulighed for at sende ting ind...søg evt aktindsigt i de ting beskæftigelsesankenævnet har modtaget...

Med hensyn til hvor lang tid det kan tage med sådan en sag....har jeg ingen ide om....men prøv at spørge dem når du bliver kontaktet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 16:36   #98
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Alt afhængig af hvor du bor i landet er ventetiden derefter i BAN, de vil sikkert skrive det til dig i deres bekræftigelse af modtagelse af din sag, men ellers kan du også checke http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5838 for din region.

Var det en §17 eller 18 der i din sag var søgt!!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 16:51   #99
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er 100 procent sikker på din sag er til pension og der absolut ikke mangler noget
så havde jeg nok søgt en §17. med mindre du er på sygdagpenge

fordi BAN tager kun stilling til om din skulle være overgået til reglerne om pension

BAN vil ikke kunne give dig svar på om du om skal have pension eller ej

så lidt spild af BAN bare hjem viser dig sag og så skal kommunen tage stilling igen

hvis det var mig havde jeg søgt en §17 og så lade BAN kigge på den i stedet for.

men igen kun hvis du er 112 procent sikker i din sag, at der ikke mangler noget lægefagligt eller i forhold til beskrivelse af din arbejdsevne


dog er lidt forviret om det er en §17 eller 18
eller det er afslag på din overgå til reglerne om førtidspension

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-09-2012 kl. 16:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 19:37   #100
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du er 100 procent sikker på din sag er til pension og der absolut ikke mangler noget
så havde jeg nok søgt en §17. med mindre du er på sygdagpenge

fordi BAN tager kun stilling til om din skulle være overgået til reglerne om pension

BAN vil ikke kunne give dig svar på om du om skal have pension eller ej

så lidt spild af BAN bare hjem viser dig sag og så skal kommunen tage stilling igen

hvis det var mig havde jeg søgt en §17 og så lade BAN kigge på den i stedet for.

men igen kun hvis du er 112 procent sikker i din sag, at der ikke mangler noget lægefagligt eller i forhold til beskrivelse af din arbejdsevne


dog er lidt forviret om det er en §17 eller 18
eller det er afslag på din overgå til reglerne om førtidspension
Hej

Det er en §17 og hvis du spøger alle der har læst mine citater, så ville den gå igennem.... Men....? Nu ryger den så til BAN og så må vi jo se.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Alt afhængig af hvor du bor i landet er ventetiden derefter i BAN, de vil sikkert skrive det til dig i deres bekræftigelse af modtagelse af din sag, men ellers kan du også checke http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5838 for din region.

Var det en §17 eller 18 der i din sag var søgt!!??
Det er en §17

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du er 100 procent sikker på din sag er til pension og der absolut ikke mangler noget
så havde jeg nok søgt en §17. med mindre du er på sygdagpenge

fordi BAN tager kun stilling til om din skulle være overgået til reglerne om pension

BAN vil ikke kunne give dig svar på om du om skal have pension eller ej

så lidt spild af BAN bare hjem viser dig sag og så skal kommunen tage stilling igen

hvis det var mig havde jeg søgt en §17 og så lade BAN kigge på den i stedet for.

men igen kun hvis du er 112 procent sikker i din sag, at der ikke mangler noget lægefagligt eller i forhold til beskrivelse af din arbejdsevne


dog er lidt forviret om det er en §17 eller 18
eller det er afslag på din overgå til reglerne om førtidspension
Smider lige det sidste fra lægekonsulente ud igen, så kan du se....


"Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.

Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på dette.
Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret ansættelsesforhold."
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension