K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2013, 12:35   #11
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du er på kontanthjælp koster det som sagt ikke noget at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag.. er du på sygedagpenge vil du miste dem ved et afslag.

Så tvinger du dem til at tage stilling..

Hvis du ikke har været i arbejdsprøvning vil de måske sende dig ud i sådan en, så du kommer nærmere din afklaring.
Jeg er på kontanthjælp !
Jeg har været i en arbejdsprøvning tilbage i 2009/10 , men den brugte de ikke til noget som helst.

Det skal så lige sige at jeg har fået det værre siden den arbejdsprøvning og er kommet meget nærmere en diagnose end da jeg var i arbejdsprøvning.

Selve arbejdsprøvningen kan nok heller ikke bruges til noget da den ikke ret visende for min virkelighed , da jeg af natur er meget imødekommende og pligtopfyldende , derfor gjorde jeg alt hvad jeg kunne på "jobbet" for derefter når jeg kom hjem er være fuldstændig ødelagt psykisk og til dels fysisk.

Jeg har levet i fornægtelse og skjult mine problemer for omverdenen , ikke engang min kæreste gennem 19 år kender den sande mig , da jeg har været flov over at jeg er som jeg er !
Det skal dog siges at jeg det senere år har åbnet mig meget og fortalt hvordan jeg har det , hvad jeg kæmper med og hvorfor jeg nogen gange har det som jeg har det.
Hun har selvfølgelig altid kunne se det på mig , men har undret sig da jeg altid har afvsit at der var noget ..

Jeg vil ikke kaste mig ud i en kamp om FP førend jeg føler mig sikker på at jeg har en god sag , da jeg ikke har overskuddet til kampen/nederlaget .
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 12:45   #12
Jesper Lind
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jesper Lind er ny på vejen
ja det er rigtigt jeg har tilmeldt mig her
Jesper Lind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 12:50   #13
Jesper Lind
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jesper Lind er ny på vejen
TIL manse8
Jeg får ikke lov at svare dig personligt da jeg er ny her, så må lige vente .
Men hvis du har lægeerklæringer der siger din situation er kronisk, varig og stationær har du ret til en vurdering i rehabiliteringsteamet
mvh
Jesper
Jesper Lind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 13:02   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Prøv at læse en masse tråde herinde, så får du et godt indblik i hvad andre har gjort, og hvad de har stået med.

Du skal være opmærksom på at reformen der kom sidste år, gør at råd fra tidligere tråde måske ikke er helt relevante i alle sammenhænge mere.

Men herinde vil du kunne hente råd fra mange der har kæmpet kampen gennem lang tid, og har sat sig ind i lovgivningen af nød..

Det du først og fremmest har brug for er en afklaring om hvad dit mål er for fremtiden.

Nu hvor du er afklaret lægeligt og er stationær uden yderligere behandlingsmuligheder, opfylder du betingelserne for en vurdering.

Det er så forskelligt hvor let det er at overbevise sin sagsbehandler om at det er der man er nået til.

Prøv at tale med hende og forelæg hende at nu hvor du er afklaret lægeligt, har du brug for en vurdering af hvad der er fremtiden for dig, med de issues du har.

Fortæl at det har været en erkendelsesproces også for dig selv, det er helt normalt at man prøver at holde facaden. Og den man holder den allermest overfor er på mange måder sig selv.. for det er svært at give slip og erkende.

Hvis hun ikke mener at du skal afklares mere eller vurderes.. så er det at du kan lægge det her stykke papir på bordet foran hende - og bede om en kvittering.

"Jeg ønsker at ansøge om førtidspension på det foreliggende grundlag" og så en underskrift.

Så er de tvunget til at vurdere om du kan få førtidspension.. og argumentere hvis det er et afslag.

Det skal du ikke tage som et nederlag - men som en løftestang til at komme i gang med afklaringen. For i sådan et afslag skal være angivet hvad der evt mangler at blive afklaret.. et ressourceforløb, arbejdsprøvning osv.. og så må din sagsbehandler arbejde videre med det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:19   #15
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Idag kom så brevet fra samtalen på Glostrup distrikt psykiatri , hvor de meget kort udtaler at jeg ikke lider af en psykriatisk lidelse og de ferfor ikke har nogen relavante behandlingsmuligheder at tilbyde mig.

Det er som jeg ser det et ok positivt brev for min videre sag , da jeg nu står tilbage med diagnosen Post commotionelt hjernesyndrom !

Hvad skal nu være mit næste skridt , skal jeg bede om andre ord fra glostrup eller er det de har skrevet nok ?

Vh Brian
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:33   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manse8 Se meddelelser
Hvad skal nu være mit næste skridt , skal jeg bede om andre ord fra glostrup eller er det de har skrevet nok ?
Der er ikke andre ord du kan bede om fra Glostrup... havde der været det, var du jo ikke blevet afvist med den begrundelse som du blev.

Et glimrende papir at have i sin sag, det er lige nøjagtigt sådan noget der kan "lukke huller"
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 09:19   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper Lind Se meddelelser
TIL manse8
Jeg får ikke lov at svare dig personligt da jeg er ny her, så må lige vente .
Men hvis du har lægeerklæringer der siger din situation er kronisk, varig og stationær har du ret til en vurdering i rehabiliteringsteamet
mvh
Jesper
Du skal bare skrive ét indlæg mere (du skal have fem), før end du kan sende og modtage pb'ere...

Og velkommen til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 10:56   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der er ikke andre ord du kan bede om fra Glostrup... havde der været det, var du jo ikke blevet afvist med den begrundelse som du blev.

Et glimrende papir at have i sin sag, det er lige nøjagtigt sådan noget der kan "lukke huller"
men så er det også vigtig at diagnosen Post commotionelt hjernesyndrom
også er skrevet af en speciallæge, som henviser til at ens funktionsevne
stærkt nedsat og måske også skrive at ens erhvervsevne er stærkt nedsat
i alle fag

fordi hvis noget er stationær og varig nedsat, betyder det ikke automatisk pension.
når alt lægefagligt er på plads i denne sag, først her kan kommunen begynde og vurdere ens arbejdsevne. det kan også tage flere år
når alt skal udtømt af muligheder og måske også et ressourceforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 19:27   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
[QUOTE=MTVRV1;292958]men så er det også vigtig at diagnosen Post commotionelt hjernesyndrom
også er skrevet af en speciallæge, som henviser til at ens funktionsevne
stærkt nedsat .../QUOTE]
Selvfølgelig, men det er så ikke dem i Glostrup, som har afvist behandling, der skal gøre det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 23:46   #20
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Lyder fint , så jeg skal altså være glad for det brev/svar fra Glostrup og nu tage kontakt til Herlev hukommelses klinik hvor jeg har en psykiater tilknyttet som var hende der henviste mig til Glostrup.
Det er hende der har stillet diagnosen Post commotionelt hjernesyndrom og hun har i samme brev skrevet at jeg har kraftige skånebehov i et evt fremtidigt erhverv !
Hvordan skal jeg bede hende formulere sig i en status erklæring til kommunen ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension